مکمل بنزین
گوناگونخبر

شورلت ترکر RS، شاسی‌بلند اسپرت 500 میلیون تومانی برای بازار چین

ترکر (Tracker) نامی بود که جنرال موتورز بین سال‌های 1988 تا 2004 از آن برای یک شاسی‌بلند کوچک استفاده می‌کرد. این خودرو که در دو نسل به تولید رسید، از طریق همکاری مشترک بین جنرال موتورز و سوزوکی توسعه پیدا کرده بود و در بازارهای مختلف با نام‌های سوزوکی اسکودو، سوزوکی ویتارا، سوزوکی سامورایی و… هم به فروش می‌رسید. پس از خاتمه تولید ترکر در سال 2004 (البته تولید آن در آرژانتین و اکوادور به ترتیب تا سال‌های 2007 و 2016 ادامه داشت)، جنرال موتورز آن را با شاسی‌بلند جدیدی بنام شورلت اکوئناکس جایگزین کرد.

جنرال موتورز اما در سال 2019 ترکر جدیدی را برای عرضه در بازارهای چین و آمریکای لاتین معرفی کرد. این خودرو کراس‌اوور کوچکی است که در چین توسط جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک به تولید می‌رسد. حال که حدود سه سال از زمان معرفی این ترکر جدید می‌گذرد، شورلت نسخه اسپرتی از آن را با نام RS در بازار چین عرضه کرده است. این نسخه که از پیشرانه قوی‌تری بهره می‌برد، روی عملکرد تمرکز دارد و به دنبال جذب خریداران جوان‌تر در بازار پرسود چین است.

پیشرانه و مشخصات

ترکر RS به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که از نسل هشتم موتورهای اکوتک جنرال موتورز محسوب می‌شود. این پیشرانه که 184 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس CVT متصل شده و نیروی خود را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. به لطف این قوای محرکه، ترکر RS ظرف 7.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر تنها 6.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ویژگی‌های ظاهری

برجسته‌ترین ویژگی ظاهری ترکر RS جلوپنجره مشکی‌رنگ با طرح داخلی سه‌بعدی جدید و ورودی هوای بزرگ‌تر است. نشان‌های قرمزرنگ RS که روی جلوپنجره و عقب خودرو دیده می‌شوند نیز آن را از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کنند. سقف پانوراما و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی هم از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور اسپرت آمریکایی هستند.

تکنولوژی‌ها

در داخل ترکر RS نیز شورلت یک نمایشگر بزرگ دوقلوی جدید را ارائه کرده است که شامل دو صفحه‌نمایش 10.25 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود. پانل میانی داشبورد نیز به‌منظور دسترسی بهتر راننده، 9 درجه زاویه گرفته است. این خودرو به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برد و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور را نیز دارد.

به‌طورکلی، ترکر RS تلاشی از سوی شورلت برای ارتباط با خریداران جوان‌تر در چین است. بدین منظور، این خودرو از ظاهری جذاب و جوان‌پسند برخوردار شده و اعداد ارقام عملکرد آن نیز با این ظاهر مطابقت دارند. همچنین همان‌طور که اشاره شد، در داخل هم حالا صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر مرکزی کوچک با تکنولوژی مدرن‌تر جایگزین شده‌اند؛ بنابراین، روی کاغذ همه‌چیز برای شورلت ترکر RS عالی به نظر می‌رسد اما بااین‌وجود، واکنش بازار چین تعیین‌کننده موفقیت یا شکست آن خواهد بود. قیمت این خودرو در چین از 10,990 یوآن معادل 16,500 دلار یا چیزی در حدود 500 میلیون تومان آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا