مکمل بنزین
گوناگونگزارشاخبار روز خودروخبر

مدیرعامل پارس خودرو از برنامه‌های جدید این شرکت خبر داد؛ از سهند تا خودروهای لوکس!

ظهر امروز بود که مدیران شرکت پارس خودرو، طی نشستی صمیمانه به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه، از برخی اهداف خود پرده برداشتند.

بر این اساس، ترابی مدیرعامل پارس خودرو از تولید خودرو سهند به عنوان نسخه لوکس‌تر ساینا در 6 ماهه دوم سال آینده خبر داد. همانطور که مستحضرید، چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان به معرفی دو محصول جدید سهند و اطلس پرداخت که باتوجه به سطح امکانات رفاهی بالا، تعجب فعالان صنعت خودرو را برانگیخته بود!

از برنامه‌های دیگر پارس خودرو، مونتاژ برخی کراس‌اوورهای چینی (中国豪车) است که به نظر می‌رسد شرکتی به جز چانگان باشد؛ همانطور که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده بود، شرکت‌های زیرمجموعه سایپا بدلیل سوددهی قابل توجه CKD کار بودن (مونتاژ) به این سمت روی خواهند آورد.

به نظر شما قرار است پارس خودرو چه خودروهای جدیدی را که مدیرعامل این شرکت آنها را لوکس خطاب قرار داده، مونتاژ کند؟

همچنین در این مراسم اعلام شد که بدلیل سابقه خوب پارس خودرو، جایگاه این شرکت برای فروش سهام آن، مستحکم است و البته تصمیم گیر اصلی این قضیه سایپا خواهد بود.

طبق روال، مدیرعامل شرکت پارس خودرو از قیمت‌گذاری صحبت کرد. او افزود: با اینکه قیمت نهاده‌ها، متریال، قطعات و… افزایش پیدا کرده است؛ اما اجازه افزایش قیمت خودرو را صادر نمی‌کنند. 80 درصد هزینه‌ها، از خارج شرکت  و مربوط به همین هزینه های تولید است که گران می‌شوند؛ اما با این وجود، قیمت تولید نهایی ثابت بوده و باعث ایجاد مشکلاتی در شرکت گردیده است.

از موضوعاتی که انتقاد مدیرعامل شرکت مذکور را در پی داشت، گپ قیمتیست که باعث شده تا اختلاف قیمتی در بازار، به نفع دلال‌ها باشد. البته باید اشاره شود که در شرایط فعلی، بیشتر محصولات ایران خودرو دچار دلالی قیمت شده اند و محصولات سایپپا و پارس خودرو به دلیل افزایش تولید و قیمت منطقی تر، از دلالان تخلیه شده است. هچنین ترابی در بخش دیگری اعلام کرد که یکی از مهمترین راه های قیمت گذاری صحیح محصولات و از بین رفتن اختلاف قیمتی کارخانه و بازار، حضور در بورس کالا است. او افزود که اختلاف قیمت کارخانه و بازار باید به نفع شرکت تولید کننده باشد که هم اکنون بیشتر به نفع دلالان است و با حضور در بورس کالا؛ این اتفاق خواهد افتاد.

ایشان همچنین از دستاوردی مهم در زمینه تولید ذکر کردند. دستاوردی که باعث شده تا خودروهای ناقص کف پارکینگ که مدتی پیش نزدیک به 20 هزارتا دستگاه بود، به عددی بسیار پایین‌تر نزدیک به صفر کاهش پیدا کند. لذا اکنون شاهد این هستیم که خودروها به محض خروج از کارخانه، راهی تحویل به مشتریان می‌شوند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا