مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین شاسی بلند برقی نیسان؛ خودرویی جذاب با شتاب زیر 5 ثانیه ای!

شرکت ژاپنی نیسان قصد دارد تا در راستای ادامه دادن موفقیت‌های بسیار عالی خودروی Leaf خود، دست‌به‌کارهای جدیدی بزند.

نیسان لیف درواقع اولین خودروی برقی در جهان است که توانسته در بحث فروش، به عدد 400,000 دستگاه برسد. نیسان نام این خودروی جذاب و قابل‌اعتماد را از سال 2010 تاکنون، درصحنه‌ی رقابت خودروهای برقی به ثبت رسانده و بدون شک این شرکت قصد ندارد تا سرعت‌بالای فروش این خودروی، در سطح جهانی کاهش پیدا کند.

طرح مفهومی iMx کراس اوور 2017

درست در راستای ادامه دادن موفقیت‌های همین مدل لیف برقی، می‌خواهد یک نمونه کراس اوور جدید برقی را معرفی کند که در کلاس محبوب و پرفروش خود، بدون شک می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

البته باوجوداینکه هنوز جزئیاتی از این خودروی کراس اوور توسط نیسان ارائه نشده است اما بر اساس گفته‌های نمایندگی‌های فروش این شرکت در آمریکا که این خودرو به آن‌ها نمایش داده‌شده است، این کراس اوور دارای مسافت حرکتی 483 کیلومتری با یک شارژ کامل بوده که آن را در کنار دیگر خودروهای برتر برقی در این زمینه مانند تسلا مدل X با محدوده مسافتی 523 کیلومتر و جگوار i-Pace با مسافت 377 کیلومتر قرار می‌دهد. حتی نکته بهتری که در مورد این کراس اوور وجود دارد این است که جدیدترین ساخته برقی نیسان می‌تواند شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت را در زمان کمتر از 5 ثانیه بپیماید.

البته این را هم باید گفت که اولین کراس طرح مفهومی کراس اووری که نیسان معرفی کرده خودروی موسوم به iMx بوده که در سال 2017 معرفی‌شده بود. طرحی که تصاویر آن را می‌توانید مشاهده کرده و به‌احتمال خیلی زیاد، جدیدترین ساخته برقی نیسان نیز شباهت‌های زیادی با این طرح سال 2017 خواهد داشت.

همچنین انتظار می‌رود که این کراس اوور برقی نیسان در نیمه دوم سال 2021 رونمایی رسمی شود. رونمایی که در راستای برنامه نیسان برای رونمایی از 8 خودروی برقی متفاوت در سال‌های آینده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا