مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراح شرکت دایملر: مرسدس، بیشتر یک برند برای سبک زندگی است تا یک خودروساز

برند آلمانی دایملر، در یک فرایند هیجان‌انگیز برای ساختن کسب‌وکار خودش به شیوه‌ای متفاوت و با فلسفه‌ای جدید است که بتواند باقدرت هرچه بیشتر در این صنعت، باقی بماند. این اقدامات شامل توافقات جامع با دیگر خودروسازان و برندهای جهانی، تفکر دوباره در مورد برند اسمارت و همچنین تبدیل کردن مرسدس بنز به برندی فراتر از تنها یک خودروساز صرف، هستند. در حقیقت، طراح ارشد دایملر اعتقاد دارد که مرسدس بنز در حال حاضر نیز بیشتر از آن‌که بخواهد مانند بسیاری از برندهای جهانی، تنها یک خودروساز باشد، یک شیوه جذاب برای سبک زندگی است.

در یک مصاحبه اخیر در شبکه اسکایپ که از طرف یک مرجع خبری با گوردون واگنر، مدیر طراح ارشد مرسدس و دایملر شده است، او اعتقاد دارد که این برند آلمانی، باید با گسترده‌تر کردن بیش‌ازپیش محصولاتش، از خودروهای کوچک برقی گرفته تا میباخ های لیموزین کشیده و جذاب، به هدف لوکس بودن نهایی خود برسد.

او می‌گوید: «من بیشتر از آن‌که خودمان را به‌عنوان یک خودروساز ببینم، می‌توانم به‌عنوان برندی در حوزه سبک زندگی که با ویژگی‌های لوکس بودن تلفیق‌شده است، مشاهده کنم. ما برای ده سال آینده خودمان، دید تازه‌ای را در نظر گرفته تا بتوانیم تبدیل به تأثیرگذارترین برندی شویم که در جهان خودروسازی وجود دارد. درواقع قرار است، مرسدس بنز تبدیل به دوست‌داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین برند لوکس خودروسازی جهان شود. از طراحی‌های جذاب گرفته تا خلق احساسات تازه، همگی می‌توانند امضای تخصصی آینده مرسدس بنز باشند. درواقع ما می‌خواهیم بیش از آن‌که تنها به فکر ساخت محصول باشیم. به ساختن اکوسیستم لوکس بودن و سبک زندگی، فکر کنیم.»

او همچنین اعتقاد دارد که برای رسیدن به این هدف و فلسفه جدید، مرسد باید برند EQ مربوط به خودروهای برقی خود را داشته باشد تا از این طریق بتواند قدرت رقابت‌پذیری خود را در بین برندها و استارتاپ های آینده، حفظ نماید. برای مثال، طرح مفهومی ویژن AVTR بااینکه هنوز در حد یک طرح است و به واقعیت و تولید نهایی نرسیده است اما می‌تواند همان نقطه‌ای باشد که مرسدس را به هدفش خواهد رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا