مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

معرفی کوتاه محصولات جدید مدیران خودرو در آخرین سال قرن

مدیران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان خصوصی در بحث تولید، قصد رونمایی و بروزرسانی چندین محصول جدید را در سال 99 دارد. ما هم در این مطلب، قصد معرفی جدیدترین محصولات گروه خودروسازی چری چین برای بازار ایران را داریم.

1- ام وی ام 315 پلاس

نما جلو

اولین محصول جدید مدیران خودرو در سال 99، 315 پلاس است. این خودرو دارای موتور 1497 سی سی تنفس طبیعی است که برای اولین بار با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته استپ گیت به بازار عرضه خواهد شد. 315 پلاس با این موتور قادر به تولید 107 اسب بخار، قدرت و 140 نیوتن متر، گشتاور است.
از مهم ترین امکانات این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– سانروف
– مجهز به مانیتور 7 اینچی و دوربین دید عقب
– شیشه بالابرهای برقی برای کلیه درب ها
– دارای دی لایت
– مجهز به سامانه کنترل پایداری
– و …

 

ما که در مطالب قبلی برای اولین بار تصاویر نمونه نهایی ام وی ام 315 پلاس را در چرخان منتشر کردیم، حال نیز برای اولین بار کاتالوگ رسمی این خودرو که توسط مدیران خودرو طراحی شده را برای شما به نمایش در آورده ایم.

 

2- آریزو5 توربو فیس لیفت

آریزو5 توربو فیس لیفت که در سال 96 رونمایی شد، تا به امروز تغییری به خود ندیده است، ولی باتوجه به رونمایی از نسخه جدید و عرضه به بازارهای جهانی، انتظار رفته که بزودی در ایران نیز نسخه جدید رونمایی خواهد شد.
نسخه جدید آریزو5 توربو، در بازارهای جهانی با دو نسخه به فروش رسیده است. تفاوت این دو نسخه فقط در بحث در طراحی کابین است و امکانات این دو با هم برابر است.

آریزو5 در نسخه توربو، دارای موتور 1500 سی سی است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته CVT قادر به تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور است.
از امکانات مهم این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– سانروف
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– مجهز به ترمز دستی برقی و اتوهلد
– دارای 6 ایربگ
– مجهز به کروز کنترل
– دارای صفحه نمایش 7 اینچی و دوربین دید عفب
– دارای آمپر تی اف تی
– و …


هنوز مشخص نیست که این خودرو کی به بازار ایران عرضه خواهد شد، ولی با عرضه نسخه فیس لیفت، این خودرو میتواند به روزهای اوج فروش خود برسد.

3- ام وی ام X33 جدید


MVM X33 با سابقه طولانی در بازار چین و حتی ایران، از چندی پیش مورد فیس لیفت و جراحی قرار گرفته است. از عمده تغییرات این نسخه ایکس 33، میتوان به به جلوپنجره و رینگ ها نام برد. در نمای داخلی نیز فرمان خودرو تغییر کرده و المان های قرمز رنگ به طلائی تغییر کرده است. اما اصلی ترین تفاوت این نسخه، موتور آن خواهد بود که از 2000 سی سی تنفس طبیعی به 1500 سی سی توربوشارژ تبدیل شده است. هنوز مشخص نیست این موتور به چه گیربکسی متصل خواهد شد، ولی با توجه به یکسان بودن خروجی این موتور در گیربکس های مختلف، میتوان انتظار داشت تا این موتور 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور خروجی خواهد داشت.


از امکانات مهم ایکس 33 جدید میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
– سانروف
– دارای مانیتور 7 اینچی و نویگیشن
– دارای دوربین دید عقب و سنسور هشدار موانع در عقب خودرو
– مجهز به سامانه کنترل پایدای
– دی لایت
– دو رنگ بودن کابین و صندلی های خودرو
– دارای گرم کن صندلی ها جلو
– و …

4- چری تیگو 8


تیگو8 را میتوان بزرگترین کراس اوور اختصاصی شرکت چری نام برد که چندی پیش با حضور خود در تست ها تطبیق پذیری در ایران، احتمال عرضه خود را قوی تر کرده است. آن طور که کاتالوگ این خودرو، مختص نمایندگی ها منتشر شده بود، نشان دهنده دارا بودن موتور 2000 سی سی توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 9 سرعته سی وی تی، توانایی تولید 170 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارا است. این موتور اختصاصا برای بازار جنوب غرب آسیا طراحی شده است و قبل از ایران، در عربستان عرضه شده است. تیگو8 با چهره قبلی خود به بازار عرضه خواهد شد ولی احتمال دارد تا نسخه ایرانی با کابین جدید و چراغ جدید ال ای دی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

از امکانات این خودرو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
– داراس سقف پانارومیک
– ترمز دستی برقی و اتوهولد
– دارای دوربین 360 درجه به همراه سنسورهای هشدار دهنده موانع در غقب و جلو خودرو
– دارای جک برقی صندوق عقب
– صندلی راننده برقی به همراه گرمکن های صندلی ردیف اول
– داراس سه ردیف صندلی (7 نفره)
– چراغ ها جلو دارای تنظیم ارتفاع الکترونیکی و چرخش خودکار
– دارای صفحه نمایش 10 اینچی به همراه نویگیشن
– و …

5- ام وی ام X22


چندی پیش تصاویری در فضا مجازی منتشر شد که نشان دهنده وجود نسخه متفاوت ام وی ام ایکس 22 در حال تست در ایران است. متفاوت بودن این خودرو را میتوان در بحث فنی ذکر کرد و با توجه به اینکه ام وی ام 315 پلاس از لحاظ امکانات یکسان است است، احتمال داده شده است که امکانات نسخه جدید نیز متفاوت خواهد بود. موتور جدید احتمالا 1000 سی سی توربوشارژ خواهد بود، که قادر به تولید 100 اسب بخار، قدرت و 150 نیوتن متر، گشتاور است.
هنوز از امکانات جدید این خودرو در بازار ایران اطلاعاتی در دسترس نیست.

6- چری تیگو 5 توربو

در سال 97 به همراه دو دستگاه آریزو6 که برای تست های تطبیق پذیری به ایران ورود کرده بودند، یک دستگاه چری تیگو5 توربوشارژ نیز این دو خودرو را همراهی کرده و احتمال داده شد که تیگو5 نیز به موتور 1500 سی سی توربوشارژ سری اکتکو متصل خواهد شد. اما از نظر امکانات اصلی ترین تفاوت نسخه توربو با تنفس طبیعی، فقط در سقف پانورامیک است.

7- اکسید TXL

اکسید TXL قرار است لقب لوکس ترین خودرو چری در ایران را برای خود کند. این خودرو که احتمالا اواخر نیمه اول سال 99 به بازار عرضه شود، دارای موتور 1600 سی سی توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه، قادر به تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور است. آن طور که شواهد نشان داده است، امکاناتی چون اتوپارک، کروز کنترل هوشمند از این خودرو برای بازار ایران حذف شده است.
از امکانات این خودرو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
– دارای سقف پانورامیک
– جک صندوق عقب برقی
– دارای صندلی های ردیف سوم
– دارای 6 ایربگ
– دارای تهویه دوگانه
– مجهز به سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– دارای دوربین 360 درجه به همراه سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
– و …

هنوز مشخص نیست که این محصولات در سال 99 در ایران عرضه خواهند شد یا نه. ولی باتوجه به هماهنگ بودن شریک ایرانی با شریک چینی، احتمال آن قوی است که 80% این خودروها در سال 99 به بازار ایران عرضه خواهند شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا