مکمل بنزین
خبررپورتاژ

تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ال 90 فوق حرفه ای

تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ال 90 فوق حرفه‌ای

اگر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ دارید و می‌خواهید در مورد  هزینه تعمیر گیربکس ال ۹۰  و بهترین تعمیرگاه ال ۹۰ اطلاعاتی کسب کنید، حتماً مطالب کوتاه زیر را مطالعه نمایید. در این مقاله نکات مفیدی در مورد تعمیر گیربکس ال نود اتومات و دنده‌ای ارائه شده است.

در ابتدا لازم است بگوییم که گیربکس مهم‌ترین قطعه در هر خودرویی است. از طرفی تعمیرات ال ۹۰ حساس‌تر از سایر خودروهاست. بنابراین برای تعمیر گیربکس ال ۹۰ اتوماتیک یا دنده‌ای باید به تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

در میان قطعات خودرو گیربکس مهم‌ترین آن است. وظیفه گیربکس یا جعبه دنده انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها است. شاید کسانی که آشنایی زیادی با قطعات خودرو ندارند از اهمیت این قطعه بی‌خبر باشند. اگر این بخش از خودرو خراب شود؛ و سریعاً نسبت به رفع مشکل آن اقدام نشود ممکن است به بخش‌های دیگر اتومبیل نیز ضربه برساند.

روغن گیربکس ال نود اتومات

هر زمان سطح روغن گیربکس کم شود، گیربکس داغ می‌کند یا اینکه قفل می‌شود. در این شرایط تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا ال نود دنده‌ای ضروری خواهد بود. برای جلوگیری از خرابی گیربکس ال نود یا هر خودروی دیگر بهترین کار این است که نسبت به تعویض به موقع روغن حساس باشید. در واقع تعویض روغن گیربکس در زمان مناسب مانع از آسیب دیدن به این قطعه‌ی حساس از خودرو خواهد شد.

تعمیر گیربکس ال ۹۰ دنده‌ای

تعمیر گیربکس ال ۹۰ دنده‌ای هم مانند گیربکس اتوماتیک در زمان لازم باید انجام شود. زیرا خرابی این قطعه حساس مشکلات جدی را در رانندگی به وجود خواهد آورد و اگر نسبت به آن بی‌توجه باشید، ممکن است دچار حادثه رانندگی شوید.

دلایل خرابی گیربکس؛ زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ و یا گیربکس دنده‌ای

داشتن اطلاعات در مورد خودرو برای رانندگان یک امتیاز است. وقتی شما قطعات خودرؤیتان را بشناسید و از خراب شدن آن‌ها مطلع شوید به تبع تعمیر و تعویض قطعات را هم در زمان مناسب انجام خواهید داد.
در ادامه دلایل خراب شدن گیربکس که شما را مجبور به تعمیر گیربکس ال ۹۰ می‌کند ذکر شده است.

بیرون زدگی دنده

اگر دنده اتومبیل شما بیرون بزند به تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا ال نود دنده‌ای نیاز پیدا خواهید کرد. بیرون زدن دنده مانع از تغییر سرعت اتومبیل می‌شود و این امر با فشار بر سایر قسمت‌ها موجب خرابی آن‌ها خواهد شد. گاهی خوردگی فنر ساچمه‌ها یا کشویی‌ها منجر به بیرون زدن دنده می‌شود. بنابراین همواره این قطعات را چِک کنید و از بابت سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. گاهی اوقات نیز خرابی بلبرینگ‌ها موجب ایجاد مشکل در گیربکس می‌شود.

خرابی بلبرینگ‌ها

خرابی و استهلاک بلبرینگ‌ها نیز یکی از دلایل اختلال در عملکرد تعویض دنده هستند. پس اگر با چنین شرایطی رو به رو شدید حتماً نسبت تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ خود اقدام کنید.

 

images_1667032387.png

چطور بفهمیم که بلبرینگ خراب شده است

دو روش برای تشخیص عیب و نقص در بلبرینگ‌ها وجود دارد. یکی اینکه بلبرینگ خورده شده صدای ناخوشایندی در گیربکس ایجاد می‌کند. اگر این صدا را می‌شنوید که خوب است، اما اگر متوجه صدا نشدید؛ کافیست نگاهی به دنده بیندازید. سپس در صورت مشاهده‌ی بیرون زدگی دنده نسبت به تعویض و تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ خود اقدام کنید.

نشانه‌های خراب شدن گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

همانطور که گفتیم گیربکس قطعه‌ی مهمی در اتومبیل است. میزان کار کشیدن از این قطعه بیشتر از سایر قطعات بوده و به تبع زودتر از آن‌ها دچار استهلاک می‌شود. اگر رانندگی شما خوب و بهینه است کمتر با مشکلات استهلاک و خرابی قطعات خودرو مواجه می‌شوید. در هر صورت سه دلیل عمده برای خرابی گیربکس وجود دارد که در صورت ایجاد این دلایل به تعمیر خودرؤیتان نیاز پیدا می‌کنید.
– عدم رگلاژ کابل‌ها
– عدم اتصال دسته دنده
– عدم اتصال کلاچ
توجه داشته باشید که هرگاه یک قطعه از خودرو دچار مشکل و خرابی شود عملکرد کلی اتومبیل مختل می‌شود. یکی از دلایلی که باعث خرابی می‌شود از دست رفتن روغن گیربکس است. در چنینی وضعیتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.

images_1667032403.png

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس

روغن نقش مهمی در روند کار گیربکس دارد. اگر به درستی از روغن استفاده شده و در زمان مناسب آن را تعویض کنید؛ از خرابی گیربکس جلوگیری می‌کند. استفاده‌ی مدام از خودرو، گرمای هوا و مواردی از این قبیل نقش اساسی در مصرف روغن گیربکس دارند. در این بخش از مقاله علامت‌هایی که خبر از زمان تعویض روغن گیربکس می‌دهند را در ادامه آورده‌ایم:
– وقتی روغن گیربکس نیاز به تعویض دارد، عوض کردن دنده مشکل است.
– یکی از دیگر از نشانه‌های زمان تعویض روغن گیربکس در رفتن دنده است.
– ایجاد صدای ناخوشایند در هنگام روشن کردن خودرو و حرکت نکردن آن نیز از دیگر نشانه‌هایی است که شما را مجاب به تعویض روغن خواهد کرد.
در هر صورت اگر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا گیربکس ال نود دنده‌ای پیدا کردید، عاقلانه‌ترین کار این است که به مراکز تخصصی تعمیر ال ۹۰ مراجعه کنید. برای نمونه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یکی از بهترین و کاربلدترین مؤسساتی است که تعمیر هر بخش خودروی شما را به نحو احسن به انجام می‌رساند.

قیمت نصب گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

اجرت نصب گیربکس ال ۹۰ با توجه به اینکه خودتان قطعه را در بازار خریداری کرده‌اید یا خیر متفاوت است. هزینه نصب گیربکس را تعمیر کار مربوطه در زمان تحویل اتومبیل به شما اطلاع می‌دهد. اگر هم قصد خرید گیربکس از همان تعمیرگاه گیربکس را دارید. در این صورت مبلغ خرید به دستمزد تعمیرکار اضافه می‌شود.
برای استعلام قیمت گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا گیربکس ال نود دنده‌ای را می‌توانید به سایت‌هایی مثل ایران رنو مراجعه کنید.

زمان لازم برای تعمیر گیربکس

زمان لازم برای تعمیر خودرو به نوع مشکل و خرابی متغیر بستگی دارد. اگر تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا دنده‌ای خود را به تیم حرفه‌ای ایران رنو بسپارید، بدون فوت وقت اتومبیلتان تعمیر و به شما تحویل داده می‌شود. در صورتی که تعمیرات خودروی شما گسترده باشد زمان تعمیر و تحویل بیشتر طول خواهد کشید.

بهترین تعمیرگاه ال ۹۰

بهترین تعمیرگاه ال ۹۰ یا هر خودروی دیگری تعمیرگاهی است که بتواند خیلی سریع اتومبیل شما را عیب‌یابی کند. از قطعات اصلی استفاده کنید و در مورد زمان تحویل اتومبیل خوش قول باشد. مجموعه ایران رنو دارای تیم تخصصی و با تجربه در زمینه‌ی تعمیر قطعات ال ۹۰ است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت کار تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ خودتان را به آن‌ها بسپارید. این مجموعه در سریع‌ترین زمان و با هزینه‌ی متعارف تعمیر اتومبیل شما را انجام خواهند داد.

سخن پایانی

در مطالب بالا در مورد اهمیت گیربکس به عنوان یک قطعه اساسی در اتومبیل صحبت کردیم. به کمک گیربکس که جعبه دنده هم نامیده می‌شود، سرعت اتومبیل تغییر داده می‌شود. اگر این قطعه با مشکل مواجه شود عملاً رانندگی کردن نیز مختل خواهد شد. لذا ضروری است که نسبت به تعمیر آن حساس باشید و در اسرع وقت این کار را انجام دهید.
همچنین در مورد حساسیت تعمیر خودروی ال نود گفتیم. اگر خودروی ال نود شما دچار مشکل و خرابی شده حتی اگر با قطعات آن نیز آشنا هستید بهتر است به تعمیرگاه حرفه‌ای مراجعه کنید و کار تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ یا هر قطعه‌ی دیگر را به تعمیرکاران با تجربه و متخصص بسپارید.
تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران با نام ایران رنو به کمک چندین متخصص و تعمیرکار با تجربه در زمان کم عیب‌یابی اتومبیل شما را انجام می‌دهد. سپس در اسرع وقت و با هزینه متعارف به تعمیر اتومبیل شما می‌پردازند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا