مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تیگو8 پلاس با موتور 2 لیتری TGDI و سامانه انتقال قدرت دودیفرانسیل در ایران معرفی شد!

مدتیست که شرکت مدیران خودرو در حال تبلیغات و جا انداختن محصول جدید خود یعنی تیگو8 پرو در بازار ایران است. امابدیهی است این خودرو، عنوان گران‌ترین کراس اوور چینی تک دیفرانسیل بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

اما در این حین که واقعا به دنبال یافتن قیمت تمام شده تیگو8 پرو بودیم، صبح امروز در مراسمی که میان برخی مشتریان چری و ام وی ام سوار برگزار شده بود، مدیران خودرو به صورت ضمنی از دو محصول دیگر خود، یعنی تیگو7 پرو و تیگو8 پلاس، رونمایی و البته معرفی نمود.

البته همین‌جا لازم است تا از شما مخاطبان گرامی بابت تصاویر کم کیفیت معذرت‌خواهی کنیم؛ زیرا تصاویر منتشر شده، توسط شما به پایگاه خبری چرخان ارسال شده و این تصاویر اختصاصی نیست. البته که در روزهای آینده، اطلاعات و تصاویری اختصاصی از این دو خودرو توسط پایگاه خبری چرخان منتشر خواهد شد.

اما احتمالا در ذهنتان سوالی مبنی بر اینکه چرا در جملات فوق از نام تیگو8 پلاس استفاده نموده‌ایم؟!

باید گفت که زیرا احتمالا در آینده‌ای نزدیک و پس از عرضه نمونه 1.6 لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل که با پسوند پرو شناخته می‌شود، گویا شرکت مدیران خودرو برنامه دارد تا نمونه دودیفرانسیل را با پیشرانه 2 لیتری توربو GDI را با پسوند پلاس عرضه کند. چندی پیش، یکی از مدیران این شرکت، صحبت هایی را از عرضه این نسخه به میان آورده بود؛ اما واقعا انتظار نداشتیم که در این بحبوحه عرضه نسخه های جدیدتر سایر محصولات مدیران خودرو، شرکت مذکور حتی از نمونه دودیفرانسیل تیگو8 پرده برداری کند!

اما همان‌طور که در ابتدا هم گفته شد، در کنار تیگو8 پلاس، نسخه ای از تیگو7 پرو هم موجود است. البته که یک تیگو7 پرو سفید رنگ هم در مراسم وجود داشته که در ادامه تصاویر آنها را خواهید دید.

اما به تیگو8 پلاس بپردازیم…

تیگو8 پلاس

گویا قرار است پس از عرضه نمونه 1.6 لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل تیگو8 که با پسوند پرو شناخته می‌شود، نسخه دودیفرانسیل تیگو8 با پیشرانه 2 لیتری توربو GDI و با پسوند پلاس عرضه شود.

پیشرانه 2 لیتری توربو GDI تیگو8 پلاس با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 250 اسب بخار، قدرت و 390 نیوتن متر، گشتاور را دارد. اینطور که منابع چینی اعلام کرده‌اند، شتاب صفر تا صد تیگو8 پلاس با موتور ذکر شده، حدود 7.3 ثانیه است. همچنین درصورت استفاده از بنزینی با کیفیت مناسب، مصرف سوخت این خودرو به 7 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی می‌رسد!

اما تفاوت نسخه پرو به جز پیشرانه و سامانه انتقال قدرت (دودیفرانسیل) با نسخه پلاس در چیست؟

در نمای جلو تیگو8 پلاس شاهد تعویض سپر و جلوپنجره هستیم. می‌توان گفت که طراحان چری، در این قسمت، از خودرو آئودی Q8 الهام گرفته اند. اطراف جلوپنجره حدودا طوسی رنگ شده و محفظه جایگاه مه‌شکن‌ها (که در تیگو8 پلاس دی لایت‌ها در جایگاه مه‌شکن‌ها نصب شده‌اند) و چراغ‌ها به جلوپنجره متصل شده‌اند. البته بدلیل اینکه سبک طراحی چری در نسخه‌های فولتر محصولاتش، به صورت جلوپنجره کهکشانیست، می‌توان دید جزئیات این قسمت تغییری نسبت به گذشته نکرده است.

در قسمت بغل خودرو هم رینگ‌ها طراحی متفاوتی نسبت به نسخه پرو دارند. در بخش عقب هم، دیفیوزر و خروجی اگزوزها دچار تغییر شده‌اند که باعث اسپرت‌تر شدن طراحی تیگو8 پلاس شده است. البته که گرافیک چراغ‌های عقب، در این نمونه با نسخه پرو یکسان بوده و ما شاهد تغییراتی در این بخش نیستیم. البته که در برخی تیپ‌های تیگو8، گرافیک چراغ‌ها حالت سفیدگونه ای هم دارند که فعلا خبری از آن در ایران نیست.

اما در داخل کابین، شاهد تغییرات فراوانی نیستیم. البته که در نگاه اولیه، تنها می‌توان دو تفاوت نسبت به نسخه پرو را دید. یکی اینکه رنگ چرم بدنه داشبورد دیگر هم‌رنگ صندلی ها نبوده و مشکی شده است و دیگری هم در سر دنده است. البته فرم کلی سردنده تغییر نکرده؛ فقط طرحی شبکه‌ای و با هاله ای آبی رنگ به آن افزوده شده است.

باتوجه به اینکه امکانات ایمنی خانواده تیگو در ایران، چشمگیر است (به نسبت هموطنانش)، پس در دو بخش جداگانه امکانات ایمنی و سپس امکانات رفاهی این خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

از امکانات ایمنی تیگو8 پرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار تصادف از عقب (RCTA)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)
  • سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
  • هشت ایربگ ایمنی (در بازارهای جهانی)

از امکانات رفاهی تیگو8 پرو هم می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D
  • تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلی‌ها
  • صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
  • سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
  • جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی
  • دارای دو صفحه نمایش 12.3 اینچی به مجموع 24.6 اینچ
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای به همراه ترمز پارک برقی و اتوهولد
  • سقف پانورامیک
  • 7 نفره
  • سامانه استارت/استاپ

متاسفانه باز باید گفت که تیگو8 پلاس همانند تیگو8 پرو بازار ایران، دچار حذف آپشن گردیده است. این خودرو در فول‌ترین تیپ ممکن در بازارهای جهانی، دارای سیستم اتوپارک هم هست که گویا این آپشن برای بازار ایران حذف شده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫31 دیدگاه ها

  1. ماشین خوبی هست رویت شد ظاهرا شیک وداخل خودرو وداشپورت زیبا است چون هفت نفره هست ردیف سوم صندلی زیاد دلچسب وقابل استفاده نخواهدبود ونمی توانید ازباراستفاده نمایید تک دیفرانسیل میباشد واکثر شهرستان بنزین سوپر وجود نداره باید سوار بشویم وامتحان گردد
    شتاب وکیفیت بررسی شود وقیمت ازنظر بنده تیگو۷ پرویک میلیاردوصدوتیگو8قیمت یک‌میلیارد دویست الی سیصد میباشد

  2. به نسبت قیمت نمی ارزه خانواده تیگو خوبند کابینشون بی صداست ولی باید قصد فروش نداشته باشید چون آفت قیمت دارن ولی برای زیر پا عالیند

  3. سلام خیلی خوبه برای بنده که ۵تا بچه دارم ۷نفر به من جا میده ولی توان خرید که نداریم مجبورم عکسش دانلود کنم که توخواب باش برم مسافرت یا داخل شهر مسئولین هم که متوجه ما که ۵ تا بچه داریم که نیستند.

  4. بله دیگه با توجه به شرایط بازار چینیها دارن جولان میدن توی بازار آشفته و رانتی ایران،دو برابر پوله راو ۴ و لکسوس میگیرن و تیگو تحویل میدن، فقط کافیه یکم به بالایی ها رشوه داد دیگه جووون و پولو مالو زحمت مردم ایران بزرگ هیچ ارزشی نداره،ماشین هیبرید هم از دور خارج شد و الان دور دوره ماشین فول برقیه، ولی ما بخاطر حمایت کورکورانه از ۱۰۰ هزار کارگر بی کفایت ایران خودرو و سایپا باید همچنان پراید دنده بزنیم، جوونمونو توی دستمون بگیریم، ده برابر پول بدیم، بچه های سرزمینمونو یتیم کنیم هوارو آلوده کنیم و بخاطرش سرطان بگیریم و نازا بشیم و ده برابر پول بدیم، باید به حال مردم مظلوم ایران که ۲۵۵۰ سال از پادشاهیش میگذره گریست….

  5. سلام، امیدوارم مسولین بیشتر تمرکز را روی قیمتها وگیفیت بگذارند،میلیارد، قیمتی نیست که اکثریت جامعه توان خرید داشته باشند، اینها فقط برای عده معدودی از مردم جذاب میتواند باشد.

  6. خیلی عالیه من خوشم اومد سالهاست به امید خرید یه تیگو هستم ولی اینقدر گرونند که پولمون نمیرسه و فقط باید عکساشون و ببینیم.

  7. عالیه ولی قیمتش بالاست خییییلی قطعا
    با ۱٫۴۰۰_۵۰۰ماشین اصل میشه خرید

  8. ما که در حسرتیم انشالله قسطی بشه برای خانواده های پر جمعیت تا ما با 5 بچه بتونیم بخریمش
    انشاالله

  9. اینو بدونید که اینها قیمتش تو دنیا پانزده هزار دلاره،،تازه اگه تو کشوری این نوع خودرو رو ببینید،،،،تاوقتی برندهای معتبر و با کیفیت تر،،هست کسی خریدار اینها نیست ،،فقط تو ایران بدلیل محدودیت ملت،،، از خرید خودرو ،،،،خوب غالب میکنند،،و پول بی ام و آخرین مدل رو از ملت میگیرند،،تا ما شیرین عقل ها هستیم ،،مافیا هم هست،،

  10. با این پول میشه یه تویوتا کمری ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ خرید و لذت برد

  11. یک میلیارد به بالا پول واسه این خودرو هزینه کردن اصلا جالب نیست ان هم چینی خیلی ماشینهای بهتر با این پول میشه سوار شد …

  12. ماشالله انقدر ارزش پولمون قدرتمند هست که باید حسرت یه ماشین چینی داشته باشیم

  13. بااین که توان خریدشو نداریم ولی ماشین خوبیه مبارک اونایی که می‌خرن

  14. دوست عزیزی که 5تا بچه داری، بنظر من شما بجای اینکه به فکر خرید ماشین باشی برو به فکر خرید نان باش که خربزه آب است…
    ضمنا، در ابتدا یک روانشناس و یک متخصص مغز و اعصاب مجرب پیدا کن ببینن چی توی کلته که توی این شرایط به اندازه ساخت 5 بچه جنایت کردی… خرید خودرو و گشتن توی سایتهای ماشین پیشکش!!!

  15. دوست عزیزی که 5تا بچه داری، بنظر من شما بجای اینکه به فکر خرید ماشین باشی برو به فکر خرید نان باش که خربزه آب است…
    ضمنا، در ابتدا یک روانشناس و یک متخصص مغز و اعصاب مجرب پیدا کن ببینن چی توی کلته که توی این شرایط به اندازه ساخت 5 بچه جنایت کردی… خرید خودرو و گشتن توی سایتهای ماشین پیشکش!!!

  16. ۳۰سال گچ خوردم توآموزش و پرورش توان خرید یه پراید حلب روغنی پرايد ندارم اینا چیه به مردم بیچاره معرفی می کنید خوش بحال آقازاده‌ها خلایق هرچی لایق

  17. تشکیل کمپین بینوایان نه به خرید خودرو
    یکی میمرد ز درد بینوائی
    یکی میگفت آقا زردک میخواهی ؟!!!!!

  18. آخه با درآمد پنج شیش میلیونی اکثر مردم که بیشترش میره برای قسط چه جوری میشه از اینا خرید.
    به چه امیدی
    واهی…

  19. سلام بر آقاییکه 5تا بچه دارید آفرین به شما، خدابهتون برکت و رحمت کرده، من که در حسرت یکیش موندم، 100 تا ماشین شاسی هم داشته باشی، باز بچه. خانواده یه چیز دیگست، خدا باران رحمتش رو بر شما ارزانی بداره، خدا مثل شما رو زیاد کنه انشالله…. روزیتون زیاد انشالله….

  20. برکت ونعمت مال کتاباس .خدا کنه از گشنگی بمیری تو این مملکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا