مکمل بنزین
گوناگونخبر

نانو ارزان‌ترین خودروی جهان دیگر تولید نخواهد شد!

شرکت‌های خودروساز در هند معمولا جزو شرکت‌هایی هستند که در اندازه کوچک فعالیت می‌کنند و معمولا به دلیل شرایط خاص این کشور، محصولات خاصی را روانه بازار می‌نمایند که از جمله ویژگی‌های اصلی آن قیمتی است که معمولا در زمره “ترین‌ها” قرار می‌گیرد. نانو خودروی ارزان قیمت هندی است که توسط یکی از شرکت‎های خودروساز این کشور تولید شده و حالا خبر توقف تولید آن مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش چرخان، شرکت تاتا که از جمله شرکت‌های فعال در عرصه خودروسازی در هندوستان محسوب می‌شود، با روش‌های خلاقانه معمولا خودروهای ارزان قیمتی را به بازار خودرو این کشور عرضه می‌کند که ارزان‌ترین خودروی این شرکت، نانو نام داشته که طبق اخبار منتشر شده از این خودروساز، تولید این خودرو متوقف خواهد شد.

در مورد تاریخچه نانو باید بدانید که این خودرو در سال 2008 توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شد و در این کشور که فاصله طبقاتی در اوج خود وجود دارد به طبقات پایین این کشور کمک کرد تا به آرزوی دیرینه خود یعنی خرید خودرو جامه عمل بپوشانند و به چیزی که تابحال راهی به مخیله شان نمی‌توانست داشته باشد، فکر کنند. آنها با رقم بسیار اندکی در مقابل سایر خودروها قادر به خرید خودرو بودند که بدیهی است مسائل امنیتی و کیفیتی این خودرو در اولویت اولشان قرار نداشت!

نانواین خودرو که از سال 2008 توانسته فروش بسیار خوبی را در کشور میلیارد نفری هند داشته باشد، از سال آینده دیگر تولید نخواهد شد و مشتریان این خودرو می‌بایست از تولیدات دیگر این شرکت خریداری نمایند. البته منظور از فروش بالای این خودرو، اعداد چند هزارتایی نبود و صرفا تولیدات در ماه چیزی در حدود چند صد عدد بوده که طبق گفته تاتا این عدد در حال حاضر افت کرده و به همین دلیل قصد جمع آوری خط تولید این خودرو را دارد.

البته طبق بررسی‌ها و گفته کارشناسان، از جمله دلایل توقف تولید این خودرو امنیت بسیار پایین آن و همچنین کیفیت بسیار بد قطعات این خودرو است که نگرانی‌ها را در مورد آن افزایش داده و حالا حتی رویای خودرودار شدن نیز نمی‌تواند برای آن مشتری دست و پا کند و قشر ضعیف هند نیز استقبالی از این خودرو ندارند و طبیعتا ادامه تولید آن نیز میسر نخواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا