مکمل بنزین
رپورتاژ

3 راهکار مهم در خرید لوازم ‌یدکی کیا

در این مقاله قصد داریم ابتدا شرکت خودروسازی کیا موتورز را معرفی و سپس راه‌هایی برای بررسی و خرید لوازم‌یدکی کیا به شما پیشنهاد کنیم.

معرفی کمپانی کیا موتورز:

نام کیا (KIA) ترکیبی از نام چینی و کره‌ای است که از دو بخش “KI” به معنی برآمدن یا بر خواستن و “A” به معنی آسیا تشکیل شده است. به این صورت نام کیا به معنی “برآمده از آسیا” یا “بر خواسته از شرق” می‌باشد. کیا موتورز کره جنوبی در سال 1944 با عنوان سازنده قطعات دوچرخه شروع به فعالیت کرد و اکنون یکی از برندهای معروف و محبوب آسیایی می‌باشد.

این شرکت خودروسازی در سال 2013 به‌عنوان دومین خودروساز کره جنوبی و در سال 2016 به‌عنوان قابل‌اعتمادترین خودروساز آمریکا معرفی شد. کیا موتورز کره جنوبی تحت لیسانس کمپانی هیوندای موتورز با 8 خط تولید در کشورهای آمریکا، کره جنوبی، چین، ویتنام و اسلواکی، از قدیمی‌ترین خودروسازهای کره به‌حساب می‌آید.

در این بخش می‌خواهیم راهنمایی از ” خرید لوازم‌یدکی کیا ” در اختیار شما قرار دهیم تا در زمان نیاز بتوانید با بررسی قطعات یدکی موردنیاز در بازار، مقایسه برندها و قیمت مراکز فروش، بتوانید در خریدن آن بهترین تصمیم و انتخاب را داشته باشید.

لوازم‌یدکی خودرو به قطعاتی گفته می‌شود که در زمان آسیب‌دیدگی و خرابی، جایگزین قطعه اصلی خودرو می‌شود. به‌طوری‌که خودرو بتواند به فعالیت قبلی خود ادامه دهد. لوازم‌یدکی باید متناسب با برند و نوع خودروی شما باشد.

ممکن است روزی خودروی شما به هر دلیلی اعم از خرابی، تصادف، ضربه و مشکلات فنی دچار خرابی و نقص فنی شود. توجه داشته باشید، همیشه این نقص فنی فقط به دلایل گفته شده اتفاق نمی‌افتد. بلکه به طور طبیعی قطعات بعد از استفاده‌های مکرر فرسوده می‌شوند و تنها باید قطعات یدکی مناسب را جایگزین آنها کرد. دست‌اندازها، چاله‌های ناگهانی، پیچ‌وخم‌های جاده‌ای، ضربه‌ها و … همه مواردی هستند که باعث فشار بر روی قطعات خودرو می‌شوند. حتی اگر رانندهٔ با احتیاط و ایمنی باشید، هر لحظه ممکن است خودروی شما دچار نقص فنی شود و این مورد هیچ ارتباطی با راننده یا صاحب خودرو نخواهد داشت.

به‌محض اینکه خودروی شما دچار نقصی فنی شود، تنها راهی که انتخاب می‌کنید، منتقل کردن خودرو به تعمیرگاه است. مکانیک پس از بررسی تخصصی، علت نقص فنی را خراب‌شدن یکی از قطعات خودروی‌تان اعلام می‌کند.

حال بایستی به فکر خرید قطعه یدکی موردنیاز باشید. آیا این قطعه یدکی در بازار موجود است؟ می‌توانم آن را در بازار پیدا کنم؟ قیمت آن چقدر است؟ چه کیفیتی خریداری کنم؟ همه این‌ها سؤالاتی هستند که در ذهن شما ایجاد می‌شود.

در بازار فعلی با وجود نوسانات قیمتی و حضور قطعات چینی، خرید قطعات خودرو و لوازم‌یدکی یک معضل بسیار بزرگی است. اگر شناخت کافی از آن نداشته باشید ممکن است یک قطعه چینی درجه چندم با قیمت اصلی بخرید. یک‌لحظه متوجه می‌شوید که با خودروی خراب در کنار خیابان و بزرگراه مانده‌اید.

خرید و تعویض قطعات یدکی، خود به‌تنهایی می‌تواند بسیار گران‌قیمت و زمان‌بر باشد. چه‌بسا شما صاحب خودرویی لوکس و خارجی باشید و بخواهید قطعه یدکی خودروی‌تان را خریداری و قطعه اصلی آن را تعویض کنید. بی شک هزینه آن هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ مالی بیشتر از خودروهای معمولی و داخلی است.

این چالش برای صاحبان خودروهای لوکس و گران‌قیمت شایع‌تر است. دغدغه اصلی این افراد خرید لوازم‌یدکی اصل و با کیفیت می‌باشد. زیرا به‌مراتب قطعات یدکی خودروهای لوکس در بازار کمتر یافت می‌شود و حتی تهیهٔ برخی قطعات خودروها کمیاب می‌باشد.

در کنار کمیاب شدن برخی قطعات، افزایش قیمت و سرازیر شدن انواع قطعات تقلبی با تأثیر منفی آنها بر عملکرد خودروها، این نگرانی و دغدغه را برای صاحبان خودرو دوچندان کرده است.

خرید لوازم‌یدکی کیا از جمله قطعات نادر بازار به‌حساب می‌آیند که تهیهٔ آن برای صاحبان خودروهای کیا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. در اینجاست که بودن راهنمایی برای خرید لوازم کیا و مرکز فروش قطعات به کمک این افراد می‌آید.

3 راهکار مهم در خرید لوازم یدکی کیا:

برای اینکه در خرید لوازم‌یدکی کیا بهترین تصمیم و خرید را داشته باشید، سه راهکار و ترفند ساده به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمایی اول: در ابتدا لازم است که یا خود اطلاعات کافی از قطعه یدکی داشته باشید یا یک آشنای خبره و معتبر در هنگام خرید همراهتان باشد. این آشنای خبره می‌تواند تعمیرکار محلتان باشد که در این زمینه متخصص و قابل‌اعتماد شماست. همچنین می‌تواند یکی از دوستان شما باشد که سابقه خرید قطعات یدکی خودروهای لوکس را دارد. یافتن مرکز پخش قطعات کیا که مورد اعتماد شما یا اطرافیانتان باشد هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

راهنمایی دوم: در خرید لوازم‌یدکی کیا یا هر لوازم‌یدکی خودروی لوکسی، به دنبال قطعات جنیون باشید. قطعات جنیون، قطعاتی هستند که توسط خود کمپانی خودروساز یا تحت نظارت کمپانی تولید می‌شوند. هدفتان خرید قطعات یدکی ارزان‌قیمت نباشد. زیرا شرکت یا فروشگاه‌هایی که خودشان قطعه تولید یا وارد می‌کنند، قیمت‌های پایین‌تری در بازار ارائه می‌دهند. همچنین توجه داشته باشید که لوازم‌یدکی باید با مدل خودروی شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت قطعه خریداری شده برای خودروی شما کار نمی‌کند و ممکن است مشکلات بیشتری برای سایر قطعات خودرو به وجود بیاورد. حتی ممکن است هزینه بیشتری برای شما ایجاد کند.

راهنمایی سوم: ممکن است به دنبال قطعه یدکی کیا یا خودروی دیگری باشید که در بازار کمیاب است یا به‌سختی بتوان آن را در بازار پیدا کرد. فروشگاه‌هایی هستند که هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت اینترنتی قطعه یدکی موردنظر شما را در بازار عرضه می‌کنند. پیشنهاد ما این است که لوازم‌یدکی کمیاب و نادر را به‌صورت حضوری از فروشگاه قطعات یدکی الماس پارت خریداری کنید. بدین صورت از کیفیت قطعه و قیمت مناسب آن مطمئن می‌شوید. اما اگر قصد خرید اینترنتی و آنلاین را دارید، قبل از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی از شرایط تعویض یا بازگشت کالای معیوب و بی‌کیفیت مطلع شوید. در مورد همه فروشگاه‌های اینترنتی این مورد بسیار حیاتی است. باید امکان بازگشت کالا با ذکر شرایط آن به اطلاع خریداران اینترنتی قرار داده شود.

از نکات بسیار مهم در هنگام خرید هر لوازم‌یدکی، بررسی کیفیت بسته‌بندی است. بسته‌بندی با کیفیت و دارای هولوگرام از نشانه‌های تشخیص یک کالای مرغوب و با اصالت است. همچنین باید در خرید لوازم‌یدکی به کیفیت قطعات نیز توجه کرد. با لمس کردن آن می‌توان کیفیت قطعه را از نظر جوشکاری، پرچ‌کاری و نوع حکاکی اعداد و حروف تشخیص داد.

الماس پارت، مرکز پخش قطعات کیا:

پس از حدود یک دهه فعالیت مستمر و موفق در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیا، متخصصین شرکت الماس پارت اقدام به افتتاح مرکز پخش قطعات کیا نمودند. با نظر به اینکه مشتریان ایرانی لایق بهترین‌ها هستند و اولین سرمایهٔ الماس پارت، شما مشتریان عزیز می‌باشید، این شرکت فعالیت گسترده‌ای در زمینه تأمین صددرصدی قطعات خودروهای کیا نموده است. علاوه بر این فعالیت، الماس پارت در تلاش است اطلاعات فنی موردنیاز خودروهای کیا را در اختیار همگان قرار دهد و پایگاهی امن و همگام با علم روز دنیا در جهت رفع مشکلات مشتریان محترم ایجاد کند.

مجموعه الماس پارت با عنوان مرکز پخش قطعات جنیون، “ارائه‌دهنده انواع قطعات و لوازم‌یدکی خودروهای کیا” در بازار است که می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید شما باشد.

با مراجعه به فروشگاه الماس پارت می‌توانید با انتخاب برند و نوع خودروی خود، لوازم‌یدکی موجود برای خودروی‌تان را مشاهده نمایید. پس از اطلاع از موجود بودن می‌توانید با کارشناسان ما تماس و قیمت قطعات یدکی را استعلام بگیرید. همچنین متخصصین و کارشناسان ما به‌صورت تلفنی پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما هستند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یکی از بهترین توضیحات درباره ی لوازم یدکی کیا بود،ممنون

  2. اورجینال بودن لوازم یدکی مخصوصا توی کیا خیلی مهمه!

  3. به نظرم پیدا کردن لوازم یدکی اورجینال از خریدن خود ماشین هم سخت تره! اتفاقا این فروشگاه رو هم می شناسم کارشون درسته.
    من کیا سورنتو دارم و برای پیداکردن خوب ترین جنس سنسور ABS سورنتو واقعا اذیت شدم…یه تماس گرفتم با این فروشگاه، اول مشاوره دادن بعد قیمت بهم دادن. کلا خریدن قطعه یدکی ریسک بزرگیه که اصل باشه یا نه ولی از وقتی که گرفتم مشکلی برای ماشینم پیش نیومده خداروشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا