مکمل بنزین
خبر

نتیجه تست ANCAP ،ایمنی بسیار ضعیف ام جی ۵

سدان MG 5 سایک، توسط برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP) آزمایش شد. نتیجه این بود که این خودرو، هیچ ستاره ای کسب نکرد، که نشان دهنده ایمنی پایین تر آن نسبت به نسل قبلی‌اش است. البته ام جی در اظهار نظری عجیب می گوید ANCAP،  انتظارات ایمنی مصرف کنندگان امروزی را اشتباه ارزیابی کرده است.

MG 5 یک سدان جمع و جور است که در چندین کشور با نام MG GT به فروش می رسد. ابعاد آن 4675/1842/1473 میلی متر با فاصله بین دو محور 2680 میلی متر است. در سطح پایه،دارای موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 127 اسب بخار است. همچنین یک موتور توربوشارژ با همین ظرفیت و قدرت 178 اسب بخار برای این محصول، در دسترس است. MG 5 در آگوست 2023 در بازار خودروهای استرالیا معرفی شد و ایمنی آن توسط ANCAP مورد ارزیابی قرار گرفت که حاصل آن یک نتیجه وحشتناک بود.

ANCAP در سال 1992 به عنوان یک رتبه بندی ایمنی مستقل در استرالیا و نیوزیلند تاسیس شد که سعی دارد در رابطه با تست های تصادف و فرآیند ارزیابی به برنامه Euro NCAP نزدیک شود. تست های آن، شامل حفاظت از سرنشینان بزرگسال، حفاظت از سرنشینان کودک، کاربران آسیب پذیر جاده و کمک ایمنی است.

نتیجه کلی MG 5 صفر ستاره توسط ANCAP اعلام شد. در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز 37 درصد را کسب کرد. محفظه سرنشینان در طول تست، ثابت ماند. اما انحراف قفسه سینه راننده، ضعیف ارزیابی شد. این تست نشان داد که ساختارهای داشبورد این خودرو به منبع بالقوه آسیب تبدیل می شوند. در نتیجه MG 5 در  برخورد از جلو  0/8 امتیاز کسب کرد. در تست های برخورد جانبی و  مایل امتیازات 6/6 و 5.59/6 را کسب کرد و در حفاظت از ضربه 1/4 امتیاز کسب کرد. همچنین امتیاز، در ضربه جانبی از فاصله دور 0/4 شد.

در رده حفاظت از سرنشینان کودک، MG 5 امتیاز 58 درصد را کسب کرد. ایراد اصلی این مدل، بارگذاری زیاد روی سر و گردن آدمک های کودک است. کارشناسان ANCAP به عدم تلاش طراحی برای جلوگیری از آسیب سرنشینان صندلی عقب در سناریوهای برخورد از جلو و جانبی اشاره کردند. ام جی 5 در تست دینامیک جلویی 3.81/16 امتیاز و در تست دینامیک جانبی 6.38/8 امتیاز کسب کرد.

ام جی 5 در بخش حفاظت از عابران، امتیاز 42 درصد را کسب کرد. ANCAP حفاظت از سر را 9.95/18 امتیاز برآورد کرده است. و در بخش حفاظت از زانو و لگن به ترتیب 5.6/9 و 4.5/4.5 امتیاز کسب کرده است. همچنین، عملکرد ترمز اضطراری خودکار MG 5 بسیار محدود بود و نمی تواند عابران پیاده را بشناسد و به آنها واکنش نشان دهد. ضمن این که عملکرد ضعیف سیستم AEB دلیلی دیگر برای امتیاز پایین در دسته کمک ایمنی با تنها 13 درصد شد.

در بیانیه مطبوعاتی، کارشناسان ANCAP تأکید کردند که ایمنی MG 5 تقریباً از هر خودروی جدیدی که امروز به فروش می رسد، چند نسل عقب‌تر است. آنها امیدوارند در آینده، شاهد پیشرفت های قابل توجهی در این مدل باشند. یاد آوری می شود که قبلا MG 4 EV در برنامه ANCAP پنج ستاره کسب کرده بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا