مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به جدیدترین ابرخودروی لامبورگینی درنمایشگاه فرانکفورت 2019 آلمان!

نمایشگاه بزرگ خودرویی فرانکفورت که از حدود دو هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد، میزبان بزرگ‌ترین و پیشتازترین برندهای دنیا و هم‌چنین خودروها و طرح‌های مفهومی جدید شرکت‌ها است.

دراین‌بین، لامبورگینی نیز حرف تازه‌ای را برای فرانکفورت آماده کرده و می‌خواهد جدیدترین ساخته دست مهندسان و طراحان زبردست خود را به نمایش بگذارد؛ اما جدیدترین ابرخودروی جذاب این شرکت چیست و چه نام دارد؟

طرح مفهومی ترزو میلنیو 2017

هنوز اطلاعاتی در مورد این خودروی تازه‌وارد موجود نیست. ابرخودرو ساز ایتالیایی، هفته گذشته و در پستی در اینستاگرام یک تیزر از این خودرو که نشان‌دهنده مؤلفه‌های طراحی فوق جذاب و تهاجمی قسمت جلویی و بسیاری از موارد جذاب دیگر بود را رونمایی کرد.

این خودروی جدید و بر اساس آنچه از این تیزر لامبورگینی مشخص است، خودرویی است که موارد زیادی را از طرح مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Terzo Millennio) که در سال 2017 رونمایی شد، قرض گرفته است. اگرچه این طرح مفهومی، یک خودروی بسیار تهاجمی‌تر ازآنچه که بخواهد یک مدل تولیدی باشد را به نمایش گذاشت اما می‌تواند شاخصه‌های جذاب طراحی خود را به این ابرخودروی جدید لامبورگینی هدیه دهد.

دماغه جدیدترین ساخته لامبورگینی، کمی بلندتر بوده و نسبت به ترزو میلنیو، با زاویه بیشتری نیز همراه شده است. یکی دیگر از این تغییرات قابل‌توجه بین این دو مدل، سقف و زاویه آن در طراحی خودرو است.

البته این را هم باید گفت که جدیدترین ساخته این شرکت ایتالیایی، الهام گیری قابل‌توجه ای از اونتادور لامبورگینی نیز بوده و به‌عنوان جانشین اونتادور و به همراه داشتن بدنه‌ای زاویه‌دار و با مؤلفه‌های تهاجمی که از خودروهای لامبورگینی انتظار می‌رود، می‌تواند نسل جدیدی را در کتاب خودروهای لامبورگینی باز کند.

بااین‌حال، شایعات می‌گویند که تا قبل از سال 2024، هیچ جانشینی برای خودروی اونتادور این شرکت معرفی و تولید نخواهد شد. این یعنی بیشتر از چهار سال دیگر زمان لازم است تا جانشین اونتادور را مشاهده نماییم.

ارتقا و به‌روزرسانی، یک موتور 12 سیلندر (V12) که بتواند با قوانین جدید آلایندگی سازگار بوده و نیازهای لامبورگینی را نیز برطرف نماید، نیاز به هزینه زیادی دارد که هیچ‌کس علاقه‌ای به آن در حال حاضر ندارد. لامبورگینی همچنین، یکی از معدود ابرخودرو سازان در جهان است که هنوز به سراغ موتورهای الکتریکی نرفته است. کاری که دیر یا زود باید برای این شرکت اتفاق بیفتد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا