مکمل بنزین
تحلیلیخبر

تصاویر نسخه جدید TIGGO 3x یا همان ام‌وی‌ام X22 توسط رسانه‌های چینی منتشر شد

به تازگی عکس هایی در رسانه های چینی منتشر شده است که از تست نسخه جدید تیگو 3x یا همان MVM X22، پرده برداشتند.
آن طور که این رسانه ها بیان کرده اند، قلب تپنده این خودرو یعنی موتور آن یکی از بزرگترین تغییرها در این نسخه از تیگو 3x است. موتور تیگو 3x از 1500 سی سی تنفس طبیعی، به 1000 سی سی توربوشارژ تغییر کرده است. این موتور احتمالا با اتصال به دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و یا سی وی تی، توانایی تولید 100 اسب بخار، قدرت و 150 نیوتن متر، گشتاور را دارد.


در این تصاویر نه چندان واضح، میتوان به برخی تغییرات ظاهری و آپشنی این خودرو پی برد. در این نسخه شاهد تغییر سپر جلو و به خصوص جلو پنجره و چراغ ها هستیم. این چراغ ها به صورت دو تکه در آمده است و دی لایت خودرو در مکان چراغ اصلی قرار گرفته و عدسی چراغ ها نیز به زیر آن منتقل شده است.
آن طور که مشخص است قسمت جانبی خودرو تغییری به خود ندیده است. در قسمت عقب خودرو نیز به علت تغییر بخش سپر و بخصوص دیفیوز، توسط چری مورد استتار قرار گرفته است.


اما مهم ترین تغییرات را میتوان در بخش کابین دید. در این نسخه که برای تست به جاده ها فرستاده شده است، طراحی کابین به جز تغییر غربیلک فرمان، آمپر و دسته دنده تغییر به خود ندیده است. ولی میتوان دید که در این نسخه امکاناتی چون سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ترمز دستی برقی و اتوهولد به خودرو متصل شده است.
اما با توجه به روند تغییر سبک شرکت چری انتظار رفته تا در آینده و در زمان رونمایی طراحی کابین تیگو 3x در نسخه جدید تفاوت خواهد کرد.

امکانات احتمالی این خودرو در نسل جدید به شرح ذیل است:
– دوربین دید عقب
– صندلی برقی راننده
– دارای 4 ایربگ
– کنترل پایداری
– تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم کنترل فشار باد تایر ها
– دارای سنسور هشدار موانع در عقب خودرو
– دارای HDC
– کروز کنترل
– دارای مانیتور و نویگیشن
– سانروف
– ترمز دستی برقی
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– و…

با توجه به اینکه نمونه ای از تیگو 3x یا همان ام وی ام MVM X22 به همراه برادران بزرگ خود همچون تیگو 8، اکسید و تیگو 3 در ایران در حال سپری کردن تست های تطبیق پذیری خود هستند، انتظار داشته تا نمونه جدید ام وی ام X22 با موتور جدید، در ماه های آینده در ایران رونمایی شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا