مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبرداخلی

نسخه جدید MVM X33s در پیست آزادی دیده شد + تغییرات

گسترش حضور چینی در بازار ایران به یکی از موضوعات اصلی هر رسانه خودرویی تبدیل شده است. اما در این میان مدیران خودرو که یکی از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان خودروهای چینی است، هم اکنون قصد رونمایی از نسل چهارم اولین کراس اوور خود یعنی ام‌وی‌ام ایکس 33 را دارد.

چندی پیش چرخان برای اولین بار کاتالوگ تغییرات نسخه جدید ایکس33 اس را منتشر کرد و هم اکنون نیز قصد منتشر کردن تصاویر اولین نمونه از نسل جدید این خودرو را برای اولین بار در رسانه‌های خودرویی داریم.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده خواهید کرد، سپر و جلوپنجره X33s تغییر و نوع حالت چراغ روز عوض شده است. این تغییر طراحی جلوپنجره، سبک انحصاری طراحی محصولات چری در سال 2019 بود که به تازگی در ایران و برای اولین بار در X55 مشاهده شد. اما رینگ این خودرو نیز تغییر کرده است. قبل از این مشخص شده بود که رینگ آلومینیومی دو رنگ تراش خورده بر روی این خودرو نصب خواهد شد، ولی هم اکنون رینگ ساده آلومینیومی بر روی نسل جدید این خودرو دیده می‌شود.
اما به قسمت کابین برویم، جایی که بیشترین تغییرات و امکانات را در جدیدترین نسخه می‌توان مشاهده کرد. بدین ترتیب می‌توان دید که المان‌های قرمز رنگ به مشکی تبدیل شده و طراحی فرمان این کراس اوور نیز تغییر کرده است، گرچه به نظر نویسنده غربیلک فرمان کم کیفیت است.

همچنین دسته دنده این خودرو نیز تغییر کرده و روکش صندلی نیز از تمام چرم به ترکیب چرم و پارچه تبدیل شده است. در بخش فنی نیز فقط اعلام شده که گیربکس این خودرو 5 سرعته اتوماتیک شده و مانند قبل از گیربکس CVT بهره نخواهد برد. اما هنوز مدیران خودرو اعلام نکرده که در عین تعویض و نوع گیربکس آیا موتور این خودرو تغییر کرده است یا خیر.

قبل از این در برخی رسانه‌های خودرویی شایعه شده بود که مدیران خودرو قصد نصب موتور 1500 سی‌سی توربوشارژ و جایگزینی آن با موتور 2000 سی‌سی را دارد.
ولی بزرگ‌ترین آپشن و مسئله‌ای که به این نسخه از ایکس33 اس افزوده شده است، سامانه کنترل پایداری (ESP) است. این سامانه باعث افزایش کنترل خودرو در پیچ‌های خطرناک شده و مانع تصادفات احتمالی خواهد شد. این در حالی است که نمونه قبلی از این خودرو همیشه به‌دلیل نبود این سامانه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

آپشن دیگری که به این خودرو افزوده شده است گرمکن صندلی ردیف جلو بوده و این در حالی است که این آپشن فقط در نسل اول ایکس33 بود و در نسل‌های بعدی حذف شد. اما باتوجه به تصاویر می‌توان دید گرمکن صندلی به نسل چهارم هم رسیده و نصب شده است.

اما به طور کل امکانات این خودرو در نسل جدید به شرح ذیل است:
– سانروف
– کروزکنترل
– گرمکن صندلی ردیف اول
– دی لایت (چراغ روز)
– نمایشگر لمسی به همراه نویگیشن
– سامانه کنترل پایداری
– تهویه مطبوع اتوماتیک
– صندلی چرمی
– حالت رانندگی اکو و اسپرت
– نمایشگر میزان باد در چرخ ها (TPMS)
– سنسور نور
– دو ایربگ
– دوربین دید عقب به همراه سنسور هشدار موانع در عقب خودرو
– و …

گرچه این خودرو قرار است با امکانات جدید در ایران رونمایی شود، اما باتوجه به ضعیف بودن نتایج تست تصادف در برخی مناطق جهان کمی برای رده قیمتی 300 الی 350 میلیون تومان گران به‌نظر می‌رسد؛ اما مدیران خودرو بدلیل نوع شرایط فروش (فروش اقساطی و تحویل فوری) و همچنین مراکز خدمات پس از فروش می‌تواند با یک بازاریابی حرفه‌ای در این شرایط قحطی خودرو در کشور، به فروش بالایی دست یابد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. به نظرم چراغهای روز و کناره های آن که به رنگ سفید بطرف شبکه از طرفین کشیده شده نه تنها جالب نیست بلکه مثل پینه سفیدی هست که روی جیب یه شلوار مشکی انداخته باشن!!! غربیلک فرمان اگر جنسش مانند قبل بود خوبتر بود و اینکه نوارهای قرمز و یا نارنجی در تزیین داخلی خیلی جلوه خوبی داده بود تا اینکه کلا مشکی باشه ، ام وی ام به لحاظ قیمت و ظاهر و موتوری که روش داره در شرایط الان واقعا ماشین خوبیه ولی به نظرم این طرح جدید زیاد مورد پسند نیست

  2. مدیران خودروبا این قیمتهای فضایی دیگه فروش قدیم و نخواهد داشت خیلی گران کرده ماشین هاشو

  3. سلام بااین شرایط قیمت ها که مدیران برای خودروهای خود در نظر گرفته قطعا فروش قبلی را نخواهد داشت این قیمت ها را بهترین خودرو جهان را میشه سوار شد باید در قیمت ها تجدید نظر کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا