مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی لوکس مشترک جک و هواوی در سال 2025 وارد بازار شود

گروه خودروسازی Anhui Jianghuai (JAC) اعلام کرد انتظار می‌رود اولین مدلی که به طور مشترک با غول فناوری چینی هوآوی تولید می‌کند، سال آینده وارد بازار شود.

این خودروساز، در پیامی به مناسبت سال نو چینی اعلام کرد JAC و هواوی یک شراکت استراتژیک را برای ایجاد یک وسیله نقلیه الکتریکی لوکس متصل به اینترنت (EV) راه اندازی کرده اند که انتظار می‌رود اولین محصول این شراکت، در سال 2025 به فروش برسد.

در گزارشی که در 31 ژانویه منتشر شده، اولین مدل هواوی و JAC ، یک خودروی چند منظوره (MPV) نیست، بلکه یک سدان است.

در این گزارش آمده است که این سدان که در سطح 1 میلیون یوان (140000 دلار) قیمت خواهد داشت، انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم سال 2024 به فروش برسد.

بر اساس این گزارش، کار ساخت کارخانه تولید این مدل، واقع در فیکسی، استان آنهویی، در حال حاضر رو به اتمام است.

در 1 دسامبر، JAC اعلام کرد که این شرکت و هواوی برای همکاری در زمینه توسعه محصول، تولید، فروش و خدمات بر اساس راه‌حل‌های خودروی هوشمند، به توافق رسیده‌اند.

JAC اعلام کرده که هدف این دو شرکت، ایجاد خودروهای برقی لوکس متصل به اینترنت است که نیازها و انتظارات کاربران را برآورده کند.

بر اساس اعلام JAC در ماه دسامبر، توسعه محصول مدل‌های مشترک، تحت مسئولیت کلی JAC خواهد بود و این خودروساز یک پایگاه تولید پیشرفته ایجاد خواهد کرد که از قابلیت‌های خود در بخش تولید استفاده خواهد کرد.

در بخش خودرو، هواوی قبلاً با شرکت‌های خودروسازی از جمله Seres Group و Chery برای تولید خودرو همکاری کرده بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا