Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هارد تاپ بعدی مینی کوپر قرار است کاملا متفاوت باشد!

مینی یکی از آن برندهایی است که درست مانند لکسوس و بی ‌ام‌ و، علاقه زیادی به عرضه نسخه‌های خاص دارد. در سال جاری تعداد زیادی خودرو خاص معرفی شده که جدیدترین آنها به نوعی گیج کننده به نظر می‌آید. اما هدف مینی از این کار چیست؟ آیا او تصمیم دارد این واقعیت که هاردتاپ کوپر در حال پیر شدن است را پنهان کند و امیدوار است که ما متوجه آن نشویم؟ شاید، اما اشکالی ندارد چرا که این برند بریتانیایی قرار است خط تولید خود را به طور کامل بازبینی کند تا کوپر بعدی در کنار بهترین‌ها قرار بگیرد. با استناد به گزارش Autocar در بریتانیا، مینی تایید کرده که طی پنج سال آینده، مدل‌های این شرکت “در معرض منطقی شدن و حرکت به سمت پیشرانه‌های الکتریکی قرار خواهند گرفت.”

اما، این دقیقا به چه معناست؟

همانطور که احتمالا می‌‌دانید، در حال حاضر یک Mini EV به نام Cooper Electric وجود دارد. اما این خودرو بر روی پلت‌فرمی توسعه یافته که از ابتدا برای پشتیبانی از الکتریکی کردن راه اندازی نشده است. بنابراین، هارد تاپ الکتریکی بعدی بر روی پلتفرم Spotlight EV سوار خواهد شد، اما همچنان مانند یک مینی واقعی به نظر خواهد رسید‌. این یک مدل اختصاصی به جای نسخه اصلاح شده کوپر معمولی است و می‌تواند با استفاده از یک باتری 40 کیلووات-ساعت که 181 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، بردی حدود 185 مایل داشته باشد. نسخه کوپر S از این خودروی الکتریکی، با 221 اسب بخار قدرت و یک باتری 50 کیلووات-ساعتی که بردی حدود 250 مایل دارد عرضه خواهد شد.

در مورد هاردتاپ معمولی هم، طبق گزارش Autocar، کمپانی مینی، هسته Coper را کمی کوتاه‌تر خواهد کرد، به خصوص در قسمت جلویی، با این هدف که طراحی کلی را به مدل اصلیِ سال 1959 و مدل احیا شده‌ای که اولین بار به ما معرفی شده، نزدیک‌تر کند. عناصر تزئینی مانند کاپوت تاشو و روکش پلاستیکی سیاه و سفید قوس چرخ برای دستیابی به طراحی ساده‌تر حذف می‌شوند و هاچ‌بک دو در کانورتیبل و پنج در با یک طراحی ”بسیار زیباتر” باز خواهند گشت.

این هارد تاپ‌های بنزینی و الکتریکی در کنار یکدیگر ساخته می‌شوند و خودروهای بنزینی بر روی پلتفرم کنونی FAAR (Frontantriebsarchitektur) سوار خواهند شد. انتظار می‌رود خط انتقال نیرو شبیه به آنچه امروز می‌بینیم باشد، اما نسخه‌های دیزلی دیگر در بخش‌هایی از جهان که قبلاً عرضه می‌شدند عرضه نخواهند شد. سیستم هیبرید ملایم یک سورپرایز نخواهد بود، اما پیشرانه هیبریدی پلاگین دور از انتظار است. درست مانند قبل، سیستم تعلیق از اسکلت‌های مک فرسون در جلو و تنظیمات چند پیوندی در عقب استفاده می‌کند. اکثر خودروهای دیگر در این کلاس از پرتو پیچشی ارزان‌تری استفاده می‌کنند، اما کمپانی Mini باور دارد که احساسی که از راه‌اندازی یک سیستم پیچیده‌تر به دست می‌آورید ارزش هزینه‌کردن را دارد، کمپانی مینی باور دارد این امر به خودرو کمک می‌کند آن‌طور که باید کنترل شود‌.

تجربه رانندگی با مدل الکتریکی نیز باید عالی باشد، این مدل با وجود داشتن باتری بزرگ‌تر، نسبت به مدل فعلی وزن کمتری داشته، و از مرکز ثقل پایین‌تر و توزیع وزن کمی در عقب بهره می‌برد

حدود ۱۸ ماه به تولید مدل‌های جدید کمپانی مینی مانده است، اما این خودروها قطعا ارزش آن را دارند که کمی برایشان صبر کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.