مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

هر آن چیزی که لازم است تا در رابطه با تیگو5 توربو مدیران خودرو بدانید!

آذرماه سال گذشته بود که برای اولین بار تصاویری از محصول جدید شرکت مدیران خودرو، یعنی تیگو5 توربوشارژ را منتشر کردیم. با اینکه انتظار می‌رفت تا این خودرو اواخر سال گذشته به بازار ایران عرضه گردد، اما احتمالا و باتوجه به برخی سیاست‌های شرکت مدیران خودرو، ترجیح داده شد که در نیمه اول سال 1400، نسخه ارتقاء یافته تیگو5 به مشتریان عرضه شود.

اما روز گذشته بود که شرکت مدیران خودرو بواسطه اعلام طرح فروش محصولاتش همراه با جوایز، از عرضه و فروش ام وی ام تیگو 5 توربو در آینده نزدیک خبر داد. هم‌زمان با این رویداد، این شرکت برخی ویژگی‌ها و تفاوت‌های نسخه جدید در مقایسه با نسخه قبلی را اعلام کرد.

در ابتدا بهتر است که به بزرگ‌ترین تغییر تیگو5 ارتقاء یافته، یعنی پیشرانه و گیربکس آن بپردازیم. در نسخه جدید تیگو5، دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 7 سرعته CVT نیست. اکنون موتور 1.5 لیتری توربوشارژ که به گیربکس ارتقاء یافته 9 سرعته CVT متصل بوده، بر روی این خودرو نصب شده است. این پکیج فنی که دقیقا مشابه قوای فنی آریزو6 بوده، توانایی تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد. هم‌چنین باتوجه به برنامه مدیران خودرو در تجهیز محصولاتش، در تیگو5 توربو شاهد مجهز شدن به فرمان برقی هستیم.

در ادامه تغییرات، به بخش طراحی و تغییرات ظاهری می‌رسیم. در این رابطه باید گفت که مدیران خودرو بزرگ‌ترین تغییری که در این بخش در تیگو5 توربو انجام داده، چسباندن دو ردیف برچسب قرمز رنگ که از نوک سپر جلو شروع شده و تا عقب خودرو کشیده شده است. هم‌چنین باتوجه به 20 سالگی عرضه محصولات ام وی ام و چری در ایران، شرکت مذکور برنامه دارد تا بر روی درب های جلوی این خودرو، لوگو 20 (به معنای 20 سالگی) را نصب کند!

در نسخه توربو این خودرو هم شاهد نصب آنتن به اصطلاح کوسه‌ای هستیم که رنگ آن نیز همرنگ بدنه خواهد بود. همچنین قرار است تا در مدیران خودرو، تیگو5 توربو را با دو طیف رنگی سفید و مشکی به مشتریان عرضه کند.

اما همان‌طور که اشاره شد، بطور کل امکانات این خودرو مانند تیپ IE بوده که به شرح ذیل است:

  • مانیتور 10 اینچی به همراه دوربین دید عقب
  • چهار ایربگ ایمنی
  • سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و…
  • سانروف
  • سنسور هشدار موانع در قسمت عقب و جلو خودرو
  • رکاب جانبی خودرو
  • دوربین دید عقب
  • تریم چرمی کابین
  • آینه ها به صورت تاشو برقی
  • چراغ روز (دی لایت)
  • صندلی برقی راننده
  • گرمکن صندلی ردیف اول
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • و…

همان‌طور که از برنامه‌های فروش معلوم است، تیگو5 IE که در سال 97 معرفی شد، هم اکنون در نسخه صفر کیلومتر قیمتی در حدود 752 میلیون تومان داشته که قیمتی بالایی به نظر می‌رسد! حال آنکه با معرفی نسخه توربو این خودرو، به احتمال زیاد افزایش قیمت دامن تیگو5 جدید را خواهد گرفت.

اینطور که برخی منابع اعلام کرده اند، احتمال دارد که قیمت نسخه توربو تیگو5 که با عنوان لیمیتد ادیشن (نسخه محدود) به فروش خواهد رسید، حدود 790 میلیون تومان خواهد بود.

هم‌چنین باتوجه به ورود خودروهایی چون فیدلیتی با قیمت زیر 700 میلیون تومان و با سطح آپشنی بسیار بالاتر از تیگو5 توربو، کار را برای این خودرو بسیار سخت و دشوار خواهد کرد. البته لازم به ذکر بوده که تنها عنوان و دلیل برجسته‌ای که برای خرید این خودرو باتوجه به رده قیمتی که مطرح شد دارد، شرایط اقساطی مدیران خودرو است. اکنون تنها باید صبر کرد و دید تا شرکت مدیران خودرو چه نوع روند و ترفندی را برای عرضه این خودرو به بازار در پیش خواهد گرفت.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. میخای بریم دنا پلاس توربو بخریم. من که 4 ساله تیگو 5 دارم خیلی هم راحتم

  2. واقعا با پول این میتونی حداقل یه دیگنیتی بگیری
    چیه این آخه:))))
    چه اعتماد به نفسی داره مدیران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا