مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا یاریس 2020 هیبرید با 114 اسب بخار قدرت در اروپا عرضه شد

تویوتا قرار است تا جدیدترین نسخه از یاریس کوچک خود را در بازار اروپا عرضه کند. این خودروی خوش‌چهره کوچک، با یک سیستم قوای محرکه هیبرید ظاهر خواهد شد که در بحث طراحی خارجی نیز از طرف خودروساز ژاپنی، تغییراتی را به خود دیده است تا بتواند باقدرت رقابت‌پذیری خود را در بین حریف‌های سرسخت اروپایی خود حفظ کند.

تویوتا یاریس 2020، همچنین اولین مدل این شرکت خواهد بود که بر پایه پلتفرم موسوم به GA-B این شرکت، سوار شده است. این پلتفرم مدرن، به‌واسطه پایین‌تر آوردن نقطه مرکز ثقل خودرو و همچنین 37 درصد صلب‌تر بودن نسبت به دیگر پلتفرم‌های قدیمی این شرکت، عملکرد نهایی خودرو و دینامیک آن را به طرز قابل‌توجهی، بهینه‌تر می‌کند.

تویوتا یاریس هیبرید تازه‌وارد، توسط چهارمین نسل از سیستم قوای محرکه هیبرید خودشارژ تویوتا، قدرت دهی می‌شود. این سیستم هیبرید با یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر همراه شده است تا بتواند با کمک دو موتوربرقی و پک باتری‌های لیتیوم یون خود، درمجموع،114 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل کند. این عدد،15 اسب بخار قدرت بیشتری را نسبت به نسخه‌های فعلی یاریس نشان می‌دهد.

خود موتور بنزینی، می‌تواند 91 اسب بخار قدرت و 120 نیوتون متر گشتاور تولید کند. همچنین یکی از موتورهای برقی به چرخ‌های جلو متصل شده است. دیگر موتوربرقی نیز کوچک‌تر بوده و نقش یک ژنراتور را برای مراحل ابتدایی قدرت رسانی، بر عهده دارد.

در مورد مصرف سوخت این خودروی تازه‌وارد تویوتا نیز باید گفت که موتورهای جدید، با 20 درصد مصرف بهینه نسبت به نسخه قبلی خود همراه شده‌اند. به این صورت که یاریس جدید اکنون می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی بسیار عالی 3.7 لیتر در هر 100 کیلومتر را به خود دیده و 85 گرم کربن دی‌اکسید نیز در این مسافت، تولید نماید.

البته این بهینه شدن مصرف سوخت و بیشتر دوست دار محیط‌زیست بودن، به‌هیچ‌عنوان به معنای این نیست که تویوتا، قدرت را فدای این اعداد کرده است. بلکه در مسیر مستقیم، تویوتا یاریس تازه‌وارد، اکنون می‌تواند در زمان تنها 9.7 ثانیه از حالت سکون، خود را به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. رسیدن از سرعت 80 کیلومتر تا 120 کیلومتر بر ساعت نیز به 8.1 ثانیه زمان لازم دارد که 2 ثانیه سریع‌تر از یاریس فعلی است.

سوارشدن بر روی پلتفرم جدید GA-B به معنای این است که اکنون یاریس جدید، کوچک‌تر، کوتاه‌تر و عریض‌تر از نیاکان خود شده است. سیستم‌های استاندارد مانند اپل کارپلی، اندروید اتو برای سرنشینان، سیستم‌های ایمنی اکتیو تویوتا، تشخیص عابر پیاده، تشخیص خودروی دیگر و چندین سیستم کوچک و بزرگ دیگر نیز ازجمله مواردی هستند که تویوتا به‌صورت استاندارد برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا