مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

وقتی نسخه اماراتی دانگ‌فنگ ای3 (DMV 300)، افتخار کل صنعت امارات می‌شود + ویدئو

در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم که خودرویی در کشور امارات توسط گروه M Glory رونمایی شد. خودرویی که با عنوان محصولی ملی در رسانه‌ها معرفی می‌شد و حتی آوازه آن به کشور ما هم رسید.

خودرو برقی مذکور که الدمانی DMV300 نام دارد، در اصل یک خودرو چینی و محصول دانگ فنگ است. متاسفانه بدلیل عدم آشنایی برخی از رسانه‌ها که بعضا رسانه‌های خودرویی را نیز شامل می‌شود و همچنین کمبود سواد رسانه‌ای، خبر مونتاژ خودرویی چینی در امارات، در داخل ایران بگونه‌ای منتشر می‌شود که گویا امارات بجایی رسیده تا با صرف میلیاردها دلار، خودرویی ملی و آن هم از نوع برقی تولید کرده است؛ البته که این خبر نادرست بوده و باتوجه به وسعت و جمعیت کم امارات و همچنین ثروت زیاد، شاهد یک پروپاگاندا رسانه‌ای بوده و هستیم.

اما همین مونتاژ خودرو چینی، باعث شده تا اماراتی‌ها آن را افتخار صنعتشان بدانند. البته حق دارند؛ زیرا به جز تولید حداکثری عطر و ادکلن، آن هم بخاطر گرما هوا و تعریق، صنایع دیگرشان چشمگیر نیست.

اما DMV 300

خودرو الدمانی یا همان DMV 300، در اصل نسخه ری‌بج شده دانگ فنگ E3 است. نسخه چینی این خودرو برقی توانسته تا در قاره و کشورهای مختلفی عرضه شود. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما این خودرو با برند DFSK و نام SERES 3 هم‌اکنون در برخی کشورهای اروپایی چون هلند نیز به فروش می‌رسد. در جدیدترین اخبار، شاهد آن هستیم که حتی در کشور روسیه هم با برند EVOLUTE و نام I-JOY بزودی قرار است که عرضه شود.

شرکت اماراتی با احداث کارخانه‌ای که حتی از خط تولید زاگرس خودرو بروجرد که امروزه شرکت فردا موتورز در آنجا فعالیت دارد، کوچکتر است، قصد دارد تا سالانه 10 هزار دستگاه اتومبیل را در آنجا مونتاژ کنند.

درست است که ایجاد خط مونتاژ، قدم مثبتی محسوب می‌شود؛ اما برای کشور کوچکی که دروازه‌هایش برای ورود انواع خودروها باز است، نمی‌توان انتظار فروش حتی 10 هزار دستگاهی خودرو چینی مونتاژی از آن داشت. نکته‌ای که وجود دارد، مدیرعامل این واحد مونتاژی قبلا نیز یک واحدی را احداث کرده بود تا محصولات فودی را با برند اختصاصی‌اش مونتاژ کند. اما عملا فروش بالایی نداشته و می‌توان گفت که شکست خورده است.

پس می‌توان گفت که حتی اگر برنامه مونتاژ 10 هزار دستگاهی را برای DMV300 داشته باشند، درصورتیکه 1000 دستگاه از آن را بفروشند، باید کلاه خود را بالا بیندازند! البته امیدواریم تا مسئولان اماراتی از محصولات شرکت مذکور حمایت کنند تا مانند سنداستورم های دو دیفراسیل (خودروهای فودی) عاقبت این پروژه به شکست ختم نشود.

الدمانی DMV 300 در دو مدل پایه و پریمیوم با ظرفیت باتری 52.7 کیلووات روانه بازار می شود و با یک بار شارژ کامل، می‌تواند بیش از 405 کیلومتر را بپیماید. همچنین این خودرو از قابلیت شارژ سریع در 35 دقیقه و شارژ معمولی در 8 ساعت بهره می‌برد. حداکثر سرعت آن نیز 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از امکانات مهم رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• 4 ایربگ ایمنی
• سیستم کروز کنترل
• سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه پنل لمسی اختصاصی
• چراغ های دی لایت همراه با سنسورهای نور و باران
• دوربین 360 درجه
• سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
• ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد
• سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
• سقف پانورامیک
• جک برقی صندوق عقب
• نمایشگر لمسی
• صندلی برقی راننده در 6 جهت
• تریم چرمی صندلی‌ها
• کلاستر دیجیتالی
• تنظیم برقی صندلی راننده همراه با گرمکن
• نورپردازی کابین
• باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن

ویدئو

 

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. خوب شد روشنگری کردید و الا مشتی خودتحقیر خودشون رو جر میدادن

  2. امارات طی این ۴۳ سال میلیاردها دلار از میادین مشترک گازو تفت با ایران به جیب زده و حق ایران وایرانی درسایه مسئولین ایرانی نوش جان کرده !

  3. خیلی مطلب خوبی بود
    آقای سید هاشمی یکی از معدود خبرنگاران خودرویی هس که تحت هیجانات مجازی نمی نویسه و نظر منطقی خودشو میگه

    1. خدایی اخبارشون بی نظیره.بعضی از سایتا اسمشون زیادی بزرگ در رفته.وگرنه همین سایت چرخان با آقای سید هاشمی واقعا عالی شده.من مخاطب چند ساله سایت چرخانم

  4. بنظرم باید ماهم لامبورگینی مونتاژ کنیم،اینطوری تعداد میره بالا خودرو ارزون میشه همه هم میتونن بخرن

  5. نویسنده طوری قلم زده گویا ایران با بیش از 60 سال سابقه خودرو سازی الان خودرو طراحی و می‌سازد و صادر می‌کند کمی منصف باشید تا باعث خنده و تعجب دیگران نشویم.

    1. اصلا تو این خبر صحبتی از ایران شد؟ مقایسه ای شد؟ فقط گفت که ری بج کردن هیچ دانش فنی نمی خواد و نمیشه اونرو خودرو ملی دونست. همین . حالا اینکه شما این خبر رو سریع ربطش میدی به ایران عجیبه

  6. الکی شلوغش نکنید ما هنوز که هنوزه مونتاژ کاریم از پیکانش بگیر تا کادیلاک و اینهمه ماشین چینی خدا میدونه بعدش چی نه کشاورز خوبی شدیم نه صنعت کار موفق از هر کدوم یه کمی داریم که باعث هدر دادن ثروت و فرار مغزهامون شده هنوز یادم نرفته سازنده ماشین برقی تو کشورم ن ماشینشو انداخت تو دریاچه سد این دیگه اخر حمایت دولت از فکر جوانهامونه عوضش بنز ۷میلیاردی بدون پلاک وارد میکنن تو دور دور کرج هم جلوشو میگیرن و اعمال قانون واقعا ما چی میخواهیم از جون صنعت چرا اینقدر هالو هستیم و خودخواه ووووو

  7. هر چی باشه از شما که پراید و سمند را به قیمت نجومی میدین مرددم بدبخت بهترن

  8. خیلی زشت هست که در هر موردی خودمان را بهتر از امارات بدانیم. اونها حتماً جهت مونتاژ همون ماشین چینی، مردم ثروتمندشان را مانند مردم فقیر ایران ،نمی چاپند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا