مکمل بنزین
گوناگونخبر

کایسن F300، پیکاپ ارزان‌قیمت جدیدی از چانگان!

کایسن (Kaicene) زیر برندی متعلق به چانگان است که در ابتدا فقط به تولید خودروهای تجاری می‌پرداخت اما اخیراً کایسن خودروهای شاسی‌بلند و MPV را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است. حال اما این برند چینی یک پیکاپ سنتی بنام F300 را به بازار عرضه کرده است. لوگوی محصولات این زیر برند به شکل یک موشک است و با لوگوی محصولات سواری چانگان تفاوت دارد.

F300 یک پیکاپ بزرگ دو کابین است که با دو نوع اتاق بار ارائه می‌شود. اتاق بار اولی 1,500 میلی‌متر طول، 1,415 میلی‌متر عرض و 480 میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که دومی 2,020 میلی‌متر طول، 1,465 میلی‌متر عرض و 400 میلی‌متر ارتفاع دارد. نسخه دوم که کشیده‌تر است، از اتاق بار کاملاً مسطحی بهره می‌برد که درهای طرفین آن‌هم باز می‌شوند اما اتاق بار نسخه اول مثل پیکاپ‌های معمولی است.

طول، عرض و ارتفاع این پیکاپ در نسخه اول به ترتیب 4,980 میلی‌متر، 1,750 میلی‌متر و 1,710 میلی‌متر با فاصله محوری 3,025 میلی‌متر است درحالی‌که نسخه دوم 5,220 میلی‌متر طول، 1,730 میلی‌متر عرض و 1,710 میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری 3,380 میلی‌متری دارد. حداکثر ظرفیت بار در نسخه اتاق بار کوتاه 495 کیلوگرم و در نسخه بلند 745 کیلوگرم است. F300 بر اساس شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و در عقب از فنرهای شمش استفاده می‌کند.

کایسن F300 ظاهری بسیار ساده و معمولی دارد و برچسب‌هایی که روی بدنه آن چسبانده شده حال و هوای پیکاپ‌های اوایل دهه 2000 را به یاد می‌آورد. به همین دلیل عجیب به نظر می‌رسد که چانگان در سال 2022 از این برچسب‌ها استفاده کرده است. داخل F300 نیز بسیار ابتدایی و ساده است ولی در آن نکات جالبی هم مثل‌تریم خاکستری‌رنگ روی داشبورد و روکش چرم مصنوعی دورنگ مشکی و قهوه‌ای صندلی‌ها به چشم می‌خورد. غربیلک فرمان بزرگ و ساده، صفحه آمپر آنالوگ و کنسول میانی ساده هم باعث کاهش قیمت این پیکاپ شده‌اند. در عقب F300 نیز فضای کافی برای دو بزرگ‌سال و یک کودک وجود خواهد داشت.

کایسن F300 به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز شده است که 116 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل شده تا قدرت خود را به چرخ‌های عقب انتقال دهد. این پیشرانه بدون طراحی فانتزی به‌گونه‌ای زیر کاپوت نصب شده تا تعمیر و نگهداری آن به‌راحتی و با کمترین هزینه قابل انجام باشد. حداکثر سرعت این پیکاپ ارزان‌قیمت چینی 120 کیلومتر بر ساعت است و در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

چانگان کایسن F300 اواخر همین ماه در بازار چین عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت این پیکاپ از حدود 70 هزار یوآن معادل 11 هزار دلار آغاز شود که قیمتی کاملاً رقابتی خواهد بود. البته بازار پیکاپ‌ها در این بخش در بازار چین با حضور ده‌ها برند مختلف، بسیار داغ و رقابتی است.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. عجب چیز زشتیه خداکنه کسی واردش نکنه وگرنه جایگزین نیسان ابی میشه

  2. موتورپیکان بگزارید روش عرضه بازارکنید تاراننده هایی که با وانت کار میکنند بتوانند بخرند

  3. با این قیمت مفته … توی این خراب شده قیمت حداقل وانت که نصف اینم نیست ۲۰۰ تومن قیمت می خوره قطعا هم از پراید وانت بهتره حالا این بهتره یا نیسان ۴۰ سال پیش یا مزدا ۳۰ ساله یا پراید ، پیکان و… که لاشه اشان ازین گرونتره؟ حداقل وانت غیر چینی معادل اینا توی دنیا بالای ۶۰۰ قیمت می خوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا