مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

بررسی مشخصات و ویژگی‌های فیدلیتی XB1، محصول جدید بهمن موتور

شرکت بهمن موتور به‌تازگی تبلیغات محیطی دو محصول جدید بنام‌های فیدلیتی XB1 و فیدلیتی پرستیژ را آغاز کرده و شاهد نصب بیلبوردهای تبلیغاتی آن‌ها در سطح شهر تهران هستیم. در ادامه قصد داریم به بررسی کامل یکی از این دو خودرو یعنی فیدلیتی XB1 بپردازیم.

معرفی کلی فیدلیتی XB1

خودرویی که قرار است در ایران با نام فیدلیتی XB1 عرضه شود درواقع داشنگ (Dashing) نام دارد و محصول شرکت جتور است. جتور برندی متعلق به چری است که در سال 2018 تأسیس شد و صرفاً به تولید شاسی‌بلند می‌پردازد. خودرویی که گروه بهمن با نام فیدلیتی در کشورمان عرضه می‌کند نیز محصول همین برند جتور است. این خودرو در اصل X70 نام دارد و اولین محصول جتور محسوب می‌شود. فیدلیتی XB1 یا همان داشنگ اما یکی از جدیدترین محصولات جتور بوده و کمتر از یک سال پیش راهی بازار چین شده است. این خودرو یک شاسی‌بلند کامپکت اسپرت و اولین مدل از سری جدید محصولات جتور است که به‌طور خاص برای خریداران نسل جوان طراحی شده است.

طراحی بیرونی فیدلیتی XB1

همان‌طور که گفته شد، داشنگ اولین مدل از سری محصولات جدید جتور بوده و از زبان طراحی کاملاً جدیدی استفاده می‌کند که شباهتی به محصولات قبلی این برند ندارد. همچنین درحالی‌که محصولات قبلی جتور با نام‌هایی مثل X70 و X90 شناخته می‌شدند، برای این خودرو نام متفاوتی هم در نظر گرفته شده است. در نمای جلویی داشنگ یا فیدلیتی XB1 شاهد جلوپنجره بدون قابی هستیم که چراغ‌های اصلی در طرفین آن جای گرفته‌اند. کمی بالاتر در لبه کاپوت هم دی‌لایت‌های باریکی به‌صورت افقی دیده می‌شوند که نمای متفاوت و جذابی به خودرو بخشیده‌اند.

در پروفیل جانبی این کراس‌اوور چینی خطوط تیز، دستگیره‌های در مخفی و رینگ‌های 20 اینچی جلب‌توجه می‌کنند که به افزایش حس اسپرتی خودرو کمک کرده‌اند. در عقب خودرو نیز اسپویلر زیبایی روی سقف به همراه چراغ‌های باریک افقی به چشم می‌خورند که تا حدودی شبیه به محصولات لکسس به نظر می‌رسند. روی سپر عقب هم دیفیوزر تزئینی کار شده است. این کراس‌اوور جدید بازار کشورمان با 4,590 میلی‌متر طول، 1,900 میلی‌متر عرض و 1,685 میلی‌متر ارتفاع، کوچک‌تر از فیدلیتی است. فاصله محوری XB1 هم برابر با 2,720 میلی‌متر است.

داخل و تجهیزات فیدلیتی XB1

در داخل داشنگ شاهد فضایی ساده و درعین‌حال مدرن هستیم. در اینجا یک نمایشگر 15.6 اینچی به‌صورت افقی در میانه داشبورد جلب‌توجه می‌کند که به تراشه اسنپدراگون نسل سوم مجهز است. همچنین یک نمایشگر 8 اینچی LCD افقی کوچک هم به‌عنوان صفحه آمپر مقابل راننده قرار گرفته است. غربیلک فرمان فیدلیتی XB1 فرمی مربع مانند دارد و روی داشبورد و صندلی‌ها تریم قرمزرنگ کار شده که با تودوزی مشکی خودرو تضاد جذابی را ایجاد کرده است. البته داشنگ در چین در داخل با تریم مشکی و سفید هم عرضه می‌شود که با استفاده از تزئینات طرح چوب، بیشتر حالت لوکس دارد و باید ببینیم گروه بهمن برای بازار ایران کدام تریم را انتخاب خواهد کرد.

صندلی‌های جلوی این خودرو با پشت‌سری‌های یکپارچه، فرم اسپرتی دارند و در طرفین این پشت‌سری‌ها هم به دو بلندگو مجهز هستند درحالی‌که برای سرنشینان عقب پورت‌های شارژ USB در نظر گرفته شده است. XB1 همچنین از تجهیزات زیاد و سیستم‌های کمک‌راننده مدرنی مثل سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در هنگام تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از خط، رادار تصادف از عقب، رادار نقطه کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم نوربالای اتوماتیک، رادار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار و دوربین 360 درجه هم بهره می‌برد. گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم، تودوزی چرمی، سنسور نور و باران، سانروف و… هم ازجمله تجهیزات رفاهی این خودرو هستند.

پیشرانه فیدلیتی XB1

XB1 از همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژی استفاده می‌کند که قبلاً در کشورمان در تیگو 8 پرو و فونیکس FX ارائه شده است. این موتور 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه با کلاچ تر صورت می‌گیرد؛ بنابراین، فیدلیتی XB1 از لحاظ قوای محرکه کاملاً با فونیکس FX یکسان خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه فیدلیتی XB1

با توجه به برخی اخبار، احتمالاً تا اواخر نیمسال اول 1402 شاهد عرضه فیدلیتی XB1 در بازار کشورمان خواهیم بود. قیمت این خودرو در چین از 99,900 یوآن معادل 14,520 دلار آغاز شده و در بالاترین تیپ به 135,900 یوآن معادل 19,750 دلار می‌رسد؛ بنابراین، اگر نرخ ارز تغییری نداشته باشد، احتمالاً این خودرو با قیمتی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در کشورمان عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا