مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

خودروی ویژه جدید رئیس جمهور فرانسه معرفی شد

رؤسای جمهور کشورها معمولاً از خودروهای خاص و ویژه‌ای برای تردد استفاده می‌کنند. این خودروها معمولاً بهترین و لوکس‌ترین مدل‌های تولیدی همان کشور و یا مدل‌های پرچم‌دار ساخت برندهای خودروسازی مشهور دنیا هستند. به‌عنوان‌مثال، رؤسای جمهور آمریکا سال‌ها است که از لیموزین‌های مجلل و کاملاً ضدگلوله ساخت کادیلاک استفاده می‌کنند. حال برای رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون خودروی جدیدی بنام DS 7 Crossback Élysée تدارک دیده شده است.

این خودرو بر اساس دی‌اس 7 کراس‌بک E-Tense 300 ساخته شده اما فاصله محوری آن 200 میلی‌متر افزایش یافته تا فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب که همان رئیس‌جمهور است فراهم کند. با این کار، طول کلی خودرو به 4,790 میلی‌متر رسیده است. این اما تنها تغییر خودروی ریاست جمهوری جدید فرانسه نسبت به نمونه معمولی نیست زیرا این کراس‌اوور لوکس کاملاً ضدگلوله شده، با رنگ آبی تیره خاصی رنگ‌آمیزی شده و نگه‌دارنده‌های پرچم، چراغ‌های چشمک‌زن، نشان‌های خاص FR، رینگ‌های 20 اینچی منحصربه‌فرد و یک آنتن کوسه‌ای برای سیستم مخابراتی اختصاصی هم مجهز شده است.

تغییرات در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده است و در عقب دی‌اس 7 کراس‌بک دو صندلی مجزا تعبیه شده که قابلیت تنظیم به‌صورت برقی را دارند و با یک کنسول میانی کامل از هم جدا شده‌اند. این کنسول به یک شارژر بی‌سیم و همین‌طور کنترل‌هایی برای گرم‌کن و تهویه صندلی‌های عقب مجهز است. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو نیز می‌توان به تودوزی چرمی مشکی‌رنگ همراه با آلکانترا و تریم مشکی براق، سیستم سرگرمی عقب و نشان‌های FR اشاره کرد.

یکی از قسمت‌هایی که در دی‌اس 7 کراس‌بک Élysée ریاست جمهوری تغییر نکرده قوای محرکه است و این خودرو همچنان از همان قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی E-Tense 300 استفاده می‌کند که از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری 13.2 کیلووات ساعتی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 300 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور است که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

DS 7 Crossback Élysée در مراسم بزرگداشت آتش‌بس 11 نوامبر 1918 که به جنگ جهانی اول پایان داد رونمایی شده است.

  نسل جدید اتومبیل‌های برند DS سیستم خودران خواهند داشت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا