مکمل بنزین
خبر

تماشا کنید، شتاب خیره کننده صفر تا 260 کیلومتری پورشه تایکان توربو S برقی!

اگرچه طرفداران موتورهای بنزینی به‌کاررفته در سوپراسپرت هایی مانند فورد موستانگ، لامبورگینی اونتادور، فراری 812 سوپرفست یا هر ابرخودروی جذاب دیگری که می‌توانند با صدای غرض خود، جاده‌ها را به تصرف خود دربیاورند در جهان کم نیستند اما بازهم نمی‌توان پیشرفت خودروهای تمام برقی و رسیدن آن‌ها به جایگاهی که اکنون در جهان دارند، در سال‌های گذشته را انکار کرد.

درواقع پس‌ازاینکه شرکت تسلا، به‌تنهایی ثابت کرد که می‌توان یک خودروی برقی را با سرعت و شتاب عالی و امکانات مدرن تولید کرد، دیگر شرکت‌ها نیز با سرعت بسیار بیشتری به دنبال این نوع از خودروها رفتند. طرح جذاب و قدرتمندی مانند Concept-One شرکت ریماک که از طرح‌های برقی فوق جذاب و عالی برای این صنعت پویا، محسوب می‌شود از جمله این تلاش های اخیر شرکت های خودروسازی هستند.

اما در این ویدئو، شما شاهد یک پورشه تایکان توربو S هستید که دو موتور برقی و قدرتمند آن می‌توانند چنین شتاب و سرعت بی‌نظیری را به این خودروی آلمانی ببخشند. خودرویی که در این ویدئو، با موفقیت کامل توانسته شتاب صفرتا 260 کیلومتر بر ساعتی خود را به رخ رقیبان دیگرش در سراسر دنیا بکشد.

بر اساس مشخصات رسمی از تایکان توربو S، شتاب صفرتا 100 کیلومتر بر ساعتی این خودرو، زیر 3 ثانیه و تنها 2.8 ثانیه بوده و شتاب صفرتا 200 کیلومتر بر ساعتی آن نیز 9.8 ثانیه ثبت‌شده است. در این ویدئو نیز، این تایکان توربو S رفته تا به نهایت سرعت خود یعنی 260 کیلومتر بر ساعت رسیده که شتاب فوق‌العاده بالایی را از خود، به عنوان یک خودروی برقی، نشان می دهد.

در واقع این نکته را باید گفت که تایکان توربو S مانند دیگر خودروهای برقی کوچکی که ممکن است شتاب بالایی داشته باشند نبوده و باید وزن زیاد 2,295 کیلوگرمی آن و تاثیری که این وزن روی سرعت و شتاب نهایی می‌گذارد را نیز در نظر گرفت. در واقع این خودروی برقی، حتی به مقدار کمی از پورشه کاین توربو نیز سنگین‌تر است.

پورشه کاین شاسی‌بلند از نظر شتاب از این خودروی برقی ضعیف‌تر بوده و می‌تواند در زمان 3.9 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

البته شاید این نکته هم برایتان جالب باشد که شرکت های تیونر علاقمند به این نوع از خودروها، حتی توانسته اند از خودروهای برقی مانند همین تایکان توربو S، قدرت به‌مراتب بیشتر 616 اسب بخار و یا 750 اسب بخار را با استفاده از تقویت‌کننده‌ها (Booster)، استخراج کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا