مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزایش فروش محصولات تسلای ساخت چین

تسلا در ماه گذشته شاهد رشد مجدد، در فروش خودروهای ساخت چین خود بود و به دو ماه کاهش متوالی پایان داد.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط انجمن خودروهای مسافری چین، سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده (EV) در ماه نوامبر 82432 دستگاه خودروی ساخت چین به فروش رساند که 14.31 درصد نسبت به 72115 دستگاه فروش رفته در اکتبر افزایش را نشان می‌دهد، هرچند کاهش 17.81 درصدی نسبت به 100291 دستگاه در ماه مشابه سال گذشته دارد.

فروش خودروهای ساخت چین تسلا در ماه های سپتامبر و اکتبر به ترتیب 11.98 درصد و 2.64 درصد کاهش یافت که احتمالاً تا حدی به دلیل تأثیر شروع تولید مدل 3 جدید یا مدل 3 هایلند است.

در دوره ژانویه تا نوامبر، تسلا 853603 دستگاه خودروی ساخت چین به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30.31 درصد رشد داشت.

بر اساس گزارش مالی سه ماهه سوم این شرکت که در ماه اکتبر منتشر شد، تسلا کارخانه ای در شانگهای دارد که در حال حاضر ظرفیت سالانه بیش از 950000 خودرو دارد که بزرگترین در جهان است.

این کارخانه که سدان مدل 3 و کراس اوور مدل Y را تولید می‌کند، نه تنها تولیداتش را روانه بازار محلی می‌کند بلکه مرکز صادرات تسلا نیز محسوب می‌شود.

گیگا شانگهای در اواخر سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد و تحویل مدل 3 تولید چین را در ژانویه 2020 و مدل Y  را در ژانویه 2021 آغاز کرد.

تسلا مدل 3 جدید را در اول سپتامبر رونمایی و پیش فروش این سدان را در چین آغاز کرد. در 19 اکتبر، مدل 3 جدید به طور رسمی در چین به فروش رسید. در 26 اکتبر، تسلا اعلام کرد که تحویل مدل 3 جدید را در چین آغاز کرده است.

این سازنده خوروهای برقی همچنین مدل جدید Y را که دارای به روز رسانی های جزئی است، در چین در 1 اکتبر عرضه کرد و در 15 اکتبر اعلام کرد که تحویل این مدل آغاز شده است.

تسلا طی دو ماه گذشته چندین افزایش قیمت را در چین انجام داده است البته باید گفت بیشتر آنها اندک بوده است.

مدل 3 در دو نسخه در چین ارائه می‌شود – یک نسخه پایه با دیفرانسیل عقب و یک نسخه، با برد بلند با دو موتور و چهار چرخ متحرک.

مدل Y در سه نسخه در چین ارائه می‌شود: نسخه دیفرانسیل عقب پایه، نسخه چهار چرخ متحرک دو موتوره مدل Y Long Range و نسخه دو موتوره چهار چرخ متحرک Model Y Performance.

قیمت شروع مدل Y Performance در چین در تاریخ 27 اکتبر 14000 یوان (1960 دلار) افزایش یافت.

پس از آن، تسلا چهار افزایش قیمت را در ماه نوامبر انجام داد که هر کدام در محدوده حدود 2000 یوان، همه کمتر از 1 درصد بود.

در 28 نوامبر، تسلا، همراه با آخرین افزایش قیمت کوچک خود، اعلام کرد که مشتریانی که نسخه‌های دیفرانسیل عقب مدل 3 و مدل Y را در طول سال سفارش دهند، در صورت تحویل گرفتن به صورت کامل تا قبل از پایان سال، 8000 یوان یارانه بیمه دریافت خواهند کرد.

علاوه بر یارانه بیمه، تسلا همچنین پیشنهاد وام محدودی با نرخ سالانه 2.75 درصد و باز پرداخت های 3 و 5 ساله ارائه داده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا