مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی دی اس 9 کوپه آماده باز کردن فصل شکار بی‌ام‌و سری 4 می‌شود!

اوایل این هفته، برند لوکس ساز زیرمجموعه پژو فرانسه، خودروی جذاب و لوکس موسوم به DS 9 را، معرفی کرد. یک خودرو در کلاس سالون (Saloon) که قرار است تا اواسط سال 2020، به بازار کشورهای اروپایی راه پیدا کند.

این خودروی جذاب که پلتفرم آن بر اساس مدل پژو 508L مخصوص بازار چین ساخته‌شده است، با 4,933 میلی متر طول،1,855 میلی متر عرض،1,468 میلی متر ارتفاع و همچنین فاصله محوری بلند 2,895 میلی متر، یک خودروی کشیده و نسبتاً بلند در این کلاس خودرویی محسوب می‌شود. اندازه‌ای که می‌توانیم DS 9 را یک سرو گردن از لحاظ جثه‌ای، بزرگ‌تر از خودروهای سدان با ساز متوسطی مانند فولکس واگن پاسات و آئودی A4 بدانیم.

همان گونه که انتظار می‌رفت، این خودروی تازه وارد، زیردست طراحان و هنرمندان صنعتی این حوزه رفته تا با چهره‌ای متفاوت‌تر و در کلاس کوپه نیز خود را نشان بدهد. در واقع، با توجه به تصویر، مدل کوپه دارای درب‌های بزرگ‌تر، صفحات قرارگرفته در قسمت عقب با اندازه‌ای بیشتر به علاوه سقف و شیشه‌های جانبی کوتاه‌تر، است. می‌توان گفت مدل کوپه از خودروی فرانسوی DS 9، بی شباهت به مدل سری 4 بی ام و یا حتی مرسدس بنز کلاس C کوپه هم نیست.

 قوای فنی DS 9

اگرچه هنوز خودروساز فرانسوی، اطلاعات خاصی در مورد قلب تپنده و قوای فنی این خودرو، ارائه نکرده است اما انتظار می‌رود که همان انجین به‌کاررفته در مدل سدان در این تازه وارد نیز به کار رود. این بدان معناست که یک سیستم پلاگین-هیبرید با توانایی تولید 250 اسب بخار و در نسخه چهارچرخ محرک (AWD) نیز با قدرت 360 اسب بخار، زیر کاپوت این خودرو، دیده خواهند شد. نمونه اولی که در بدو رونمایی DS 9 همراه این خودرو خواهد بود، می‌تواند 40 تا 50 کیلومتر مسافت را با یک شارژ کامل، در اختیار راننده قرار دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا