مکمل بنزین
رپورتاژ

چگونگی نصب باتری خودروهای کره‌ای

خرید یک اتومبیل با کیفیت و ترجیحا آخرین مدل یکی از آرزوهای تمامی افراد است اما آنچه بیش از خرید اتومبیل خوب اهمیت دارد، نگهداری دست و صحیح از خودرو و قطعات آن است. منظور از نگهداری خوب این نیست که اتومبیل نیازی به تعمیر پیدا نکند زیرا این امر پس از گذشت مدتی از عمر خودرو، کاملا اجتناب‌ناپذیر است. منظور این است که در صورت نیاز به تعمیر به یک مرکز تخصصی خوب مراجعه کرده و اگر نیاز به تعویض قطعات بود، حتما لوازم یدکی با کیفیت و مطمئن خریداری کنید. به این ترتیب می‌توانید از عمر طولانی مدت خودروی کره‌ای خود اطمینان حاصل کنید.

نصب باتری

یکی از لوازم یدکی خودروهای کره‌ای که مانند هر اتومبیل دیگری ممکن است نیاز به تعویض پیدا کند، باتری خودرو است. در آوردن باتری قدیمی از درون خودرو خود یک چالش به حساب می‌آید و روند نصب باتری جدید در خودروهای کیا و هیوندا نیاز به ملاحظات خاصی دارد که حتما هنگام سوار کردن باتری باید رعایت شوند. روند نصب باتری شاید به عکس دیگر لوازم یدکی خودروهای کره‌ای، سر راست و مستقیم است اما تمیز کردن اتصال‌دهنده‌ها و محفظه باتری، به یاد داشتن تمامی جزئیات در خصوص روند سوار کردن باتری، و اسپری کردن خروجی‌های باتری در انتها، از نکات بسیار با اهمیتی هستند که در موفقیت نصب باتری تاثیر بسزایی دارند.

مقدمات لازم برای نسب باتری

پیش از اینکه با چگونگی نصب باتری خودروی کره‌ای یا هر یک از لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا در گاراژ خانه آشنا شوید، حتما باید خودرو را خاموش کرده و محیط کار خود را پاکسازی و خلوت کنید. هر گونه مواد اشتعال‌زا یا شعله‌های احتمالی (نظیر کبریت یا سیگار روشن) را از آن منطقه دور کنید و در نهایت باتری جدید را زیر یک سایبان قرار دهید.

سپس سیم‌های منفی را با دقت قطع کرده و تمامی پیچ و مهره‌ها را باز کرده و گیره‌های باتری را باز کنید و سپس باتری قدیمی را از خودرو خارج کنید. حال آماده نصب باتری جدید هستید. یکی از گام‌های اساسی درخصوص نصب باتری چک کردن جا و محل باتری برای یافتن هرگونه پوسیدگی احتمالی است. بهتر است در صورت کثیف بودن جای باتری، آن را با استفاده از مقداری جوش شیرین و یک مسواک تمیز کنید البته فراموش نکنید که دستکش بپوشید.

جاگذاری باتری ماشین

در پاسخ پرسش درباره چگونگی نصب بی‌خطر و مناسب و موثر باتری خودرو باید قبل از هر چیز به جای باتری توجه کرد. البته این نکته در نصب اکثر قطعات و لوازم یدکی خودروهای کره‌ای کاربرد دارد. ابتدا، مطمئن شوید که باتری را به صورت صحیح و هم ارز با آنچه باید باشد قرار داده‌اید و سپس آن را بلند کرده و بالای جا باتری ببرید و به آرامی درون جا باتری قرار دهید. پس از بستن تمامی وسیله‌های نگهدارنده باتری، آن را تکان دهید تا مطمئن شوید که درست در جای خود نصب شده و تکان نمی‌خورد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که نصب و جاگذاری تمامی لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا به همین سادگی نیست و این روش حصول اطمینان از دستی نصب فقط مخصوص باتری اتومبیل می‌شود.

اتصال باتری جدید

وقتی از امن بودن جای باتری و محکم بودن آن اطمینان حاصل کردید، باید روند نصب اجزای باتری را شروع کنید. با وجود اینکه این مرحله ممکن است آسان به نظر برسد اما اتصال درست تمامی اجزا و قطعات می‌تواند خود یک چالش باشد. در اکثر خودروهای کره‌ای، اتومبیل دارای زمینه منفی است، بنابراین باید اول کابل‌های مثبت را وصل کرده، گیره‌ها را با استفاده از پیچ‌گوشتی در جای خود محکم ببندید و همین روند را برای کابل‌ها و سیم‌های منفی نیز تکرار کنید.

اهمیت اسپری کردن ترمینال‌ها (خروجی‌های) باتری خودرو

در پروسه نصب باتری خودروهای کره‌ای، اسپری کردن و چرب کردن خروجی‌های باتری با استفاده از گریس لیتیوم بسیار ضروری است زیرا این کار از بروز ساییدگی و فرسایش در طولانی مدت جلوگیری می‌کند. این کار باید پس از بستن و محکم کردن گیره‌های باتری صورت گیرد زیرا باید یک لایه گریس بین سطوح رسانا وجود داشته باشد تا از بروز سایش در آن‌ها جلوگیری به عمل آید. به منظور افزایش کارایی بهتر است برای این منظور از گریس لیتیوم سفید استفاده کنید. همچنین زل وازلین پترولیوم هم برای این کار کاملا کاربردی است.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا