مکمل بنزین
خبرداخلی

از قیمت تمام شده پراید تا دخالت احتمالی خودروسازان در بازار خودرو!

یکی از ابهامات بسیار بزرگ در مورد قیمت گذاری پراید و سایر محصولات داخلی این است که چه مقدار از این خودروهای داخلی سازی شده و عملا قیمت تمام شده خودروهای مذکور برای سایپا و ایران‌خودرو چقدر است؟ به تازگی یکی از مسئولین سایپا در مصاحبه‌ای رقم عجیبی را برای پراید اعلام کرده که با واکنش یکی از نمایندگان مجلس روبرو شده است.

به گزارش چرخان، عبدالله رضیان نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: ما سال گذشته و با شرایط ویژه ممنوعیت واردات خودرو اقدام به ارائه طرح ساماندهی خودرو کردیم ولی اشکالاتی در این طرح وجود داشت که به همین دلیل در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اقدام به تهیه طرح جدید کردیم ولی اجرایی کردن آن نیازمند شرایط عادی است.

خودروهای داخلی خرید خودرو معاینه فنی خودروهای داخلی پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه افزود: هدف از این طرح ساماندهی بحث بهبود وضعیت بازار و صنعت خودروسازی است و اجرایی شدنش بسته به تصمیم شورای سه قواست. اشکالات زیادی به صنعت خودروسازی کشور وارد است ولی به دلیل ممنوعیت واردات ما باید با همین صنعت خودروسازی ادامه دهیم. از جمله مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور بحث نقدینگی است که شرکت‌ها به شدت به آن احتیاج دارند. به طور مثال سایپا چیزی در حدود 20 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد و تامین نقدینگی برای این شرکت مشکل است.

این نماینده مجلس با اشاره به اشتغال موجود در صنعت خودروسازی کشور گفت: در حال حاضر 800 هزار نفر در صنعت خودروسازی کشور فعالند که باید این سطح از اشتغال حفظ شود. در دی ماه سال گذشته شاهد تولید 600 دستگاه خودرو در سایپا بودیم که در کل دی ماه اتفاق افتاد ولی این شرکت در هفته گذشته به صورت روزانه 2 هزار و 69 خودرو تولید کرده است. با این حال چیزی در حدود 5 تا 7 درصد از خودروها توسط خودروسازان قیمت گذاری می‌شود و مابقی خودروها توسط دلالان قیمت گذاری می‌شوند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرووی در ادامه با اشاره به ادعای یکی از مسئولین سایپا در مورد قیمت تمام شده پراید گفت: یکی از مسئولین این شرکت مدعی است که پراید در حالی با قیمت 38 میلیون تومان باید به مشتریان تحویل داده شود که قیمت تمام شده آن برای سایپا چیزی در حدود 43 میلیون تومان است. این موضوع باید توسط شورای رقابت مورد بررسی قرار بگیرد. طبق مصوبه جدیدی که در مجلس داشتیم، شورای رقابت مسئول قیمت گذاری خودروهای داخلی شده و وزارت صنعت باید کنترل قیمت‌های خارج کارخانه را انجام دهد.

عبدالله رضیان در پایان گفت: نیاز فعلی بازار به خودرو نیاز کاذب است و خودروسازان می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند و باید برای افزایش تولید تلاش شود. مشکل صنعت خودروسازی و شرکت‌های خودروساز مساله واردات قطعات است که بایستی هر چه سریعتر حل شود. در مورد نرخ نیز باید موضوع قیمت گذاری 5 درصد زیر قیمت بازار ملغی شود چرا که احتمال دارد خودروسازان خودشان قیمت گذار این بازار باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا