مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروتازه‌هاخبر

درب‌های کشویی هیوندای جایگزینی برای درب عقب خودروهای شاسی بلند!

خودروها ممکن است برای دوستداران ماشین جذابیت خاصی داشته باشند اما برای اکثر مردم خودروها تنها یک وسیله کاربردی هستند. توجه به این امر بسیار اهمیت دارد چرا که تجربه کاربری می‌تواند بهبود یابد و یا به شدت توسط دستگاهی که استفاده از آن چندان خوشایند نیست با مشکل رو به رو شود.

به همین دلیل است که سیستم‌های سرگرمی پیشرفته و پیچیده باعث شده‌اند کاربران جدید، کیفیت اولیه ضعیفی را برای خودروهایی که چنین خصوصیتی دارند اعلام کنند. دقیقا به همین خاطر است که خودروهایی مانند Polestar2 که با حذف پیچیدگی‌های اضافی، تجربه رانندگی را برای کاربران بسیار آسان کرده‌اند محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند. هیوندا در حال حاضر برداشتن قدم بعدی در ساخت خودروهای کاربرپسندتر – به ویژه کراس اوورها – را راحت‌تر کرده است.

درب عقب کراس‌ اوورهای کلاسیک در قسمت بالایی لولا دارد که یک فضای باز در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما اغلب، هنگامی که خودرو در پارکینگ، خیلی نزدیک به خودروی دیگر یا دیوار پارک شده باشد، باز کردن در عقب اصلا راحت نخواهد بود. هیوندا این مشکل را با طراحی درهای جدید کشویی برطرف کرده است.

اسناد ثبت اختراع که توسط CarBuzz در اختیار اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) قرار گرفتند در هفته گذشته تایید شدند. این اسناد فناوری جدید را به نمایش می‌گذارند که به زودی در خودروهایی مانند هیوندا Ioniq 5، توسان، سانتافه و پالیسید دیده خواهد شد. درهای عقب به جای آنکه لولا داشته باشند و به سمت بالا چرخش کنند، اساسا شبیه در کشویی یک مینی ون خواهند بود و به بالای سقف کراس اوور یا SUV می‌لغزند.

ریل‌های نصب شده در دو طرف سقف، واحدهای چرخانِ تعبیه شده در مکانیزم دریچه و پایه‌های بالابر گازی، همه با هم پانل عقب را روی سقف می‌چرخانند و آن را به جلو می‌کشند تا حفره عقب به طور کامل باز شود.

حتما بارها این اتفاق برایتان افتاده که متوجه شده‌اید برای آنکه بتوانید درب عقب را باز کنید، خودروی خود را بسیار نزدیک به دیوار پارک کرده‌اید؛ هیوندا باور دارد که این درها باعث می‌شوند دیگر با این سناریوی خسته کننده رو به رو نشوید‌. در اسناد ثبت اختراع، هیوندا تکنیک‌های مختلفی برای دستیابی به هدف نهایی پیشنهاد کرده است. این روش‌ها از ریل‌های کشویی معمولی که در مینی ون‌ها پیدا می‌شوند تا لولاها و اهرم‌هایی که می‌توانند به شیوه‌‌ای خاص جمع شوند تا جلوه باز شدن مطلوب را به دست بیاورند، متغیر است.  ریل‌های راهنما و تکیه‌گاه‌ها می‌توانند در امتداد لبه‌های بیرونی سقف نصب شوند یا به صورت مرکزی بسته شوند، این امر به طراحی و نیاز خودرو بستگی دارد.

هیوندا باور دارد که این مورد در خودروهای RV و SUV کاربرد ویژه‌ای خواهد داشت‌. خودروهایی که کاربردی بودن ویژگی‌ها از بقیه معیارها اهمیت بیشتری دارد. البته، محدودیت‌هایی هم وجود دارد، یکی از اصلی‌ترین این محدودیت‌ها قد اتومبیل است‌. با لغزیدن درب عقب به بالای سقف، قد خودرو افزایش می‌یابد که یعنی باز کردن در عقب در گاراژ‌هایی که سقف کوتاهی دارند مشکل یا حتی ناممکن خواهد بود. این در حالی است که درهای عقب لولایی قدیمی اغلب می‌توانند در ارتفاع کمتری متوقف شوند. با این حال، با توجه به این‌که کراس اوورها معمولا قد کوتاه‌تری دارند پیش بینی نمی‌کنیم شاسی بلندهای آینده به اندازه همتایان فعلی‌شان بلند باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا