مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

حذف ناگهانی نام دو محصول SWM از جدول کیفی شرکت ISQI؛ توقف تولید؟!

صبح امروز بود که با انتشار لیست کیفی خودروهای تولیدی و مونتاژی در ایران، معلوم شد که نام برخی خودروهای به نسبت پرطرفدار، از این لیست حذف شده است.

این خبر را هم بخوانید: جدول کیفی جدید محصولات مونتاژی در ایران منتشر شد

اما دو خودرویی که امروزه طرفداران آن باتوجه به اطلاعات مبهم، بیشتر هم شده، محصولات برند SWM بوده که از سال گذشته توسط شرکت سیف خودرو در ایران مونتاژ می‌شود. البته منظور از اطلاعات مبهم، ایتالیایی خواندن این خودروها بوده که عده‌ای هم‌چنان به این موضوع باور دارند!دو خودرو اس دبیلیو ام G01 و G01-F که تا ماه های گذشته (فرودین ماه 1400) نامشان در لیست سطح بندی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بود، دیگر نیست! البته بهتر است بدانید که باید تیراژ تولید یک خودرو از حدی گذشته تا به لیست شرکت ISQI افزوده شود. هم‌چنین حتی اگر بعد این تیراژ، تولید این خودرو هم کاهش یابد، هم‌چنان در این لیست باقی می‌ماند!

اما فقط در شرایطی نام یک خودرو از جدول کیفی حذف می‌شود که تولید یک خودرو متوقف شده و یا نقصی قطعه دارد. در این صورت است که خودرو تکمیل نشده و برای اندازه گیری استانداردها به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد مراجعه نمی‌کنند.

اکنون معلوم نیست که چرا نام این دو محصول SWM از این لیست حذف گردیده است. هم‌چنین لازم به ذکر بوده که تا ماه های قبل، تیپ F خودرو G01 دارای چهار ستاره کیفی و تیپ بیسیک G01 نیز 3 ستاره کیفی را کسب کرده بود. حذف نام این دو خودرو و احتمال عدم تولید ادامه دار این خودرو باتوجه به وجود تعهدات فراوان، نگرانی‌هایی را برای حواله داران و مالکان این خودرو ایجاد کرده است.

لذا پایگاه خبر چرخان از روابط عمومی شرکت سیف خودرو درخواست میدارد تا جوابیه‌ای را تحت این مسائل صادر کرده تا برخی نگرانی ها و یا ابهامات را رفع کنند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. عاقبت خرید برند بی نام نشان + مونتاژ توسط شرکت معلوم الحال= مالباختگی
    مقصر فقط و فقط خریدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا