مکمل بنزین
گوناگونخبر

جزئیات داخلی شیائومی SU7

تصاویر رسمی بیشتری که از فضای داخلی شیائومی SU7 منتشر شده، ایده بهتری در مورد انتظارات طراحان این محصول، به ما ارائه می‌دهد.

اگرچه قیمت و شروع تحویل هنوز مشخص نشده است، اما جزئیات کامل‌تری در مورد شیائومی SU7 که یکی از مورد انتظارترین خودروهای چینی سال 2024 است منتشر گردیده. مدیرعامل شیائومی، قول داده است که تحویل در نیمه اول سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.  انتظار می‌رود قیمت این خودرو در حدود 300000 یوان (42000 USD) باشد.

اگر چه شیائومی یک شرکت فناوری است اما در طراحی داخلی، از تعداد دکمه‌های کمی استفاده شده است. مفاهیم طراحی زیبای بصری و ادغام انسان با خودرو در محصول شیائومی مورد توجه قرار گرفته اند و سعی شده برای این SU7 نوعی تکنولوژی تعاملی بر مبنای ارتباط انسان و خودرو ارائه شود.

هنگامی که سرنشین در خودرو می‌نشیند SU7 بررسی همه جانبه ای را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که همه عملکردها در بهترین و راحت‌ترین موقعیت قرار دارند. ظاهراً این عملکرد، نه تنها از نظر فیزیکی، حتی از جنبه روانی نیز شرایط خوبی را برای سرنشینان، فراهم می‌کند.

رانندگی تکنولوژیکی محور در SU7، به این معنی است که همه چیز در وسط فرمان سه پره تخت متمرکز شده که از آنجا به صورت دیجیتالی در پنل ابزار و نمایشگر با زاویه دید عریض، گسترش می‌یابد.

به گفته شیائومی وقتی راننده در SU7 می‌نشیند، محور مرکزی راننده با محور رانندگی تکنولوژیک منطبق می‌شود و عملکرد رانندگی خودرو با عادات بدن راننده مطابقت دارد.

شیائومی SU7 از طراحی داشبورد شناور استفاده می‌کند که HUD، پانل ابزار تاشو و خروجی های هوا را یکپارچه کرده است. این بدان معنی است که حجم اجزای کوچکتر و به دنبال آن، فضای ذخیره شده بیشتر، در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد.

در کنسول مرکزی، چهار سوئیچ به اضافه دکمه Start/Stop وجود دارد. این دکمه ها از بالا برای دما، قدرت فن، بال عقب برقی و سیستم تعلیق بادی در نظر گرفته شده اند. شیائومی معتقد است دکمه‌های فیزیکی طبیعی‌ترین راه برای تعامل انسان با ماشین‌ها هستند و به نوعی برای برقراری ارتباط عاطفی بین افراد و وسایل نقلیه هستند. طراحی کلیدهای مذکور، به شکلی است که می توان با آنها بدون نگاه کردن کار کرد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا