مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

نگاهی به خودروهایی که بیش از 1000 اسب بخار قدرت دارند

تا همین یکی دو سال پیش، خودروهایی که 1000 اسب بخار قدرت ارائه می‌کردند عمدتاً هایپرکارهای میلیون دلاری و یا خودروهای تیونینگ شده بودند اما به لطف پیشرفت‌های بزرگی که طی مدت کوتاهی در خودروهای الکتریکی صورت گرفته است، در حال حاضر حتی سدان‌ها و شاسی‌بلندهای لوکس با قیمت‌هایی بسیار کمتر هم وارد باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها شده‌اند. البته در لیست زیر هنوز هم هایپرکارهای زیادی خواهید دید اما موضوع غیرقابل‌انکار، نقش پررنگ الکتریکی‌سازی در این خودروها است تا جایی که از 13 خودروی لیست زیر تنها سه مدل فقط با استفاده از پیشرانه درون‌سوز و بدون کمک نیروی الکتریسیته به قدرتی بیش از 1000 اسب بخار دست پیدا کرده‌اند.

1-فراری SF90 استراداله

قدرت: 1000 اسب بخار

فراری SF90 استراداله از قدرت خیره‌کننده 1000 اسب بخار برخوردار است که بخش عمده‌ای از این نیرو توسط پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود اما سه موتور الکتریکی هم آن را همراهی می‌کنند. SF90 به لطف این نیروی عظیم و همین‌طور سامانه چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه، ظرف تنها 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو همچنین می‌تواند تا حدود 15 کیلومتر را هم به‌صورت تمام الکتریکی و بدون استفاده از پیشرانه بنزینی طی کند.

2-جی‌ام‌سی هامر EV

قدرت: 1000 اسب بخار

نسخه پرچم‌دار پیکاپ الکتریکی هامر که به سه موتور مجهز است، مجموعاً 1000 اسب بخار قدرت دارد. با وجود وزن عظیم 4100 کیلوگرمی، این موتورهای قدرتمند، هیولای جی‌ام‌سی را ظرف تنها 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. البته به خاطر این وزن سنگین و قدرت بسیار زیاد، متأسفانه هامر EV یکی از ناکارآمدترین خودروهای برقی بازار محسوب می‌شود و در هر صد کیلومتر، 44.5 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

3-مرسدس AMG One

قدرت: 1000 اسب بخار

مرسدس بنز در زمانی که نسخه پروتوتایپ یا کانسپت هایپرکار AMG One را معرفی کرد از قدرتی بیش از 1000 اسب بخار خبر داد اما بعداً در بازی فورزا هوریزون 5، قدرت این خودرو 877 اسب بخار اعلام شد؛ بنابراین هنوز نمی‌دانیم که آیا AMG One واقعاً عضو باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها خواهد بود یا نه ولی در کل، این هنوز هم خودروی بسیار چشمگیر و خاصی است زیرا از پیشرانه 1.6 لیتری V6 هیبریدی خودروی مسابقه‌ای فرمول یک مرسدس استفاده می‌کند.

4-تسلا مدل S پلاد

قدرت: 1020 اسب بخار

حتی وحشی‌ترین هایپرکارهای دنیا هم تسلیم تسلا مدل S پلاد شده‌اند. این خودرو درحالی‌که می‌تواند تمام اعضای خانواده را حمل کند، به لطف 1020 اسب بخار قدرتی که توسط سه موتور الکتریکی تولید می‌شود، ظرف تنها 1.99 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین این خودرو در مسافت 400 متر نیز رکورد 9.24 ثانیه را ثبت کرده و به سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان در مسیر 400 متر درگ تبدیل شد.

5-تسلا مدل X پلاد

قدرت: 1020 اسب بخار

مدل X تنها شاسی‌بلند این لیست محسوب می‌شود و واقعاً چشمگیر است که خودرویی با ظرفیت حمل هفت نفر می‌تواند قدرت و شتابی به اندازه هایپرکارهای این لیست داشته باشد. مثل مدل S پلاد، مدل X پلاد هم به قوای محرکه سه موتوره با 1020 اسب بخار قدرت مجهز است اما چون وزن سنگین‌تری دارد، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن به 2.5 ثانیه و زمان طی کردن مسافت 400 متر به 9.9 ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

6-لوسید ایر

قدرت: 1111 اسب بخار

لوسید ایر با برد 830 کیلومتری، اولین رقیبی است که با هر بار شارژ می‌تواند مسافت بیشتری نسبت به تسلا مدل S طی کند. این خودرو از لحاظ عملکرد نیز بسیار به تسلا نزدیک است زیرا به لطف 1111 اسب بخار قدرت، ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در کمتر از 10 ثانیه طی می‌کند. ایر همه این کارها را در حالی انجام می‌دهد که از سرنشینان خود با کابینی مجلل پذیرایی می‌کند.

7-کوئنیگ‌زگ رگرا

قدرت: 1500 اسب بخار

کوئنیگ‌زگ در این لیست سه نماینده دارد که اولین آن‌ها رگرا است. قوای محرکه این خودرو یک شاهکار بوده و از یک پیشرانه 5 لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. در هرکدام از چرخ‌های عقب یک موتور الکتریکی قرار دارد و موتور سوم هم به‌عنوان استارت ژنراتور عمل می‌کند. مجموع خروجی این سیستم 1500 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتن متر گشتاور است که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

8-بوگاتی شیرون سوپراسپرت

قدرت: 1600 اسب بخار

سال‌ها قبل از تولد بسیاری از خودروهای این لیست، بوگاتی با شیرون جهان را شگفت‌زده کرد. این خودرو هیچ نیازی به نیروی کمکی الکتریکی ندارد زیرا پیشرانه 8 لیتری شانزده سیلندر آن با چهار توربوشارژر، به‌تنهایی 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، شیرون در کمتر از 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما به نظر میرید بوگاتی این را کافی نمی‌داند زیرا نسخه قوی‌تری از این هایپرکار را با نام شیرون سوپراسپرت ارائه کرده است که 1600 اسب بخار قدرت دارد.

9-کوئنیگ‌زگ جسکو

قدرت: 1625 اسب بخار

هرچند جسکو تقریباً به اندازه رگرا قدرت دارد اما آن را به روش کاملاً متفاوتی تولید می‌کند. این خودرو فقط به یک پیشرانه 5 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که برای کارکرد بهتر به سوخت E85 نیاز دارد. در صورت استفاده از این نوع بنزین، قدرت موتور جسکو به 1625 اسب بخار می‌رسد. تمام این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک چند کلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، شاسی فیبر کربنی و سبک‌ترین میل‌لنگ V8 دنیا تنها تعدادی از ویژگی‌های برجسته جسکو هستند.

10-کوئنیگ‌زگ جمیرا

قدرت: 1700 اسب بخار

جمیرا که به‌عنوان اولین هایپر GT دنیا توصیف شده است، اولین محصول کوئنیگ‌زگ است که ظرفیت حمل چهار نفر را دارد. قوای محرکه این خودرو نیز واقعاً منحصر فرد است زیرا از یک پیشرانه 2 لیتری سه سیلندر توئین توربو و سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. جالب اینکه پیشرانه سه سیلندر فاقد میل بادامک بوده و از تکنولوژی Freevalve با محرک‌های الکترونیکی برای کنترل سوپاپ‌ها استفاده می‌کند. این سیستم مجموعاً 1700 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جمیرا ظرف تنها 1.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

11-هنسی ونوم F5

قدرت: 1800 اسب بخار

تیونر تگزاسی، هنسی، بیشتر به خاطر تیونینگ خودروهای قدرتمندی مثل رم TRX شناخته می‌شود اما ونوم F5 محصول اختصاصی این شرکت محسوب می‌شود که از ابتدا توسط هنسی ساخته شده است. پیشرانه 6.6 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو بدون کمک الکتریکی 1800 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شاسی مونوکوک فیبر کربنی F5 نیز تنها 86 کیلوگرم وزن دارد. به گفته هنسی، این خودرو از بهترین نسبت قدرت به وزن در بین همه خودروهای جاده‌ای دنیا برخوردار است. ترکیب وزن سبک و قدرت بالا باعث می‌شود F5 بتواند ظرف تنها 2.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. هنسی ادعا می‌کند این خودرو با حداکثر سرعتی بیش از 500 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا خواهد بود.

12-ریماک نِورا

قدرت: 1940 اسب بخار

هرچند این لیست در مورد خودروهایی با حداقل 1000 اسب بخار قدرت است اما ریماک نِورا قدرتی تقریباً دو برابر این دارد. این هایپرکار الکتریکی به چهار موتور برقی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخ‌ها قرار دارند و مجموعاً 1940 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیروی عظیم، نورا روی آسفالت مخصوص می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو مسافت 400 متر را هم در 8.5 ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت 415 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از نورا تنها 150 دستگاه ساخته می‌شود.

13-لوتوس اویجا

قدرت: 2000 اسب بخار

لوتوس اویجا با 2000 اسب بخار قدرت و 1700 نیوتن متر گشتاوری که توسط دو موتور الکتریکی تولید می‌شود، قوی‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. این خودرو با وزنی زیر 1700 کیلوگرم، در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از اویجا فقط 130 دستگاه تولید می‌شود که قیمت پایه هرکدام 2.2 میلیون دلار است؛ بنابراین، افراد کمی شانس رانندگی با این هایپرکار بریتانیایی را خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا