مکمل بنزین
گوناگونخبر

هکرهایی که بدون کلید قادر به باز کردن قفل میلیون‎ها دستگاه فولکس واگن هستند!

ظاهرا کمپانی فولکس واگن مجددا اشتباه بزرگی مرتکب شده است. درسال 2013 محققان دانشگاه بیرمنگام اعلام کردند که بدون در دست داشتن کلید قادر به روشن نمودن سیستم احتراق میلیون‎ها خودروی فولکس ‎واگن و به حرکت درآوردن آن هستند. یک اقامه دعوی باعث دو سال تاخیر در انتشار این مطلب شد، اما به گزارش وایرد اسپورتس این تیم اکنون آماده انتشار یافته‎های خود است.

اسناد این تحقیق نشان می‎دهد که فولکس واگن دارای سیستم احتراق آسیب‎پذیر و ورود بدون کلید است. پیش‎بینی می‎شود که این نواقص بر تمام خودروهای فولکس واگن که از سال 1995 تولید شده‎اند یعنی حدود 100 میلیون خودرو تاثیر بگذارد.

vw 1

این محققان با شرکت مهندسی Kasper & Oswald همکاری داشته‎اند تا دو حمله هک را به نمایش بگذارند. این حملات می‎توانند بر بیش از 100 میلیون خودرو تاثیر بگذارند. حملات مورد اشاره نه تنها بر خودروهای فولکس واگن، بلکه بر سایر برندها از جمله اسکودا و آئودی نیز تاثیر می‎گذارند. حمله دوم، محصولات کمپانی‎های بیشتری از جمله: آلفا رومئو، سیتروئن، فیات، فورد میتسوبیشی، نیسان، اوپل و پژو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هردوی این حملات توسط سخت‎افزاری رادیویی انجام می‎شود که فقط 40 دلار هزینه داشته و به‎راحتی قابل‎دسترس است. این قطعه قادر به ردیابی فرکانس رادیویی کلید خودرو و تهیه یک کپی از آن پس از یکبار استفاده است. این محققان به خودروسازان توصیه کرده‎اند که توجه بیشتری به امنیت خودروهای خود داشته باشند که ظاهرا توصیه بسیار به‎جایی است.

vw 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا