مکمل بنزین
گوناگونخبر

قوی‌ترین گلف تاریخ با 333 اسب بخار قدرت معرفی شد

فولکس‌واگن بیستمین سالگرد بخش R Performance خود را با معرفی نسخه ویژه‌ای از گلف R با نام 20 Years Edition جشن گرفته است که قوی‌ترین گلف کارخانه‌ای تاریخ محسوب می‌شود. این نسخه هرچند همچنان از همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف R معمولی استفاده می‌کند اما حالا این موتور کمی تقویت شده و قدرت آن به 333 اسب بخار رسیده که 13 اسب بخار از نسخه معمولی بیشتر است. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است و نیروی خود را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

فولکس‌واگن برای این نسخه ویژه همچنین یک سیستم اگزوز تیتانیومی جدید را هم در نظر گرفته است که آوای بلندتری از صدای پیشرانه را پخش می‌کند. علاوه بر این، سازنده آلمانی ویژگی جدیدی بنام «استارت احساسی» را در این خودرو ارائه کرده است که در هنگام استارت زدن، دور موتور را تا 2,500 بالا می‌برد. در همین حال، گیربکس دوکلاچه گلف به‌منظور ارائه بازخورد بهتر در هنگام تعویض دنده، از نو تنظیم شده است. در این تنظیم جدید، به‌منظور افزایش هیجان، تعویض دنده‌های ناگهانی طراحی شده است. توربوشارژر پیشرانه نیز حالا حتی در زمانی که گاز تخته نباشد، با سرعت ثابتی می‌چرخد که باعث حرکت سریع‌تر خودرو می‌شود.

این گلف R ویژه در دو رنگ آبی و سفید ارائه می‌شود که در رنگ آبی، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی خودرو به رنگ مشکی براق هستند درحالی‌که در رنگ سفید، رینگ‌های آبی‌رنگ خواهند بود. بااین‌حال، هردو نوع رینگ با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 پوشیده می‌شوند. ازجمله دیگر ویژگی‌های خاص گلف R 20 Years Edition نیز می‌توان به قاب آبی‌رنگ آینه‌های جانبی در رنگ بدنه سفید و قاب مشکی‌رنگ در رنگ بدنه آبی و نشان‌های 20 روی درها اشاره کرد درحالی‌که نورپردازی زیر آینه‌های جانبی هم حالا لوگوی 20 R را روی زمین منعکس می‌کند.

کابین این نسخه ویژه هم با تریم فیبر کربنی واقعی روی داشبورد و رو دری‌ها به همراه نشان آبی‌رنگ روی غربیلک فرمان از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. فعلاً اعلام شده است که نسخه 20 Years Edition در بریتانیا، آر.پا و استرالیا عرضه خواهد شد اما هنوز در مورد فروش آن در ایالات‌متحده حرفی زده نشده است. همچنین هرچند این نسخه‌ای تولید محدود نخواهد بود اما فقط برای یک سال ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا