مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا راوفور هیبرید نیز به نسخه «بلک ادیشن» پیوست!

خودروساز نام‌آشنای ژاپنی، اکنون و در هشتمین ماه از سال 2020 میلادی، در حال عرضه یک نسخه بسیار خاص و البته جذاب از راوفور هیبرید در بازار اروپا بوده که بانام بلک ادیشن (Black Edition یا نسخه سیاه) شناخته می‌شود.

جدیدترین نسخه از خودروی شاسی‌بلند ژاپنی که یک نسخه هیبرید است، اکنون با ظاهری متفاوت‌تر از نسخه معمولی خود، دیده می‌شود. این تفاوت را در نسخه بلک ادیشن، می‌توان در مواردی همچون جلوپنجره، سپرهای پایینی خودرو، آینه‌های جانبی و اسپویلر های قسمت عقب مشاهده کرد که خودروساز برای هرچه جذاب ترشدن و البته تهاجمی‌تر شدن ظاهر آن، راوفور را نیز به نسخه بلک ادیشن پیوند داده است.

راوفور هیبرید بلک ادیشن، همچنین با رینگ‌های 19 اینچی مشکی‌رنگ ظاهرشده است تا بتواند ست مشکی‌رنگ خود را به‌حداعلا برساند. درواقع می‌توان گفت تنها قسمتی از این خودرو که غیر از چراغ‌ها، بارنگ مشکی دیده نمی‌شوند، نماد برند تویوتا در قسمت جلویی خودرو است! واقعاً نام «نسخه سیاه» برازنده این راوفور و دیگر خودروهای قرارگرفته در این طبقه‌بندی است.

همچنین این جذابیت و تهاجمی بودن، به درون کابین نیز کشیده شده است. روکش‌های صندلی‌ها با چرم مصنوعی مشکی‌رنگ با بافت‌های دوخته‌شده خاکستری دیده می‌شوند.

در مورد سیستم‌های به‌کاررفته در این راوفور هیبرید بلک ادیشن نیز باید گفت که تویوتا آن را با فن‌آوری‌هایی همچون دوربین 360 درجه، حسگرهای مربوط به پارک خودرو، آینه عقب دیجیتال، سیستم پیشرفته صوتی 9 اسپیکر JBL و همچنین شارژر وایرلس گوشی‌های هوشمند، عرضه خواهد کرد.

درنهایت نیز باید به سراغ جذاب‌ترین قسمت بعد از طراحی این راوفور، یعنی قوای فنی و قلب تپنده آن برویم. راوفور هیبرید بلک ادیشن، با یک موتور 4 سیلندر 2.5 سیلندر قدرت دهی می‌شود. این قلب تپنده می‌تواند 215 اسب بخار قدرت در حالت چرخ جلو محرک (FWD) و همچنین 219 اسب بخار قدرت در حالت چهارچرخ محرک (AWD) را در اختیار راننده خود قرار دهد. این قدرت تولیدی نیز از طریق یک جعبه‌دنده CVT، به زیر پای راننده منتقل می‌شود. همچنین تویوتا اعلام کرده است که شتاب صفرتا صد کیلومتر بر ساعت راوفور هیبرید، تنها 8.1 ثانیه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا