مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای گریت وال موتورز از سال 2024 در مالزی مونتاژ می‌شوند

خودروساز چینی گریت وال اعلام کرد اخیراً امضای مشارکت مونتاژ خودرو با شرکت مالزیایی EP Manufacturing Berhad (EPMB) را به پایان رساند و تولید خودروهای خود در مالزی را در سال جاری آغاز خواهد کرد.

این شراکت بر اساس مدل CKD خواهد بود که نشان دهنده راه اندازی رسمی اولین برنامه CKD گریت وال موتور در منطقه آسه آن است.

از طریق مونتاژ CKD، خودروهای گریت وال موتور به صورت محلی در مالزی تولید می‌شوند که این شرایط، امکان خرید خودرو بیشتری را برای مشتریان محلی فراهم می کند.

این خودروساز چینی گفت EPMB خودروهای برقی گریت وال موتور و همچنین تعدادی از مدل های خود از جمله SUV های خود را در مالزی مونتاژ و تولید خواهد کرد.

گریت وال موتور اولین نمایشگاه خود را در مالزی در اواخر سال 2022 برگزار کرد و شروع به تحویل Ora Good Cat از برند Ora خود در آنجا کرد.

طبق بیانیه گریت وال، محصولات این خودروساز، در کارخانه تولید CKD جدید EPMB در پارک صنعتی HICOM Pegoh در آلور گاجه، مالاکا مونتاژ خواهند شد.

این کارخانه که توسط شرکت تابعه EPMB Peps-JV اداره می شود، در جولای 2023 مجوز تولید و مونتاژ خودروهای کم مصرف و همچنین خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری را دریافت کرد.

EPMB پیش از این گفته بود که پس از راه اندازی و راه اندازی فاز اول تاسیسات، کارخانه جدید قادر خواهد بود تا 30000 وسیله نقلیه در سال تولید کند.

فروش سالانه گریت وال موتور در خارج از چین برای اولین بار به 300000 دستگاه در سال 2023 و مجموع فروش خارج از چین به بیش از 1.4 میلیون دستگاه رسیده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا