مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا پایان دوران موتورهای احتراق داخلی مرسدس بنز فرا رسیده است؟

بعضی از شرکت ها بایستی یک واقعیت که اکنون مثل روز برای همه روشن‌شده است را به رسمیت شناخته و آن را قبول کنند: اینکه برقی سازی بیش از پیش خودروها از راه رسیده و خودروسازان از مدت ها پیش به صورت خیلی سنگین روی فن‌آوری چنین خودروهایی سرمایه‌گذاری کرده اند.

برای مثال شرکت آلمانی فولکس واگن را در نظر بگیرید که تاکنون چیزی حدود 50 میلیارد دلار را در زمینه برنامه خودروهای برقی خود سرمایه‌گذاری کرده به امید اینکه بتواند رهبر این صنعت نوپا در بین شرکت‌های دیگر دنیا شود؛ اما یک مشکلی که در این قسمت وجود دارد این است که باوجود سرمایه‌گذاری‌های هنگفت شرکت‌های بزرگ، این شرکت ها باید تصمیم بگیرند که پول های خود را در تصمیم‌گیری‌های حیاتی برای هر چه بهینه‌تر کردن خرج هایشان در این زمینه، صرف کنند.

برای مثال یکی از همین مسائل و سوالات، موتورهای احتراق داخلی است که هنوز هم شرکت های مختلف، نمونه‌های مدرن‌تر آن‌ها را توسعه داده و روی پیشرفت آن‌ها به صورت زیاد سرمایه‌گذاری می‌کنند. آیا این شرکت ها باید این موتورها را کنار بگذارند و سرمایه خود را متمرکز بر روی موتورهای برقی و باتری هایشان کنند؟

بر اساس گفته‌های یک سایت خودرویی آلمانی، شرکت دایملر-بنز که شرکت مادر مرسدس محسوب می‌شود، در این زمینه یک تصمیم حیاتی را اتخاذ کرده است. یک گزارش جدید ادعا می‌کند که این خودروساز آلمانی قرار است به خاطر توسعه چند موتور جدید در خط تولیدش، توسعه و پیشبرد موتورهای احتراق داخلی خود را در حال حاضر، متوقف کند.

رئیس بخش توسعه دایملر آقای مارکوس شافر تایید کرده است که تمرکز اصلی این شرکت اکنون بر روی خودروهای برقی و توسعه بیش از پیش باتری های این خودروها است. در حال حاضر، دایملر در حال تولید و عرضه آخرین موتورهای احتراق داخلی‌اش بوده که شامل موتور خطی 6 سیلندر موجود در مرسدس E-Class،S-Class و تعدادی از شاسی بلندهای این شرکت هستند.

سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا موتورهای احتراق داخلی 6 سیلندر مرسدس، در آخرین نسل خود به سر می‌برند یا خیر؟ ممکن است جواب این سوال مثبت باشد زیرا آقای شافر به این سایت آلمانی گفته است که این شرکت برنامه‌ای برای توسعه بیشتر این موتورها ندارد.

خوشبختانه، دایملر تعداد زیادی از موتورهای منحصربه فرد و استثنائی را در اختیار دارد که می‌تواند برای پیش‌بینی آینده، از آن‌ها نیز استفاده کند. حتی شرکت زیرشاخه دایملر یعنی AMG که تولید کننده مدل های با عملکرد بالای این شرکت است نیز هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارد؛ اما نسخه جدید خودروی AMG GT که قرار است در سال 2021 از راه برسد، یک نسخه هیبرید از این خودروی جذاب و قدرتمند خواهد بود.

خودرویی که با یک موتور به‌روزرسانی شده 8 لیتری 4 سیلندر و با توربو دوقلو به یک بسته باتری در موتور برقی متصل شده تا بتوانند در نهایت، قدرت ترکیبی 650 اسب بخار را تولید کنند. این موتور V8 و تمامی دیگر موتورهای احتراق داخلی، تنها می توانند در طول زمان به‌روزرسانی شده و ممکن است بودجه این بروزرسانی ها نیز به خاطر برنامه‌های برقی سازی دایملر در سال های آتی قطع شود. حتی ممکن است این گونه موتورهای قدرتمند، دیگر نتوانند استانداردهای زیست محیطی اروپا و آمریکا را نیز پشت سر بگذارند.

بنابراین، آیا این میتواند آغازی بر پایان موتورهای قدرتمند و جذاب احتراق داخلی، حداقل برای شرکت دایملر آلمان باشد یا خیر؟ باید منتظر ماند و دید که این موتورهای تا چند سال و شاید هم چند دهه دیگر جای خود را در جهان به صورت کامل به رقیبان برقی خود خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا