مکمل بنزین
گزارشتحلیلیخبرداخلی

خودروهای جدید سوزوکی برای بازار ایران را بیشتر بشناسید!

شرایط پسا برجام برای صنعت خودرو که در آن هر روز خبر از ورود و انعقاد قرارداد جدید یکی از خودروسازان داخلی با انواع خودرو سازان از هندی و چینی گرفته تا اروپایی ها به گوش میرسد بی شباهت به دوران نامزدی و ماه عسل نیست، همانندی عروس و دامادی با هزار رویا و آرزو و نقشه های خوب خوب برای آینده، لکن آخر و عاقبت کار چه خواهد شد؟ …… بماند

در این رقابت و اشتیاق خودروسازان خارجی برای ورود به بازار ایران، بی شک منطقی است شرکای قدیمی که به نوعی یار گرمابه و گلستان و روزگار سخت تحریم بوده اند در اولویت باشند و به همین دلیل اخبار و شایعات پیرامون همکاری آنها معتبر تر  و تولید خودرو جدید توسط آن ها در ایران محتمل تر به نظر می رسد. 

یکی از این شرکت های قدیمی که هر چند همکاری اش فقط محدود به مونتاژ یک خودرو با تیراژ پایین اما با کیفیت  بود سوزوکی است، اینگونه اعلام شده که مذاکرات با این خودرو ساز خوشنام ژاپنی تاکنون منجر به توافق برای تولید سه خودروی جدید سوزوکی در ایران گردیده است. این خودروهای جدید سوئیفت، سیاز و ویتارا جدید اعلام شده اند.

سوزوکی سوئیفت  به نوعی یک  هاچ بک/ سدان متوسط است که خودرو همکلاس داخلی آن پژو 206 می باشد، هر چند با توجه به اینکه به احتمال فراوان این خودرو با قیمتی بالای 50 میلیون تومان عرضه خواهد شد، این خودرو را نمیتوان رقیب 206 خطاب کرد، و پژو 206 بمانند سایر خودروهای داخلی کمافی السابق بدون نگرانی از وجود یک رقیب !!! در بازار یکه تاز باقی خواهد ماند.

Suzuki_Swift_Front

 

دومین خودرویی که در این لیست وجود دارد ، سوزوکی سیاز است این خودرو یک سدان خانوادگی است، که با قیمتی که برای آن تخمین زده میشود احتمالا پیش از آنکه رقیب سدان های ایرانی و یا حتی چینی باشد، بیشتر به رقابت با هم وطن خود میتسوبیشی لنسر خواهد پرداخت.

 

ciaz

 

در نهایت هم ویتارا جدید که با توجه به اینکه نسخه های مختلفی از این خودرو در ایران و جهان تولید میشود باید دید خودرو سازان وطنی کدام مدل را برای تولید انتخاب خواهند کرد

Vitara

 

در مورد مشخصات فنی و جزییات این خودرو ها اجازه بدهید هیچ حدس و گمانی نزنیم چرا که شرکای داخلی خودروسازان خارجی نشان داده اند ید طولایی در کاستن از مشخصات و امکانات خودروهای خارجی تولید داخل دارند.

در پایان هر چند این خودرو ها هم در صورت تولید در ایران با قیمتی که خواهند داشت مثل اغلب دیگر خودروها برای قشر متوسط جامعه ما مصداق  “دست کوتاه و خرما بر نخیل” است،  اما هر چه باشد سوزوکی ژاپن است و خودرو های ژاپنی برای ما ایرانیان خوشنام، خاطره ساز و مشهور به دوام بالا و استهلاک کم هستند.

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کلا خودرو هاي سوزوکي قيمت پاييني دارن.
    سلريو هست حدود 7000-8000 دلار!

  2. دليلش اين هست سوزوكي خودروهاش در هند و پاكستان توليد ميشن و كلا خودرهاي ارزان و اقتصادي ميسازه،خنده دار هست سوزوكي رو با خودروي اسپرت و سطح بالايي مثل ميتسوبيشي لنسر مقايسه كنيم.
    البته هر محصول اين شركت بسيار برتر از خودروهاي چيني و خودروهاي بي كيفيت فرانسه خواهد بود.

    1. احتمالا اون لنسر که شما منظورتون هست مدل EVO هست که اصلا به صورت عمده وارد ایران نشد، منظور من اما لنسر 1600 بود که آرین موتور وارد کرد و تو تیپ ارزونش رنج قیمتی حدود 80 تومن داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا