مکمل بنزین
رپورتاژ

6 کاراکتر با نقش منفی در بازی ها که محبوبیت زیادی در بین گیمرها دارند

قهرمان‌ها بدون وجود ضد قهرمان‌ها کاری برای انجام دادن نداشتند. دنیای بازی‌ها ترکیبی است از مواجهه نیروهای خیر با نیروهای شر؛ چیزی شبیه دنیای واقعی؛ با این تفاوت که شاید در دنیای واقعی چهره بدی آنقدر که در بازی‌ها واضح است، واضح نباشد.

در میان تمام شخصیت‌ها منفی، شخصیت‌هایی هستند که بیشتر از بقیه سر و صدا به پا کرده‌اند، جزئیات کاراکترهایشان بسیار عجیب چیده شده و حتی چهره‌ها و صدایشان هم ترس را در وجود بازیکن بیدار کرده است؛ با این حال بازیکن می‌داند که بدون حضور این شخصیت تلاش او معنی ندارد، به همین دلیل هم کاراکتر منفی او می‌تواند کاراکتر محبوب او باشد.

در این مقاله ما شش شخصیت منفی بازی‌های ویدئویی را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از آن‌ها شخصیتی کارتونی دارد و بسیار آیکونیک است؛ اما از پنج تای دیگر باید ترسید و فرار کرد. شخصیت منفی محبوب شما در بازی‌های ویدئویی چه کسی است و چه احساسی را در شما بیدار می‌کند؟

  1. (Bowser (Super Mario

یکی از شخصیت‌های منفی محبوب در بازی‌ها، باوزر Bowser در سوپر ماریو است که هیچ کس از نظر قدرت در این بازی به گرد پای او نمی‌رسد. این شخصیت از زمانی که بازی سوپر ماریو ساخته شده تا همین الان مثل خاری در چشم ماریو بوده و هر مشکلی که در امپراتوری قارچ‌ها اتفاق بیفتد، زیر سر این او است؛ حتی زمانی که خودش دلیل اصلی دردسر نباشد، رد پایش به خوبی دیده می‌شود و با یک حضور قوی یادآوری می‌کند که از او راه خلاصی نیست.

حقیقت این است که باوزر به اندازه خیلی از شخصیت‌های منفی بازی‌ها خشن نیست و هدف او از به هم زدن آرامش بازی مشخص نیست؛ گاهی وقت‌ها می‌خواهد با پرنسس پیچ Peach ازدواج کند، گاهی وقت‎‎‌ها هم می‌خواهد شخصیت‌های دیگر داستانی را بدزدد؛ اما در هر حال خرابکاری‌اش را می‌کند. در واقع درست است که شخصیت‌های بدتری نسبت به او وجود دارند؛ اما به اندازه باوزر آیکونیک، قدیمی و بامزه نیستند.

  1. (Frau Engel (Wolfenstein 2: New Colossus

اینکه شخصیت منفی بازی، نازی باشد به اندازه کافی آدم را مطمئن می‌کند که با کاراکتر بدی سر و کار دارد؛ اما فقا انگِل (خانم انگل) توانسته به مرتبه بدتری از شخصیت هم دست پیدا کند و به عنوان نماینده آدولف هیتلر یک کاراکتر وحشتناک را ارائه دهد. کاراکتر این زن طوری طراحی شده که به شدت جامعه ستیز است و فاقد احساسات انسانی. به همین دلیل رفتارهای سادیستیک یا دیگر آزارانه در او دیده می‌شود و با گذشت چندی از بازی متوجه می‌شوید که حتی دیدن چهره‌اش می‌تواند روی اعصابتان راه برود. دیدن این شخصیت با دخترش که یکی از شش فرزند اوست، به او جلوه واقعی‌تری می‌دهد و ترس از این شخصیت را بیشتر می‌کند.

  1. (Ganon (The Legend of Zelda: Breath of the wild

مسئله کلیدی درباره بازی‌ها این است که اگر تازه به جمع گیمرها پیوسته‌اید، خوب است چند نکته مهم قبل از انتخاب کنسول بازی که افراد تازه کار باید بدانند را بخوانید؛ یکی از مهم‌ترین نکات این است که بازی‌هایی مثل افسانه زلدا تنها بازی اختصاصی کنسول نینتندو سوئیچ هستند. بنابراین مبارزه با گنون Ganon  فقط در صورتی که امکان پذیر است که نینتندو داشته باشید.

گنون کیست؟ کسی که بر خلاف بسیاری از کاراکترهای منفی بازی‌های ویدئویی، قدرت مطلق، تنها توصیف کننده شخصیتش نیست. یک ضد قهرمان که تنها چیزی که لازم است درباره او بدانید این است که او خود شیطان است، می‌خواهد دنیا را به تسخیر خود دربیاورد، حکمرانی کند و تنها کسانی که می‌توانند جلوی او را بگیرند، «لینک» و «زلدا» هستند. بنابراین قدرت، یک وضعیت نسبی در شخصیت اوست، درست مثل چیزی که در دنیای واقعی انتظار داریم؛ شر نمی‌تواند کاملا فراگیر شود و همیشه نیروهایی هستند که در برابرش ساکت ننشینند. گنون هم به عنوان نیروی شر همیشه شکل تازه‌ای پیدا می‌کند تا دوباره به پا خیزد؛ اما هر چقدر هم که قدرت داشته باشد، زمانی که مردم در برابرش متحد شوند و مقابلش بایستند، دوباره شکست خواهد خورد و آرامش به بازی بر خواهد گشت.

  1. (Albert Wesker (Resident Evil

وسکر Wesker، دیوانه‌ای با صورت زخمی و قدرت و سرعت ابَر انسانی است که یک عینک آفتابی هم دارد تا چشم‌های شیطانی‌اش را بپوشاند. او شخصیت منفی بازی رزیدنت اویل Resident Evil است که جنون انجام کارهای وحشتناک را دارد. وسکر رهبری تیم استارز را در این بازی به عهده داشت؛ اما مامور آمبرلا Umbrella هم بود. حضور او در قسمت‌های مختلف بازی شاید خیلی خلاصه‌وار باشد؛ اما تاثیر پر رنگی بر روند بازی دارند. در رزیدنت اویل پنج همین شخصیت توانست یک ویروس را به جان دنیا بیندازد و دو نفر از هم‌تیمی‌های سابقش را از بین ببرد. او البته به اندازه بقیه راحت از بین نمی‌رود؛ برای از بین بردنش به صدها گلوله، چندین موشک و یک آتشفشان نیاز خواهید داشت!

  1. (Andrew Ryan (BioShock

تعداد زیادی از شخصیت‌های منفی بازی‌ها باعث ایجاد ترس در پلیرها می‌شوند؛ اما تعداد کسانی که باعث می‌شوند بازیکن کلاهش را به نشانه احترام به او بردارد و از او بترسد، زیاد نیستند و اندرو رایان یکی از آن‌هاست که در بازی بایو شاک با آن آشنا خواهید شد، یک بازی که جزو چندین مورد از بهترین بازی‌هایی است که داستانی جذاب را در اختیار مخاطب خواهند گذاشت. ساخت یک کلان‌شهر عظیم را زیر دریا نشان دهنده غرور و اوج بلند پروازی اوست. او می‌خواست یک کار دیوانه‌وار انجام دهد و تقریبا هم موفق می‌شود و بعد ابعاد تاریک و خطرناک شخصیت او از راه می‌رسند. او در طول بازی بایو شاک Bio Shock مشخص می‌کند که شما قرار است برده‌اش باشید، از دستوراتش اطاعت کرده، کاری را که می‌گوید انجام دهید و از هر کسی که یک رادیو در دست دارد، پیروی کنید و حتی اگر به شما دستور دهد که باید او را تا سر حد مرگ بزنید، شما باید اطاعت کنید. این شخصیت یکی از پیچیده‌ترین و ترسناک‌ترین شخصیت‌های داستانی است.

  1. (Vaas Montenegro (Far Cry 3

واس Vaas را با ورژن سوم بازی Far Cry می‌شناسیم؛ ولی این شخصیت آنقدر تاثیر گذار است که عکس او در پوستر سایر ورژن‌ها هم آمده و انگار می‌خواهد با خونسردی‌اش بازیکن را به چالش بکشد که بیاید و با او مبارزه کند. کارهای دیوانه‌وار واس یکی دو تا نیستند؛ او یک قاچاقچی مواد است، دزد دریایی است، آدم‌رباست و با صدای خاص صدا پیشه‌اش «مایکل ماندو» احساس ترس را بیشتر در بازیکن ایجاد می‌کند. دیالوگ واس درباره جنون از آلبرت انیشتین وام گرفته شده و ترکیب صدای خاص و این دیالوگ ابهت ویژه‌ای به او می‌دهد. او هم جزیره‌ای‌هایش را به بردگی می‌گیرد و با قهرمان داستان، «جیسن برودی» Jason Brody رو به رو می‌شود که قرار است از خجالتش دربیاید. از طریق این لینک می‌توانید بازی فارکرای 3 (Far Cry 3) را برای کامپیوتر تهیه نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا