مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای داخلی پیش فروش شده چه زمانی تحویل داده خواهند شد؟

نوسانات قیمت خودروهای داخلی در سال گذشته باعث شد تا خودروسازان کشورمان از این فرصت نهایت استفاده را کرده و چیزی در حدود یک میلیون خودرو را پیش فروش کردند ولی حالا بسیاری از تعهداتی که در سال گذشته برای این محصولات ایجاد شد، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و نگرانی‌ها در مورد موعد تحویل آنها نیز به اوج خود رسیده است.

به گزارش چرخان، فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: خودروسازان کشور بایستی در اسرع وقت به تعهدات مربوط به سال 97 خود عمل کنند. طبق دستوری که از سوی وزارت صنعت و معدن به دو خودروساز کشورمان داده شده است، این شرکت‌ها باید تا مهرماه سال جاری اقدام به تحویل خودروهای پیش فروش شده نمایند.

خودروهای داخلی خرید خودرو معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه افزود: برنامه گفته شده در سال 98 اجرایی خواهد شد و مردم نسبت به ایفای تعهدات نگرانی نداشته باشند. خودروسازان در سال جاری چیزی در حدود 550 هزار دستگاه تولید خواهند کرد که تولید دو خودروساز مجموعا به یک میلیون و 100 هزار دستگاه می‌رسد و تعهدات مربوط به پیش فروش‌های سال 98 نیز در سال جاری ایفا خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه تولید خودروهای داخلی در خودروسازان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در مورد خودروسازان باید سطح تولید آنها در سال جاری از یک میلیون و 100 هزار خودرو بگذرد و تولید بیشتری از این عدد داشته باشند. برنامه وزارت صنعت و معدن برای این شرکت‌ها سختگیرانه بوده و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

خرید و فروش خودرو قیمت خودرووی در پاسخ به این سوال که اگر این برنامه سختگیرانه و برنامه ریزی‌های انجام شده توسط خودروسازان اجرایی نشود، چه برخوردی با آنها صورت می‌گیرد؟ گفت: در صورتی که خودروسازان به برنامه وزارت صنعت و معدن عمل نکنند قطعا مجوز پیش فروش نخواهند داشت و طبق تولیدی که خواهند داشت صرفا اجازه پیش فروش خودرو نیز دریافت می‌کنند. البته خودروسازان نیز به دنبال تولید خودروی بیشتر هستند و بدیهی است که منفعت آنها نیز در تولید بیشتر خودرو است.

مقیمی در ادامه گفت: فعالیت اصلی خودروسازان برای تولید خودروهای داخلی روی تامین قطعات داخلی سازی شده است و به طور کلی واردات قطعاتی که تولید داخل هستند ممنوع شده است.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرواین اظهارات در حالی است که گفته می‌شود به زودی پیش فروش‌های جدید در سایپا و ایران‌خودرو ارائه خواهد شد و عملا تعهدات این شرکت‌ها را در سال جاری به چیزی در حدود یک میلیون و 500 هزار دستگاه می‌رساند! مشخص نیست که پیش فروش‌های انجام شده توسط خودروسازان طبق کدام برنامه سختگیرانه بوده و چرا وزارت صنعت به جای تمرکز بر فروش فوری خودرو و تحویل خودروهای قبلی به دنبال پیش فروش خودروهای داخلی است که تکلیف تعهدات سال قبل آنها هنوز مشخص نشده است!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا