مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند سایز متوسط دانگ‌فنگ، ۱۳ آوریل، عرضه خواهد شد

تصاویری از ظاهر و رندرهایی از کابین خودروی شاسی‌بلند سایز‌متوسط فنگ‌شن AEOLUS ‌به‌طور رسمی به‌نمایش در‌آمد. فنگ‌شن یک زیر‌برند از برند خودرو‌سازی دانگ‌فنگ محسوب می‌شود. این خودروی جدید، در 13 آوریل رونمایی خواهد شد و قرار است در نیمه دوم سال 2022 به‌فروش برسد.

این خودرو به‌عنوان یک اس‌یو‌وی سایز متوسط 5 سرنشین و بر‌اساس پلتفرم پیشرفته گروه دانگ‌فنگ و با نام DSMA ساخته خواهد شد. AEOLUS اولین خودرویی خواهد بود که بر اساس پلت‌فرم جدید، ساخته خواهد شد.

این خودرو از نظر ظاهری، از طراحی جلو‌پنجره آبشاری بهره می‌برد که چراغ‌های جلوی آن، حالت تقسیم‌شده‌ دارند. جلو‌پنجره، به‌شکل ذوزنقه‌ای و با ابعاد بزرگ است که ابهت خاصی به خودرو می‌دهد. لوگوی مرکزی به‌گونه‌ای طراحی شده که ممکن است خودش بتواند نور از خود، ساطع کند. چراغ‌های ال‌ای‌دی نواری‌، به‌عنوان چراغ‌های دیلایت یوده و چراغ‌های بزرگ پایین، هم به‌عنوان نور‌بالا و هم به‌عنوان نور‌پایین هستند.

از نگاه کناری، خودروی جدید، از بدنه دو‌رنگ‌ بهره می‌برد. دستگیره درب‌ها، آیینه‌ها، ستون‌های  A ، B و C نیز مشکی شده‌اند.

در بخش عقبی، چراغ‌های ال‌ای‌دی، به‌شکل نواری بوده که در هماهنگی با چراغ‌های دیلایت جلو طراحی شده‌اند. نوشته AEOLUS در قسمت مرکزی چراغ‌های عقب، قابل مشاهده است. در قسمت پایین هم از طراحی دو‌گانه خروجی اگزوز برای زیبایی بیشتر استفاده شده است.

از‌نظر فضای داخلی، کنسول مرکزی، لایه لایه در‌نظر گرفته شده است. قرار دادن دو صفحه‌نمایش در داخل کابین، احساس مدرن بودن و آینده‌نگری را به سرنشینان، القا خواهد کرد. فضای داخلی دو‌رنگ، سفید در بالا و تیره در پایین، نشان‌دهنده ظرافت در طراحی است. فرمان نیز، از طراحی دو‌گانه دو‌پره ‌D کات، برخوردار است. رنگ صندلی‌ها هم به‌گونه‌ای است که حالت رنگ دو‌گانه داخل کابین را انعکاس می‌دهد.

دانگ‌فنگ فنگشن AEOLUS در دو نسخه هیبریدی و احتراق داخلی، عرضه خواهد شد. در نوع هیبریدی، از باتری‌های لیتیومی سه‌تایی استفاده خواهد شد و در‌نسخه احتراق داخلی، از یک موتور 1.5 لیتری توربو‌شارژ با حداکثر قدرت 204 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 350 نیوتن‌متر، و یک گیر‌بکس 7 سرعته دو‌کلاچه، بهره خواهد برد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا