مکمل بنزین
رپورتاژ

راهنمای خرید مانیتور فابریک

مانیتور خودرو سخت‌افزاری است که برای نمایش اطلاعات ویدیویی و گرافیکی و پخش فایل های صوتی از آن استفاده می‌شود و تولیدکنندگان آن را در برند و مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌کنند و علاوه بر نقش سرگرم‌کننده‌ای که این‌ مانیتور‌ها برعهده دارند، باعث بالا رفتن کیفیت و دقت رانندگی افراد نیز می‌شوند. همچنین برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی‌ مانیتور را به عنوان یک آپشن خودرو در نظر می‌گیرند و آن را با امکانات و ویژگی‌هایی که دارد درون خودرو نصب کرده و سپس به بازار عرضه می‌کنند؛ اما برخی دیگر از خودرو‌ها از جمله خودرو‌های ایرانی، اکثراً بدون این آپشن ساخته می‌شوند؛ از این رو دارندگان خودرو شخصاً برای خرید و نصب‌ مانیتور فابریک اقدام می‌کنند. شاید تنوع این محصول انتخاب آن را برای مصرف‌کنندگان مشکل سازد؛ بنابراین دانستن اطلاعات لازم در این زمینه موجب می‌شود تا خریدی بهتر و مناسب‌تر داشته باشند. از این‌رو در این مطلب قصد داریم تا درباره خرید‌ مانیتور فابریک صحبت کنیم.

 

اجزای مختلف‌ مانیتور فابریک و نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مانیتور تصویری خودرو یا همان‌ مانیتور فابریک از اجزای مختلفی مانند رم، کارت گرافیک، حافظه، صفحه نمایش، دوربین عقب و جلو، سیستم عامل، سیستم پردازش صدا و… تشکیل شده است. بنابراین این آپشن یک وسیله ساده نیست؛ بلکه متشکل از سخت‌افزار، نرم‌افزار و خروجی‌هایی است که قابلیت و کارکرد آن بستگی به کیفیت و مدل دستگاه دارد و صاحبان خودرو با توجه به هدف و انتظاراتی که دارند برای خرید‌ مانیتور فابریک تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

از جمله نکاتی که خریداران باید به آن توجه کنند کیفیت صفحه نمایش و سیستم عامل آن است. این‌ مانیتور‌ها از اندازه و کیفیت صفحه نمایش متفاوتی برخوردار هستند که می‌تواند روی قیمت محصول مورد نظر تأثیر داشته باشد؛ همچنین در زمان انتخاب کاربر باید به میزان نوردهی صفحه، میزان پیکسل آن در هر اینچ و براق یا مات بودن صفحه دقت کند. تکنولوژی صفحه نمایش‌ مانیتور‌های خودرو نکته دیگری است که می‌تواند مورد توجه کاربر قرار گیرد. این تکنولوژی شامل LED، LCD، TFT و… است که هر چقدر این فناوری جدیدتر باشد کیفیت آن نیز بهتر است.

 

قدرت سخت‌افزاری این آپشن نیز بسیار اهمیت دارد. در واقع هر چقدر میزان رم بالاتر و قدرت پردازنده ( CPU) بهتر باشد، به عبارتی سخت‌افزار‌های آن جدیدتر و به‌روزتر باشند، عملکرد و کیفیت دستگاه بهتر خواهد بود و کاربر امکان نصب نرم‌افزار‌های بیشتر روی‌ مانیتور فابریک را با اجرای راحت‌تر خواهد داشت. کاربران انتظارات مختلفی از این آپشن خودرو از جمله نمایش فیلم، پخش موسیقی، امکان رهیابی آنلاین و آفلاین مسیر‌ها، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی و صفحات اجتماعی و… دارند

همچنین ارزش این وسیله برای صاحبان خودرو متفاوت است. برخی زمان طولانی‌تری را در رانندگی طی می‌کنند و یا از خودرو خود برای مسافرت‌های شخصی یا غیرشخصی استفاده می‌کنند؛ بنابراین این افراد باید بیشتر از کسانی که کاربری چندانی از این وسیله ندارند، به قابلیت پخش فرمت‌های مختلف، کیفیت تصویر، کیفیت صدا و قدرت سخت‌افزاری آن توجه کنند. ناگفته نماند علاوه بر‌ مانیتور فابریک که در بخش داشبورد خودرو نصب می‌شود، انواع مختلفی همچون‌ مانیتور سقفی که بیشتر برای خودرو‌هایی با کابین بزرگ کاربرد دارند و مدل پشت‌سری که برای سرگرم کردن سرنشینان عقب کارایی دارد نیز وجود دارد، که کاربران خودرو برحسب نیاز و بودجه خود برای خرید اقدام می‌کنند.

 

بررسی ورودی و خروجی‌ مانیتور فابریک قبل از خرید، از دیگر نکاتی است که بهتر است مدنظر قرار گرفته شود. از جمله می‌توان به خروجی صدا برای اتصال به امپلی فایر و سیستم صوتی، ورودی تصویر دوربین عقب و جلو، پورت usb، خروجی تصویر برای اتصال به‌ مانیتور‌های پشت صندلی، پورت microSD برای قرار دادن نقشه آفلاین، خروجی مجزا ساب ووفر، ورودی تصویری گیرنده دیجیتال که به طور معمول در اکثریت برند‌ها و مدل‌ها وجود دارد؛ ولی در موارد نادر کمبود آن‌ها در بازار مشاهده شده که بهتر است خریداران دقت بیشتری روی این موضوع داشته باشند.

 

نکته دیگری که باید مورد توجه صاحبان خودرو باشد، خرید این محصول از فروشگاه‌های معتبر و همچنین دارا بودن گارانتی و امکان تعمیر این محصول است. برخی از فروشگاه‌ها محصولاتی را به فروش می‌رسانند که ممکن است مشخصات واقعی محصول با مشخصات روی بسته‌بندی تفاوت داشته باشد و قطعات بی‌کیفیت و غیرقابل تعمیری در آن به کار رفته باشد که درنهایت این موضوع باعث هدر رفت پول شما خواهد شد.

 

تفاوت سیستم عامل ویندوز و اندروید‌ مانیتور فابریک

 

مانیتور فابریک دارای دو نوع سیستم عامل ویندوز و اندروید است که توصیه می‌شود جزء نسخه‌های قدیمی نباشند. در سیستم عامل ویندوز این‌گونه است که تنها باید از امکانات خود دستگاه استفاده کنید و نمی‌توانید نرم‌افزار دیگری را روی آن نصب نمایید. این سیستم عامل یک محیط ساده دارد. در حالیکه سیستم عامل اندروید محیط پیچیده‌تری دارد؛ یعنی می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند ویز، نشان، بلد، رادیو جوان و… را در آن نصب کنید و هر کاربر می‌تواند به دلخواه خود محیط را شخصی‌سازی کند. همینطور‌ مانیتور اندروید دارای قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای داخلی است و به راحتی می‌توانید از طریق بلوتوث به دستگاه متصل شده و به تماس‌های خودتان پاسخ دهید یا جهت پخش موزیک از آن استفاده کنید. ‌

 

مانیتور فابریک ویندوز دارای نمایشگر مولتی تاچ ( لمسی، حرارتی)، ورودی گیرنده دیجیتال تلویزیون آفلاین، خروجی‌ مانیتور سرصندلی عقب، ورودی دوربین دنده عقب و جلو و ۳۶۰ درجه، ورودی صدا، ورودی فلش، جی‌پی‌اس و… است و‌ مانیتور اندروید علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده دارای امکانات بیشتری از جمله قابلیت اتصال به OBD-II یا همان دیاگ که کاربرد آن عیب‌یابی خودرو است، قابلیت اتصال به سنسور TPMS و قابلیت نصب اپلیکیش‌های کاربردی را نیز دارد.

 

خرید‌ مانیتور فابریک از فروشگاه آی سون آتو

 

آی سون اتو یکی از فروشگاه‌های تخصصی و معتبر در زمینه ارائه‌ مانیتور فابریک، قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو به صورت باکیفیت و اورجینال در کشور است که محصولات خود را با گارانتی معتبر نیتا تجارت ویرا به فروش می‌رساند.این شرکت با فروش محصولات خود در وبسایت WWW.ISEVENAUTO.COM  جامع ترین پلتفرم مانیتور فابریک در کشور می باشد ، که میزبان انواع مانیتور فابریک ، مانیتور خودرو ، مانیتور اندروید با برند voxX (مانیتور ووکس) می باشد ، که با گارانتی 12 ماهه بی قید و شرط نیتا تجارت ویرا در خدمت شما میباشد.قابل ذکر میباشد که مانیتورهای فابریک ووکس قابلیت انتقال به هر خودرویی دارند و با دسته کابل فابریک انواع خودرو سازگاری لازم را دارند.

منبع آی سون اتو

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا