مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

کاتالوگ رسمی اسکیلاس توسط شهرخودرو منتشر شد؛ اسکیلاس با دو ایربگ!

اوایل ماه قبل بود که پایگاه خبری چرخان از آغاز تبلیغات رسمی محصول جدید شرکت شهرخودرو، یعنی اسکیلاس خبر داد. اما خبر تبلیغات این خودرو و هم‌چنین نبود برنامه‌ای مشخص برای به صفر رساندن تعهدات معوق دو شرکت شهرخودرو و ریگان خودرو، باعث شدت گرفتن عصبانیت حواله داران خودرو کوپا گردیده است. در همین راستا بود که سه نفر از اعضا این دو شرکت با فراخوانی مسئولان قوه قضائیه، به زندان اوین مشرف شدند.

تبلیغات فروش اسکیلاس T60 آغاز شد؛ شهر خودرو و چالشی دیگر!

اما جدا از مسائل مذکور، صبح امروز شرکت شهرخودرو به طور رسمی کاتالوگ خودرو اسکیلاس را منتشر کرد. طبق آن، برخی امکانات گفته شده توسط سایت چرخان تغییر یافته که قرار است تا نگاه کوتاهی به مشخصات این خودرو بیاندازیم.

پس با ما همراه باشید…همانطور که احتمالا بدانید، خودرو اس کی جی اسکیلاس در اصل همان یما یا لودئو T60 بوده که شهرخودرو تصمیم به تغییر نام آن کرده است. البته بهتر است بدانید که SKG مخفف ((SHAHR-E-KHODRO GROUPE)) و به معنای گروه شهرخودرو بوده و این شرکت قصد دارد تا خودرو مذکور را در کارخانه سناباد خودرو طوس که در استان خراسان رضوی واقع شده، مونتاژ کند. طبق اعلامیه قبلی، این شرکت قرار است تا اسکیلاس را در نیمه دوم امسال راهی جاده های کشور کند. البته این فقط گفته مدیران شهرخودرو به حواله داران سال 98 و 99 خودرو کوپا بوده و هنوز مشخص نیست که صحبتهای این افراد صحت دارد یا خیر؛ زیرا این افراد سابقه بسیار بدی در عهد بستن دارند!

اما اکنون که مشخص شده تا این خودرو به بازار ایران می‌آید، بهتر است بدانید که با نسخه بنزینی و با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد. طبق کاتالوگ، این موتور که به صورت دقیق 1499CC حجم داشته، با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 215 نیوتن متر، گشتاور را دارد. فرمان خودرو برقی بوده و دارای سامانه کنترل پایداری است.

خودرو اسکیلاس که به عنوان یک کراس‌اوور جمع و جور شناختع میشود، دارای طول 4360 میلی‌متر و عرض و ارتفاع 1830 و 1680 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز به 2550 میلی‌متر می‌رسد.

از امکانات اس کی جی اسکیلاس که در حد متوسطی قرار دارند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سنسورهای نور و باران
  • سیستم کروزکنترل
  • سقف پانورامیک (قسمت سانروف، بازشو)
  • مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب
  • تنظیم برقی صندلی راننده در 6 حالت
  • آینه های تاشو برقی مجهز به گرمکن و چراغ راهنما
  • نمایشگر تهویه مطبوع و کنترل لمسی ادوات آن
  • ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد
  • نمایش فشار باد تایرها
  • مجهر به دو ایربگ ایمنی
  • سامانه کنترل پایداری، کنترل کشش و سیستم ترمز کمکی
  • و…

باتوجه به داشتن تنها دو ایربگ، به راحتی می‌توان فهمید که این خودرو در مراکز تست تصادف و ایمنی هم امتیاز بالایی نمی‌تواند کسب کند. این‌طور هم بوده و اسکیلاس یا همان لودئو T60، در مرکز تست تصادف چین (C-NCAP) تنها توانسته تا دو ستاره ایمنی را کسب کند.اینطور که احتمال دارد، این خودرو قرار است تا با قیمتی در محدوده 600 الی 700 میلیون تومان عرضه شود. با مشاهده مشخصات، وضعیت خدمات پس از فروش، عقبه برند تولید کننده اصلی و… می‌توان فهمید که رقبایی بهتر از اسکیلاس که قیمت کمتری هم دارند، هم اکنون درحال عرضه شدن هستند.

پس نتیجه می‌گیریم که خرید اسکیلاس اصلا ارزش معقولانه‌ای ندارد.

اکنون تنها باید صبر کرد و دید تا در موعد مقرر تحویل خودرو، آیا شرکت شهرخودرو به وعده خود عمل خواهد کرد یا خیر؛ و مسئله دیگر هم این است که آیا این شرکت قرار است تا در نمونه نهایی و قابل تحویل به مشتری، امکانات رفاهی و ایمنی خودرو را بهبود بخشد یا خیر؟!

کاتالوگ خودرو

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مردم نخرید، مردم طرح تبدیل رو قبول نکنید. کوپا کجا این آشغال کجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا