مکمل بنزین
رپورتاژ

هر آنچه که در مورد تایگر تویوتا باید بدانید؛ نسل ششم تویوتا هایلوکس

قدرتی‌های ژاپنی عزمشان را جزم کرده‌اند که بازار خودروهای آفرودی را از آن خود کنند؛ نمونه آن تولید تویوتا هایولکس که از سال 1968 خط تولیدش فعال شد. این خودرو در کلاس ماشین‌های وانت کامپکت قرار می‌گیرد؛ در ابتدا ظاهری جنگی داشت اما به مرور زمان، خودش را با نیاز مشتریان وفق داد و نسل به نسل هم قدرتمندتر شد، هم لاکچری‌تر. حالا، هشت نسل این خودرو در بازارهای جهانی آمده و رفته؛ حتی در ایران و خیلی زود. سال‌های 1360 بود که هایلوکس به کشور وارد شد اما آشنایی عمیق ایرانیان با این غول آفرود به نسلی از این خودرو بازمی‌گردد که در میان سالیان 1997 تا 2005 تولید شدند. جالب اینجاست که ژاپنی‌ها دلشان می‌خواست برای هر نسل از هایلوکس‌های خود اسمی انتخاب کنند؛ مثلا بعضی از آن‌ها تایگر نام دارند یا به برخی دیگر ویگو می‌گویند. اما شاید جالب‌تر باشد اگر بدانید از میان همه نسل‌های این ماشین، این نسل ششم بود که حسابی خوش درخشید و تویوتا هایلوکس 2003 که عضوی از خانواده این نسل است، بیشترین آمار خرید و فروش را از آن خود کرده است؛ حتی در سایت دیوار.

تایگری که از آن حرف زدیم، همین نسل ششم تویوتا هایلوکس است. جثه این خودرو در مقایسه با دیگر برادران و خواهران هایلوکس، کوچک‌تر و باریک‌تر شده بود؛ اما در ازای آن کابین به اندازه کافی برای سرنشینان جا دارد. از آنجایی که این هیولای تویوتا برای طی کردن مسیرهای صعب العبور تعبیه شده بود، تعلیق آن به گونه‌ای است که هیچ سر و صدا و تکانی در داخل اتاق احساس نمی‌شود؛ حتی در سخت‌ترین مسیرهای طبیعت‌گردی و کوهستانی. هایلوکس نسل ششم، نوعی پیکاپ دو در یا چهار در به شمار می‌آمد با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه که به اصطلاح به آن خورجینی می‌گویند. تایگر، موتوری بسیار قوی دارد: با 2693 سی سی حجم. خوشبختانه این خودرو قبل از تصویب قانون منع واردات خودروهای بالاتر از 2.5 لیتر به ایران آمد. 180 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه، حداکثر قدرتی است که از این موتور ساطع می‌شود که این رقم برای خودرویی در آن سال‌ها و حتی هم‌اکنون، رقم چشم‌گیری است. همچنین به دلیل ابعاد کم بدنه و وزن پایین خودرو، 170 کیلومتر در ساعت نیز حداکثر سرعت ثبت شده از تویوتا هایلوکس 2003 عنوان می‌شود. جعبه دنده 5 سرعته دستی هایلوکس نسل ششم یا همان تایگر، 14 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر به صورت میانگین می‌سوزاند. ABS  و EBD ترمزهای این خودرو هستند. در کنار آن کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کول باکس در مدل‌های دوکابین، 4 بلندگو، چراغ مه شکن جلو و ترمز پارک به صورت پدالی از دیگر آپشن‌هایی است که با خرید تویوتا هایلوکس 2003 از نسل ششم نصیبتان خواهد شد.

با ورود نسل‌های جدیدتر هایلوکس به بازار ایران، این خودرو تقریبا کمیاب شد. اما اگر به سایت دیوار و بخش خودروی این سایت بروید، حتما گزینه‌هایی پیدا خواهید کرد. برای مثال در این سایت تویوتا هایلوکس 2003 با 220 هزار کیلومتر کارکرد، به رنگ سفید که به ادعای فروشنده تقریبا دوررنگ است، 165 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری هایلوکس 2003 مشکی، با بیمه تا برج 7، موتور تازه تعمیر، گیربکس تعویض شده، شیشه‌های برقی و فرمان هیدرولیک به قیمت توافقی آگهی شده است. برای دیدن سایر آگهی‌های خرید و فروش تویوتا هایلوکس2003 نسل ششم، توصیه می‌کنیم خودتان سری به سایت دیوار بزنید و با یک تماس مستقیم با فروشنده، ترتیب ملاقات حضوری و … را بدهید.

منبع :  ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشی
    هایلوکس ۲۰۰۳ دارم رو دور ۳ هزار موتورش میلرزه قبل وبعدش خوبه تو هر دندهای هم که باشه فرقی نمیکنه حتی در جا هم رو دور ۳ هزار لرزش داره

    1. بهترین ومقاومترین تویوتا.. فقط تایگر… از شما فقط بنزین و روغن میخواهد وبس… هیولای ژاپن… سنسور میل سوپاپ بررسی شدد

    2. سلام دوست عزیز لطفا اگر رفع عیب کردید بفرمایید تا بنده هم که با این مشکل مواجه هستم بتونم رفع عیب کنم ماشینمو
      ممنونم

  2. بهترین ومقاومترین تویوتا.. فقط تایگر… از شما فقط بنزین و روغن میخواهد وبس… هیولای ژاپن…

  3. تویوتا تایگر عالی … برایی تویوتا بازان.
    کسی که تویوتا سوار بشه دیگه پشت ماشین ایرانی رانندگی نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا