مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

فورد آماده رونمایی از edge 2023

وقتی صحبت از رونمایی محصولی می‌شود سوالات زیادی از جمله زمان رونمایی از آنها در ذهن تداعی می‌گردد؛ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا فورد Edge در نسل سوم جدید خود ظاهر خواهد شد و آیا امکان تغییر در خطوط تولید شرکت آمریکایی فورد به دلیل بیماری همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد؟

قبل از صحبت در مورد آینده، شما را به یاد گذشته و حال این محصول خاص می اندازیم:‌

  • نسل اول در دوره 2007-2004 ساخته و تولید نسل دوم در سال 2015 آغاز شده و تاکنون نیز به صورت عرضه فیس لیفت های مختلف ادامه داشته است.

 مطابق آنچه که مطبوعات منتشر کرده اند، به نظر می‌رسد که طبق گفته‌های AutoForecast، اتومبیل‌های جدید Ford Edge 2023 برای فروش در بازار آمریکای شمالی در دسترس نخواهند بود و تنها در بازارهای آسیا و امریکا شمالی و آفریقا عرضه خواهند شد. همانطور که Auto News Canada نیز خبری منتشر کرده است، پس از احتمال بسته شدن کارخانه تولید Oakville Canada در کانادا، خط تولید اتومبیل Edge نیز به کار خود پایان خواهد داد و در صورت تایید این اطلاعات، هیچ اتومبیل جدید فوردی در کانادا ساخته نخواهد شد و این باعث بیکاری حدود 4600 کارمند و کارگر مشغول در آن خواهد شد.

این محصول جدید باید با شورولت آکونوکس، دوج دورگو، جنرال موتورز Acadia، هیوندای سانتافه، جیپ گراند چروکی، کیا سورنتو، تویوتا هایلندر رقابت کند.

فورد ایج به احتمال زیاد با چهار تیپ موتور عرضه خواهد شد که محتمل ترین آن پیشرانهٔ 3.5 لیتری 6 سیلندر 24 سوپاپهٔ تنفس طبیعی با 305 اسب بخار و 347 نیوتون بر متر است و دیگر گزینه پیشرانه‌ی شش سیلندر خورجینی قدرتمند ۲.۷ لیتری مجهز به توربوشارژر از سری اکوبوست به قدرت 325 اسب بخار و 520 نیوتون بر متر است.

علی اکبر گل‌محمدی

ایدی اینستاگرام برای ارتباط بامن: aliakbar.golmohamadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا