مکمل بنزین
گوناگونخبر

به‌روزرسانی جزئی هاچ‌بک برقی نیسان لیف برای اروپا

نسل دوم نیسان لیف در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است و شایعاتی به جایگزینی آن با یک کراس‌اوور اشاره داشته‌اند اما این هاچ‌بک محبوب حالا برای بازار اروپا یک به‌روزرسانی جزئی را تجربه کرده که روی ظاهر آن تمرکز دارد. برای یادآوری، نسل کنونی لیف در سال 2017 معرفی شد و در سال 2020 مورد به‌روزرسانی تکنولوژی قرار گرفت.

اولین چیزی که در ظاهر لیف مدل 2022 جلب‌توجه می‌کند رینگ‌های آلیاژی 16 و 17 اینچی جدید با تریم مشکی‌رنگ است که مهم‌ترین به‌روزرسانی این خودرو نسبت به مدل قبلی محسوب می‌شود. با نگاهی دقیق‌تر نیز می‌توان لوگوی جدید نیسان را روی جلوپنجره، درب صندوق و رینگ‌ها دید تا لیف هم با دیگر محصولات جدید این شرکت ژاپنی هماهنگ شود. نیسان همچنین دو رنگ بیرونی جدید را هم برای لیف مدل 2022 ارائه کرده که آبی یونیورسال و آبی مغناطیسی هستند و قبلاً برای مدل‌های قشقایی و آریا ارائه می‌شدند.

هرچند معمولاً در فیس‌لیفت‌های جزئی شاهد تزئینات جدیدی در داخل هستیم اما کابین لیف مدل 2022 بدون تغییر باقیمانده است. این یعنی در میانهٔ داشبورد همچنان همان نمایشگر لمسی 9 اینچی قبلی قرار گرفته است که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect را ارائه می‌کند و از اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا برخوردار است. تجهیزات ایمنی این خودرو هم در قالب پکیج کمک‌راننده ProPILOT نیسان ارائه می‌شود.

در قوای محرکه لیف مدل 2022 هم تغییری صورت نگرفته که این یعنی هاچ‌بک الکتریکی نیسان همچنان با دو ظرفیت مختلف باطری ارائه می‌شود. باطری‌های لیف استاندارد از نوع 40 کیلووات ساعتی هستند درحالی‌که لیف پلاس به باطری‌های بزرگ‌تر 60 کیلووات ساعتی مجهز است و از بردی 385 کیلومتری بهره می‌برد. در بخش قدرت نیز تک موتور الکتریکی در لیف استاندارد 150 اسب بخار و در لیف پلاس 215 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

نیسان هنوز قیمت لیفت بروز شده را برای عرضه در بازار اروپا اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود قیمت این خودرو در زمانی نزدیک به آغاز فروش مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا