مکمل بنزین
رپورتاژ

پرداخت عوارض سریع‌تر از همیشه با تاپ

آزادراه‌ها سهم بزرگی از خطوط ارتباطی بین شهرها را تشکیل می‌دهند. یکی از مسائلی که همواره باعث افزایش ترافیک در خروجی آزادراه‌ها می‌شود پرداخت عوارض است. یکی از راه‌های کاهش میزان ترافیک پرداخت عوارض آزادراه به صورت الکترونیکی است. این طرح از اسفند 97 به صورت آزمایشی در چند آزادراه اجرا شد. این طرح به صورتی بود که پلاک رانندگانی که از آزادراه برای تردد استفاده می‌کنند در سیستم ثبت شده و تا 72 ساعت فرصت دارند هزینه تردد را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند در غیر این صورت با جریمه روبرو خواهند شد.

لیست آزادراه‌هایی که تا به امروز مشمول این طرح شده‌اند به صورت زیر است:

  • آزادراه تهران- قم
  • آزادراه تهران-ساوه
  • آزادراه کرج- قزوین
  • آزادراه قزوین- زنجان
  • آزادراه بندرعباس- بندر شهید رجایی

در آینده آزادراه‌های بیشتری به این لیست افزوده شده تا در تمام آزادراه‌های کشور پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی صورت گیرد. به محض خروج خودروها از آزادراه پلاک خودروها توسط دوربین‌های نصب شده در پایانه‌ها ثبت شده و وارد سیستم پرداخت عوارض می‌شود.

با اجرای این طرح پرداخت عوارض خودرو برای رانندگان به نگرانی برای آن‌ها تبدیل شده و به دنبال راهی آسان برای پرداخت عوارض و جلوگیری از جریمه شدن هستند. روش‌های مختلفی برای پرداخت وجود دارد و وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند. در ادامه یکی از سریع‌ترین روش‌های پرداخت به شما معرفی می‌شود.

پرداخت الکترونیکی عوارض با تاپ

اپلیکیشن تاپ، بستر پرداخت الکترونیکی است که با خدمات متنوع و ارتباط با شبکه بانکی کشور در اختیار کاربران قرار گرفته است. این اپلیکیشن دارای امنیت و کیفیت بسیار بالایی است و در صورت استفاده جوایز ارزنده‌ای نیز به کاربران تعلق می‌گیرد. با اپلیکیشن تاپ می‌توانید عملیات پرداخت الکترونیکی را با استفاده از کدپرداز تاپ (QR) به پذیرندگان گسترده تاپ در سراسر کشور انجام دهید. همچنین با استفاده از خدمات کیف پول، پرداخت‌های خود را به ساده‌ترین روش انجام دهید.

اپلیکیشن تاپ متعلق به شرکت تابان آتی پرداز می‌باشد که از شرکت‌های زیر مجموعه گروه داده پردازی بانک پارسیان است و کلیه خدمات ارائه شده تحت نظارت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شاپرک و زیر نظر بانک مرکزی و نهادهای نظارتی می‌باشد. برای استفاده از خدمات تاپ کافیست بر روی تلفن همراه خود دسترسی به اینترنت داشته باشید و با رمز دوم کارت بانکی عضو شتاب خود از سرویس‌های مختلف استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین خدمات این پلتفرم پرداخت الکترونیکی عوارض است. از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض تاپ نیز این امکان را میز کار خود افزوده تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. استفاده از این پلتفرم بسیار ساده و راحت است. کافی است تاپ را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده و در منوی برنامه اقدام به پرداخت کنید.

برای نصب برنامه می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

بعد از نصب برنامه در منوی باز شده گزینه خدمات خودرو را انتخاب کنید. سپس اولین گزینه با عنوان عوارض آزادراهی را انتخاب کنید. در ادامه با وارد اطلاعات خودروی خود میزان عوارض خودرو را پرداخت کنید.

پرداخت سریع عوارض با تاپ

یکی از مشکلاتی که همواره راننده‌ها با آن روبرو هستند فراموش کردن پرداخت عوارض خودرو در بازه زمانی تعیین شده است. این مشکل باعث می‌شود راننده متخلف شناخته شده و جریمه شود. تاپ امکانی را برای شما فراهم کرده تا در صورت فراموشی عوارض پرداخت شده و راننده جریمه نشود. امکان پرداخت آنلاین خودکار عوارضی با کیف پول تاپ در این پلتفرم قرار داده شده است. برای این کار کافی است گزینه پرداخت خودکار عوارض را انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای این کار باید کیف پول خود را شارژ کنید تا در زمان‌های لازم هزینه عوارض از کارت شما برداشت شود.

در صورتی که به اپلیکیشن دسترسی ندارید می‌توانید از طریق سایت تاپ برای پرداخت عوارض اقدام کنید در لینک زیر :

https://top.ir/toll

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا