مکمل بنزین
گوناگونخبر

حضور چری اومودا E5 در نمایشگاه پکن، نسخه برقی فونیکس FX

چری در نمایشگاه خودروی پکن رسماً از شاسی‌بلند الکتریکی اومودا E5 رونمایی کرده است. این خودرو نسخه الکتریکی اومودا 5 محسوب می‌شود که در کشورمان با نام فونیکس FX به فروش می‌رسد. اومودا E5 به یک موتور الکتریکی با 204 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور در جلو مجهز است که خودرو را ظرف 7.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری لیتیوم فسفات آهن 61 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که امکان پیمودن تا 430 کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. این باطری امکان شارژ سریع تا حداکثر 80 کیلوواتی را دارد درحالی‌که ظرفیت شارژ معمولی آن 9.9 کیلووات است. با استفاده از شارژر سریع، از صفر تا 80 درصد باطری ظرف 35 دقیقه شارژ می‌شود. همچنین اومودا E5 از خروجی برق 3.3 کیلوواتی هم برخوردار است که می‌توان انرژی موردنیاز وسایل برقی مختلف را تأمین کند.

رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، تودوزی چرمی، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، نمایشگر 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و قابلیت رانندگی با یک پدال هم ازجمله تجهیزات این کراس‌اوور برقی هستند. اومودا E5 همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده مختلفی مثل هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار و… هم بهره می‌برد. چری همچنین برای این کراس‌اوور الکتریکی 10 حالت رانندگی مختلف را تدارک دیده است که برای هر شرایطی مناسب خواهد بود.

اومودا E5 در ظاهر با حذف جلوپنجره و طراحی جدید جلوپنجره از نسخه بنزینی متمایز می‌شود. همچنین حذف جلوپنجره ضریب درگ خودرو را کاهش داده و باعث بهبود آیرودینامیک می‌شود. در داخل اما شاهد همان فضای مشابه نسخه بنزینی با نمایشگرهای پیوسته هستیم با این تفاوت که شیفتر از روی کنسول مرکزی حذف شده است. اومودا E5 با 4,400 میلی‌متر طول، 1,830 میلی‌متر عرض و 1,590 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,630 میلی‌متر، ابعادی یکسان با همتای بنزینی خود دارد. اومودا E5 الکتریکی علاوه بر چین در کشورهایی مثل مالزی و اندونزی هم عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا