مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای خارجی به نرخ فروردین 98 باز می‌گردد؟ + جزئیات

بازار خودروهای خارجی که در اردیبهشت و خردادماه به اوج قیمتی خود رسیدند و بعضا رکوردهای میلیارد تومانی برای آنها ثبت شد، این روزها به رکود عمیقی فرو رفته و فعالان بازار معتقدند که در صورتی که روند فعلی بازار از بین نرود، می‌توان به کاهش هر چه بیشتر قیمت امیدوار بود و احتمالا قیمت‌ها به نرخ فروردین ماه باز خواهد گشت.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: در صورتی که قیمت ارز در سه هفته پیاپی کاهشی باشد می‌توان انتظار کاهش قیمت خودروهای خارجی را داشت و این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خودروهای وارداتیوی در ادامه به رکود بازار خودروهای خارجی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بازار خودروهای وارداتی در رکود است و خریداری در این بازار وجود ندارد. خریداران منتشر کاهش هر چه بیشتر قیمت خودروها هستند و به همین دلیل خریداری در بازار وجود ندارد. همچنین وضعیت بازار به گونه ایست که به دلیل کم بودن قدرت خرید مردم، امکان خرید خودروی خارجی برای عده‌ای محدود وجود دارد. بسیاری از مردم قدرت خرید خودروی زیر 40 میلیون تومان را دارند و این موضوع باعث شده تا خودروهای خارجی خریدار کمتری داشته باشد.

موتمنی در پاسخ به این سوال که کدام یک از خودروهای خارجی بیشترین کاهش قیمت را داشته‌اند، پاسخ داد: از جمله خودروهایی که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند می‌توان به رنو کولئوس و رنو تالیسمان اشاره کرد که کاهش قیمت زیادی را در بازار داشته اند. از دیگر خودروهای کاهش قیمت یافته می‌توان به سانتافه اشاره کرد که از قیمت 810 میلیون تومان به 720 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

واردات خودرو خودروهای وارداتیرئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در ادامه به پیش بینی خود از قیمت خودروهای خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: ما معتقد هستیم که وضعیت بازار به نحوی است که می‌توان پیش بینی نمود که قیمت‌ها به وضعیت فروردین 98 باز خواهند گشت. از جمله دلایلی که برای این موضوع می‌توان گفت بحث ترخیص بیش از 6 هزار خودروی وارداتی است که به زودی توسط دولت انجام خواهد شد و این موضوع تاثیر زیادی در بازار می‌گذارد.

موتمنی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع قیمت خودروهای داخلی نیز پرداخت و گفت: در مورد خودروهای داخلی نیز شاهد افزایش یکباره قیمت آنها بودیم که در حال حاضر کاهش پیدا کرده و به طور مثال قیمت پراید 131 به 44 میلیون تومان و پراید 111 نیز به 49 میلیون تومان رسیده و روند قیمت این خودروها نیز کاهشی بوده است.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودروبه گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای داخلی به شدت در رکود بوده و فعالان بازار معتقدند که عرضه خودرو توسط دلالان تازه کار بسیار بالا رفته و از ترس کاهش قیمت هر چه بیشتر در بازار، اقدام به فروش خودروهای دپو کرده‌شان می‌کنند و به همین دلیل انتظار کاهش قیمت در این بازار، انتظار دور از دسترسی نیست. از سوی دیگر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که در هفته‌های آتی شاهد عرضه خودروهای زیادی از خودروسازان خواهیم بود و فروش فوری این شرکت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا