مکمل بنزین
خبر

نمایش سایبر تراک معروف تسلا در چین

تسلا  سایبر تراک خود را به تور چین می‌‌برد، اما ممکن است وانت برقی به دلیل عوامل نظارتی، در آینده ای قابل پیش بینی برای فروش در این کشور در دسترس نباشد.

بر اساس پوستر منتشر شده توسط تسلا، تور Cybertruck در چین به زودی آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان تا ساعت 6 بعد از ظهر به وقت پکن در 31 مارس فرصت دارند تا در شهرهایی که می‌خواهند و این پیکاپ الکتریکی در آن‌ها عرضه می‌شود، دیدن کنند.
تسلا در چین از علاقه‌مندان می‌خواهد که شهری را انتخاب کنند که می‌خواهند Cybertruck در آن عرضه شود.

تسلا در نوامبر 2019 از Cybertruck خود رونمایی کرد که طراحی چند ضلعی آن، این محصول را متمایز کرده است. تسلا تحویل Cybertruck را در 30 نوامبر 2023 با یک مراسم تحویل در کارخانه تگزاس Gigafactory آغاز کرد.

هفته گذشته شایعاتی مبنی بر رونمایی Cybertruck در چین منتشر شد که بحث های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بعدا اذعان کرد که این پیکاپ الکتریکی در چین به نمایش گذاشته خواهد شد، اما احتمال فروش آن در این کشور را کم اهمیت جلوه داد.

ماسک در 14 ژانویه در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، گفت: قانونی کردن عرضه Cybertruck در چین بسیار دشوار است، اما ما می‌توانیم نمونه های اولیه را برای نمایش ارسال کنیم.

ماسک به موانع قانونی خاصی اشاره نکرد، اما پیکاپ‌ها در چین به عنوان کامیون‌های سبک، طبقه‌بندی می‌شوند و در مقایسه با مدل‌های خودروهای سواری معمولی، از جمله سدان ها، SUV و MPV، دارای محدودیت‌های زیادی هستند.

در بزرگراه‌های چین، مدل‌های پیکاپ باید در سمت راست‌ترین لاین، آهسته رانندگی کنند و مجاز به تجاوز از 100 کیلومتر در ساعت نیستند. خودروهای سواری معمولی به طور قانونی می‌توانند تا 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه حرکت کنند.

وانت بارها در چین نیز نباید بیش از 15 سال مورد استفاده قرار گیرند و پس از آن، باید اسقاط شوند.

چنین وسایل نقلیه ای ملزم به بازرسی سالانه با قوانین حمل و نقل برای 10 سال اول و بازرسی دوسالانه پس از آن هستند. در مقابل، خودروهای سواری معمولی با هفت صندلی یا کمتر تا شش سال نیازی به بازرسی ندارند.

سازندگان اصلی پیکاپ‌های چین، گریت وال موتور، SAIC و گروه خودروسازی آنهویی جیانگ‌هوای (JAC) هستند، اگرچه این محصولات عمدتاً مدل‌هایی با موتورهای درون سوز تولید می‌کنند. تسلا کارخانه ای در شانگهای دارد که سدان مدل 3 و شاسی بلند مدل Y را تولید می‌کند و سدان گران قیمت تر مدل S و شاسی بلند مدل X آن در چین تولید نمی‌شود بلکه به عنوان واردات در چین فروخته می‌شود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا