مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

اتوبوس کیا (KIA GRANBIRD SKIL-ROAD) در جهت تست‌های تطبیقی وارد ایران شد

ساعاتی پیش بود که یکی از منابع موثق، خبر از ورود یک اتوبوس کره‌ای در جهت انجام تست‌ها به کشورمان داد. با جستجویی مشخص شد که این اتوبوس، محصولی از برند کیا بوده و نام آن گرنبرد اسکیل رود (GRANBIRD SKIL-ROAD) است.

 

KIA GRANBIRD SKIL-ROAD

هنوز اطلاعات بیشتری در اختیار نبوده و صرفا این اتوبوس در جهت انجام تست‌های تطبیقی وارد کشور شده است!

با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، شاهد آن بودیم که برندهای مطرح دنیا نیز از بازار ایران خارج شده و به تعبیری دیگر، برنامه‌های خود را برای ایران به حالت تعویق درآوردند. هیوندای و کیا کره جنوبی از مثال‌های بارز این مسئله بوده و اولی رابطه اقتصادی-تجاری‌اش را با کرمان موتور و دومی با سایپا معلق کرد.

اما یکی از نکات مهم، باقی ماندن هیوندای در قسمت خودروهای نیمه سنگین در ایران بود. این برند همچنان نیز با شرکت سروش دیزل مبنا در حال عرضه محصولاتی در سگمنت‌های کامیونت و مینی بوس در ایران هستند. حال به نظر می‌رسد تا درصورت مثبت بودن شرایط و تست ها، روند ورود محصولات سنگین و نیمه سنگین کیا نیز در بازار ایران هموار شود. البته که نمی‌توان در این شرایط تحریمی امروز، انتظار مونتاژی بودن اتوبوس استراتژیک کیا را در ایران داشت؛ اما ورود اتوبوس GRANBIRD SKIL-ROAD را می‌توان به فال نیک گرفت.

این اتوبوس را می‌توان به چند حالت سوختی خریداری کرد. اما در مدل دیزلی، شاهد وجود دو پیشرانه برای اتوبوس کیا هستیم. موتور اولی که حدود 10 لیتری است، با سامانه توربو دیزل توانایی تولید 430 اسب بخار، قدرت و 2100 نیوتن متر، گشتاور را دارد. موتور دومی که نسخه پرحجم‌تری محسوب می‌شود، حجمی در حدود 12/8 لیتری بوده و توانایی تولید 440 اسب بخار، قدرت و 2140 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

기아자동차

기아 그랜버드 실크로드

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا