مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید انبوه خودرو تارا، بزودی توسط ایران خودرو آغاز خواهد شد؛ تصاویر

در نشست مشترک مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با ۱۳۹ قطعه‌ساز، میثاق نامه تامین قطعات، تولید و تحویل ۵۰ هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده به امضا رسید.

در این نشست که در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد، امضا کنندگان این میثاق نامه متعهد شدند که در سال ۱۴۰۰ اهتمام خود را برای تامین به موقع قطعات با استانداردهای کیفی مطلوب، با هدف تحویل به موقع خودرو تارا به مشتریان به کار بندند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست، بر ضرورت همکاری همه جانبه با هدف تامین کیفیت مطلوب محصول و قطعات تولیدی این خودرو با رویکرد بهره‌مندی مشتریان از خودرو با کیفیت داخلی تاکید کرد.

فرشاد مقیمی، افزود: با همدلی شبکه زنجیره تامین در شرایط سخت تحریم و کرونا، شرایط را برای آغاز تولید انبوه خودرو تارا فراهم کرده‌ایم و این خودرو طبق برنامه زمان‌بندی تولید و تحویل مشتریان خواهد شد. وی با اشاره به سرعت در طراحی و تولید خودروی تارا گفت: بر خلاف محصول پروژه‌های قبلی ایران خودرو که در بازه زمانی دو تا شش سال اجرا شده، تارا با تلاش شبانه روزی قطعه سازان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در طول یک سال طراحی و تولید شده و در بهمن ماه امسال شماره گذاری شد.

مقیمی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از قطعات تارا در محصول کراس اوور که در حال توسعه است، استفاده خواهد شد و قطعه سازان می توانند در تامین قطعات این پروژه با ایران خودرو همکاری مشترک داشته باشند. وی تصریح کرد: تولید مدل دستی تارا در بهمن ماه از روزانه شش دستگاه آغاز شده و در پایان اسفنده ماه به روزانه ۶۰ دستگاه افزایش خواهد یافت؛ در تیرماه ۱۴۰۰ شاهد تولید نسخه اتوماتیک این خودرو خواهیم بود.

وی از برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: قرار است در مرحله نخست ۳۰۰ دستگاه از این خودرو به بازارهای هدف ایران‌خودرو صادر شود. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: کسب پنچ ستاره کیفیت را برای تارا هدف‌گذاری کرده‌ایم که در سال آینده محقق خواهد شد.

مدیر عامل ساپکو نیز در این نشست، با اشاره به برنامه‌های گسترده توسعه محصول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ اظهار امیدواری کرد که سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تارا در میثاقی دیگر با گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید 50 هزار دستگاه از این محصول در سال 1400 با همت و تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی و تشریک مساعی کنند.

عادل پیرمحمدی مهم‌ترین ویژگی‌ خودروی تارا را طراحی کامل آن توسط کارشناسان، طراحان و قطعه‌سازان ایرانی و تولید صد درصد داخلی قالب‌های فلزی قطعات این محصول عنوان کرد و هم افزایی و شور و شعف دستیابی به دانش طراحی در زنجیره تامین در جریان تولید قطعات این محصول را ستودنی دانست.

مدیر عامل ساپکو همچنین طراحی و تولید قطعات الکترونیکی خودروی تارا را از جمله برکاتی دانست که در جریان نهضت ساخت داخل قطعات برای مجموعه شبکه تامین ساپکو ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش تولید روزانه تارا از سه دستگاه به شش دستگاه گفت: در سال 1400 تولید 15 هزار دستگاه تارای اتوماتیک و 35 هزار دستگاه با گیربکس دستی در دستور کار قرار گرفته است و با ادامه تولید افزایشی و توسعه تولید 50 هزار دستگاه از این محصول تا پایان سال 1400، شاهد بازگشت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه خواهیم بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا